در موزه علوم لندن، نمایشگاهی تحت عنوان "سه بعدی، چاپ آینده و آینده چاپ" شامل 600 قطعه چاپ شده توسط چاپگرهای سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

 

این 600 قطعه شامل قطعات مختلف از اشکال متنوع انسان و اجزای بدن و نیز آثار هنری را در بر می گیرد که با کمک چاپگرهای سه بعدی که آینده صنعت چاپ را رقم می زنند، تولید شده است.

ماده اولین در ساخت اشیای سه بعدی بوسیله چاپگر مخصوص، پلاستیک بوده و همچنین از موادی مانند شکلات نیز در طرح های فانتزی استفاده می شود.

بسیاری از تکنولوژیست ها می گویند دنیای چاپ سه بعدی، آینده را در این حوزه تغییر خواهد داد و صنعتگران با ساخت قطعات جدید از روی الگوهای تعریف شده کامپیوتری می توانند آینده صنعت را نیز مطابق با ایده های ذهنی خود، تغییر دهند و اشیای دلخواه خود را بسازند.

در آینده هر کاربری در خانه خود می تواند از روی الگوی پیش ساخته کامپیوتری شده شی مورد نظر خود را ساخته و به کارخانه مربوطه مراجعه نکند. سپتامبر امسال کمپانی یاهو در ژاپن پرینتری را ساخت که با صوت و صدای کاربر کار کرده و از طریق دریافت دستورات صوتی، شی مورد نظر را به صورت سه بعدی خلق می کند.

مصرف کم انرژی و سوخت، آسیب کمتر به محیط زیست، هزینه کمتر برای ساخت اشیاء از جمله مزایای دنیای چاپ و چاپگرهای سه بعدی است.

البته عیبی که کارشناسان مطرح می کنند درباره مالکیت های معنوی بوده و احتمال گسترش سرقت هایی از این دست را با کپی غیر قانونی و ساخت ان در بیرون از کارخانه بالا می برد که به گفته کارشناسان ضرری 100 میلیارد دلاری را به صاحبان صنایع هر سال وارد می سازد.

اوان دیویس روزنامه نگار و مجری تلویزیونی با دیدن چهره سه بعدی خود هیجان زده شد.

بازدید رایگان از این نمایشگاه تا اول جولای 2014 ادامه خواهد داشت.

 

منبع: موزه علوم لندن

56502 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    30 1
    واقعا باید یه خسته نباشید ویژه بهشون گفت که دارن سخت برای آینده ای پیشرفته فعالیت میکنن. واقعا مـچـکـریـم. فقط ای کاش صدامون بهشون میرسید
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    36 1
    چاپ سه بعدی مثل اختراع کاغذ و ورود به عصر جدید است.
  • وروجک A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    12 3
    سه سال پیش میخواستیم یک پرینتر سه بعدی تولیدی enviosion ساخت آلمان رو بخریم، دلار حالمان را گرفت و قیمتش شد سه برابر و هنوز هم قدرت پر کردن جای خالی هزینه خرید را ندارم.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    13 2
    سه بعدي دنياي ما را عوض خواهد كرد
  • یکی US ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 0
    ای کاش تحریم ها مانع وارد و صادراین پرینترها نمیشد