گفته می شود قدیمی ترین کمپانی سازنده لنز درجهان "کارل زایس" ، با هدف ثبات در نام تجاری خود ، از این به بعد فقط نام "زایس" ZEISS را روی محصولات خود درج خواهد کرد.

به گفته مدیران نام موسس لنزهای معروف به صورت کامل درج نخواهد شد، اما تغییری در کیفیت و محصولات این کمپانی نیز رخ نخواهد داد. نامی که از سال 1846 میلادی تا کنون در ذهن ها است، همان کارل زایس است. نام کمپانی قبلا کارل زایس جنا Carl Zeiss Jena بود که تبدیل به Carl Zeiss AG شده و حالا به ZEISS تغییر نام می دهد.

میکروسکوپ، عینک، دستگاههای اندازه گیری، دوربین های دو چشمی و البته لنز دوربین برای گوشی های هوشمند و دوربین های کامپکت و حرفه ای با این آپدیت نام گذاری مواجه می شوند.

در وبلاگ متعلق به کمپانی آمده است: در بسیاری کشورها از نام ZEISS به جای کارل زایس استفاده می شود و برای ساده تر کردن نام تجاری جا افتاده تصمیم به تغییر نام گرفتیم.

ظاهرا در سال 2011 و 2012 مدیران ارشد درباره نام تجاری خود در سراسر جهان دست به تحقیق زده و تصمیم گرفتند تا مطابق آنچه در جهان بین مردم مرسوم شده فقط از نام ZEISS استفاده کنند.

البته برخی برندهایی که با نام کارل زایس از قبل ساخته شده اند، همچنان در بازار فروش با همان نام دیده می شوند (منظور برخی گوشی های تلفن همراه مانند لومیا) و در آینده "یک نام" خواهند شد و تا آن موقع اگر از بازار جمع آوری نشوند به گفته مقامات کمپانی، هر دو اورجینال هستند و با یک کیفیت ساخته شده اند.

درآمد این شرکت در سال 2010 بر اساس آمار 4.2 میلیارد یورو بوده است و دکتر مایکل کاشکه پرزیدنت و مدیر اجرایی کمپانی است.

کارل زایس (به آلمانی: Carl Zeiss)‏ (۱۱ سپتامبر ۱۸۱۶ - ۳ دسامبر ۱۸۸۸) عینک‌ساز و صنعتگر آلمانی بود که بیشترین شهرت او به دلیل ساخت لنزهای اپتیکال باکیفیتی است که کاربردی گسترده در وسایلی همچون دوربین و میکروسکوپ دارد. کارل زایس در ۱۱ سپتامبر ۱۸۱۶ در وایمار آلمان راده شد. در ۱۸۴۶ کارخانهٔ خود را در ینا افتتاح کرد. او در ابتدا به تولید میکروسکوپ‌های تک عدسی پرداخت که مورد توجه جامعهٔ علمی قرار گرفت و پس از آن کار بر روی میکروسکوپ‌های دولنزی را آغاز نمود. او همچنین به تولید عدسی برای عینک، دوربین‌های صحرایی و دیگر محصولات چشمی پرداخت و کیفیت لنزهای ساخت او به حدی بود که شهرتی جهانی را برای او و کارخانه‌اش به ارمغان آورد. کارل زایس در ۳ دسامبر ۱۸۸۸ و در ۷۲ سالگی در ینای آلمان درگذشت.

منبع: اسلش گی یر، کارل زایس

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک صنعتگر حرفه ای IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    47 4
    آلمانی ها نشان داده اند در صنعت همیشه حرف اول را می زنند. ما مدیران صنعتی نیز همواره از تجربیات آنها الگو می گیریم.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      53 5
      بابا مدیر صنعتی !
    • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      14 1
      پولدار.
    • بی نام DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      4 0
      ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﺩﻛﺘﺮا ﻣﻴﺪﻥ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮاﻥ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﭘﺮﻭﺗﻴﻴﻦ ﻧﻮﺗﺮﻛﻴﺐ, اﻳﻨﺠﺎ ﻭﺭﻛﺸﺎﭖ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﭘﺮﻭﺗﻴﻴﻦ ﻧﻮﺗﺮﻛﻴﺐ ﺭﻭ ﺩﺭ اﻧﺴﺘﻴﺘﻮ ﻣﻴﮕﺰاﺭﻥ ﺑﺮاﻱ ﻣﺤﺼﻞ ﺩﺑﺴﺘﺎﻥ.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    15 3
    خونده میشد کارل زایس یِنا
  • فرشید IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    1 0
    باسلام.ببخشیدمن یه دوربین شکاریکارل زایس گرفتم هرکاری میکنم قیمتش روسایت نیست