وزیر کار برزیل به نمایندگی از وزارت کار این کشور از کمپانی سامسونگ بدلیل شرایط بد 6 هزار کارگری که در کارخانه های این کمپانی در برزیل مشغول به کار هستند، شکایت کرد.

 

اگر سامسونگ در برزیل گناهکار شناخته شود، ملزم به پرداخت جریمه 107 میلیون دلار خواهد شد.

شکایتهای ممتد کارگران کارخانه سامسونگ در مانائوس به خاطر شیفت های کاری 15 ساعته، نداشتن صندلی و عدم اجازه نشستن حین کار، نداشتن حق استراحت و مرخصی و اذیت و آزار در محیط کار از جمله دلایلی است که باعث شده تا وزیر کار برزیل، شخصا وارد عمل شود.

اگر کمپانی سامسونگ گناهکار شناخته شود، باید جریمه ای معادل 107 میلیون دلار به کارگران زیان دیده پرداخت نماید.

گزارشها در سال 2012 نشان می دهد حدود 2 هزار کارگر مریض شدن به خاطر شرایط بد کار و بیماری درد کمر و مجبور به ترک محل کار و خانه نشین شدن به مدت حداقل دو هفته شده اند.

گفته می شود شرایط بد تعریف شده برای کارگران طوری بوده که باید در عرض 56 ثانیه یک تلویزیون را اسمبل کرده و در 33 ثانیه نیز یک تلفن همراه را اسمبل می کرده اند.

این اولین بار نیست که سامسونگ بدلیل شرایط بد ایجاد کرده برای کارگران برزیلی در این کشور مورد بازخواست قرار می گیرد. در سال 2011 سامسونگ بدلیل محکومیت مشابه ووارد کردن خسارت به کارگران کارخانه خود در کمپیناس در ایالت سائو پائولو 214 هزار دلار جریمه پرداخت کرد.

کارگران کارخانه کمپیناس شرایط کاری را وحشتناک توصیف کرده و گفتند از سوی مدیریت تهدید شده بودند که در صورت شکایت، از کارخانه اخراج می شوند.

سامسونگ ضمن پرداخت جریمه به کارگران متضرر در کارخانه کمپیناس باید در این ماه (آگوست 2013) ثابت کند که جبران حوادث را کرده و رضایت کارگران متضرر را جلب کرده است.

گفتنی است در چین نیز شکایت از کمپانی فاکسکان بدلیل ایجاد شرایط بد برای کارگران شده است و بدلیل شراکت فاکسکان با اپل، این کمپانی نیز تحت فشار قرار گرفته است اما شرایط اپل با سامسونگ کاملا متفاوت است چرا که کارخانه های سامسونگ در برزیل و ... مستقیم زیر نظر این کمپانی کره ای بوده و مالکیت اصلی آنها متعلق به سامسونگ است اما در مورد فاکسکان باید گفته شود که فقط شریک اپل بوده و اپل مالکیتی روی آنها ندارد.

از سوی دیگر بریل تنها کشوری نیست که سامسونگ کارخانه های خود را در آنجا دایر کرده و مشتریان از خرید ابزارهایی مانند موبایل و لوازم خانگی که کارگران تحت فشار جسمانی و روحی انها را تولید می کنند، ابا دارند.

 

منبع: زد دی نت، دموتیکس

56502

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    32 2
    بجز سختي كار و شيفتهاي 15ساعته! 6000 كارگر! 56 ثانيه براي اسمبل تلويزيون ! ننوشتيد چقدر دستمزد ميدن؟
  • من IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    38 5
    وااا این کجاش وحشتناکه؟؟؟ فقط کافیه یک لحظه بیان ایران کارخونه هاش رو ببینن اینجا واسشون میشه بهشت والا
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    38 4
    خبرآنلاین لطفا یه سری هم به کارخانه های خصوصی ایران بزنید.کارخانه های بخش خصوصی ما از اینا بدترن!!
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      5 5
      اخه شما که اینو میگی یه مقدارم فکر کن..کدوم کارخونه ما خط تولید به این سرعت داره
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      13 1
      یکی از همکاراری ما قبلا یه شرکت معروف مواد غذایی تبریز کار میکرد میگفت در عرض 15 ثانیه 10 کیلو تافی تولید میشد و باید سبد و عوض میکردم و یه سبد دیگه میذاشتم بنده خدا میگفت یه بار شیفت شب دو دقیقه چرت زدم بعد از زیر 40 50 کیلو تافی درم اوردن
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    15 2
    قبول دارم تو ایران این موضوع (نوع کار) مثل فیلم اره ترسناکه . اما از این موضوع که بگذریم به جهت نوع رفتار زننده و دو رویی و حیله گری که مردم کره دارند خوبه که هر بار یکی بزنه تو پرشون.
  • هادی برزگر A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    1 1
    اینجا که هتله!
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    مخصوصا عکس شماره 2