چارلز بمباردیر، یکی از خالقان مرکب سه چرخ مشهور Spyder موتورسیکلت سه‌چرخه مفهومی جدیدی طراحی کرده که همانند خاطرات سه‌چرخه سواری‌های کودکی، افسانه‌ای و هیجان‌آور است.

محمود حاج‌زمان: نخستین تجربه بسیاری از موتورسوران حرفه‌این به دوران کودکی آنها و بازی با سه‌چرخه‌های رنگارنگ بچگانه باز می‌گردد. اما هر چقدر که نشستن کودکان نوپا بر بالای سه چرخ پلاستیکی گنده بسیار شادی‌بخش و جذاب است؛ به همان اندازه تماشای انسان‌های بالغی که روی سه‌چرخه‌های ویژه بزرگسالان نشسته‌اند خیلی خیلی ناخوشایند است. اما زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی در این چشم‌انداز به وجود آید. چارلز بمباردیر، یکی از خالقان مرکب سه چرخ مشهور Spyder و نوه مخترع اسنوموبیل، موتورسیکلت سه‌چرخه مفهومی جدیدی طراحی کرده که همانند خاطرات سه‌چرخه سواری‌های کودکی، افسانه‌ای و هیجان‌آور است.

بر خلاف سه‌چرخه‌های ویژه کودکان، مدل مفهومی جدید به نام TrialTrike دو چرخ در جلو و یک چرخ در پشت دارد. بمباردیر این موتورسیکلت را برای راندن روی آسفالت، جاده‌های خاکی و سنگلاخ‌ها طراحی کرده است. صندلی این موتور یکی دیگر از اختراعات بمباردیر است: برای کمک به حفظ تعادل در جاده‌های پر از دست‌انداز، صندلی موتوردار Carving Seat با زوایا و سرعت‌های مختلف کج می‌شود، تا در مقابل نحوه تکیه دادن راننده در پیچ‌ها و شتاب‌گیری‌ها واکنش نشان دهد.

بمباردیر همچنین طرحی در ذهن دارد تا TrialTrike را همراه با سیستم تعلیق هوشمند ارائه کند. در این سیستم، موتورسوار نوع خاصی از جاده (خاکی، برفی یا آسفالت) را انتخاب می‌کند؛ و الگوریتمی از پیش طراحی شده قدرت موتور، توزیع ترمز روی چرخ‌ها و کنترل کشش را انجام می‌دهد.

نیروی محرکه این موتورسیکلت توسط یک موتور پاشش مستقیم دو زمانه با توان 165 اسب‌بخار تامین می‌شود. دو شفت خروجی نیروی هر چرخ را تامین می‌کنند. به منظور آنکه جرم موتورسیکلت هر چه بیشتر در اطراف مرکز جرم آن متمرکز شود -که باعث آسان‌تر شدن راندن موتور می‌شود- بمباردیر ترمزهای دیسکی جلو را به جای طوقه هر چرخ در شاسی موتور قرار داده است.

 

1778698,1778699,1778700,1778701,1778702

 

53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    32 3
    از اینا که ما تو ایران داشتیم. فقط خلاقیتشون این بوده که به جای عقب دو تا چرخو گذاشتن جلو
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    13 0
    از همه دوستان خواهش میکنم اصلا و اصلا به اینجور وسایل نگاه نکنن تا حسرت نخورن. تا همین چند سال پیش داشتیم پیکان مدل سال سوار میشدیم (و البته هنوزم داریم وانت پیکان مدل سال سوار میشیم!)، پـــــراید (که الهی قربون معنی اسم بامسماش برم) توی کشورمون خودروی معمولمونه (سواری، تاکسی) و حتی داریم (داشتیم) اونو به کشورهای مترقی صادر میکردیم(!)، هنوز داریم موتور سی‌جی تولید میکنیم و با افتخار هرچه بیشتر ازشون استفاده میکنیم. درصورتیکه اقشار بالای جامعه اسباب بازیشون شده بنز و فورد و شورلت و بنتلی و فراری و... ماها داریم حسرت سوار شدن به تویوتا کمری و یاریس رو میکشیم (!!) که توی کشوری مث عربستان ازشون بعنوان تاکسی (اجــــرة) استفاده میکنن. قیمت خیلی از خودروهای لوکس در حد همین حلبی روغن خودمون، پرایده!
    • پراااااااااید A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      6 0
      به پراید توهین نکنا بهم برخورد قربونش بشم که کلی توی تعدیل جمعیت به سران مملکتی کمک میکنه:))))))
  • اردشير A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    2 1
    اينا خيلي بهترن. اگر از اين موتور ها در ايران توليد بشه. ديگه كسي تصادف نميكنه. اين موتورهاي دوچرخ يه بلاي بزرگ هستند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    2 1
    این بدرد نمیخوره! اندازه یه ماشین عرض داره اینجا ما موتور میخوایم که محدودیت نداشته باشیم:دی ... مثلا چراغ قرمز ... ترافیک و..
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 0
    با هاش میشه لایی کشید؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    1 0
    حداقل ده سالي ميشه كه شما تو فرانسه موتور سه جرخ را به وفور در خيابانها ميبيني. استفاده فراكًير و همه قشري از مردم استفاده ميكنند. خيلي زياد از اين موتورها استقبال شده.