برای شناختن برندگان امسال جایزه زیست‌محیطی SXSW برای بهترین ایده‌ها در مورد توسعه پایدار و فناوری‌های پاک یا باید به آستین تگزاس سفر کنید یا گزارش تصویری ما را ببینید

مجید جویا- اگر می‌خواهید با برندگان امسال جایزه SXSW Eco، که یک جایزه سالیانه برای بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین ایده‌ها در مورد فناوری های پاک و توسعه پایدار است، آشنا شوید، دو راه دارید: یکی این که همین الان به آستین تگزاس در امریکا بروید (که آن‌قدرها کار راحتی نیست)، و دیگری این که گزارش تصویری پاپ ساینس از آن را در اینجا ببینید:

1- جایزه طراحی قابل تبدیل: BallRoom Luminoso
جو اوکانل و بلسینگ هنکاک، جایزه این بخش را برای این اثر هنری در نورپردازی به خانه بردند. این دو یک منطقه فراموش شده در زیر پل سن آنتونیو را با افزودن چلچراغ‌های ال‌ای‌دی‌ چند رنگ، دوباره زنده کردند.

2- جایزه تاثیر اجتماعی: INSITU 2013
اینسیتو 2013 شبکه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، ولی در اصل یک اتاق فکر جهانی متحرک برای ایده‌های جدید در مورد شهرها است. در سایت آنها نوشته شده که: «با همکاری با موسسات آکادمیک، شرکت‌های خصوصی، گروه‌های اجتماعی، و طراحانی از جاهای مختلف، ما در نظر داریم که ارتباطی هوشمندانه بین ساکنین، مصرف کنندگان و تولید کنندگان شهرهایمان ایجاد کنیم».

3- جایزه ظرفیت جهانی: لوپر
لوپر، طرح یک گلخانه شناور است. در این طرح که توسط شرکت RTKL ارائه شده ، یک کرجی رودخانه ای بهینه سازی شده آب رودخانه را گرفته و تصفیه می‌کند. این آب تصفیه شده را می‌توان به جایی بر روی کرجی فرستاد که در آن ماهیان و گیاهان نگهداری می‌شوند.

4- جایزه نوآوری در توسعه پایدار: از زنگ تا رنگ
شرکت طراحی گنسلر جایزه این بخش را برای طرح خود برای میادین شهری نیویورک به خانه برد. طرحی که برای قابل تحمل‌تر کردن نیویورک و توسعه پایدار آن ارائه شده است.

5- جایزه تاثیر اجتماعی: سی‌کو
شرکت Sseko (که سی‌کو خوانده می‌شود) صندل‌های ساخته شده توسط زنان اوگاندایی را می‌فروشد. این زنان، صندل‌های ساخت دست خود را به قیمت مناسبی می‌فروشند تا بتوانند هزینه تحصیلات دانشگاهی خود را تامین کنند.

6- جایزه فناوری سبز: New Sky Energy (مشترک)
شرکت نیواسکای انرژی به جای نابود کردن ضایعات صنعتی، از فناوری جدیدی استفاده می‌کند تا آنها را به دیگر مواد شیمیایی مفید تبدیل کند. این کار هر چه نداشت، لااقل این جایزه (مشترک) برای فناوری سبز را برای آنها به ارمغان آورد.

7- جایزه فناوری سبز: Blue River Technology
شرکت بلو ریور تکنولوژی، نیمه دیگر جایزه فناوری سبز را برای ساخت روبات‌هایی برای کشاورزی پایدار به خود اختصاص داد. این روبات‌ها که شبیه تراکتور هستند، ابزار بسیار کارامدی در برداشت کاهو از مزارع هستند.

8- جایزه شبکه پاک: فارادی (مشترک)
از دید نرم افزاری، شرکت رهگیری مصرف انرژی فارادی، توانست افتخار بردن نیمی از این جایزه را به خود اختصاص دهد. گروه کاری آنها، با نمایش میزان مصرف برق در یک منطقه، به شرکت‌ها امکان می دهد که ببینند که یک کمپین انرژی خورشیدی چگونه به پیش می‌رود.

9- جایزه شبکه پاک: واتراسمارت (مشترک)
آخرین جایزه اما، به واتراسمارت رسید. این شرکت هم نیمه دوم جایزه شبکه پاک را برای خلق سیستمی گرفت که می‌تواند استفاده از آب را در محلات مانیتور کند و سپس به ساکنین محله داده‌هایی را بفرستد که شامل مصرف خود آنها، مصرف همسایه‌های آنها و بهترین راه‌ها برای کاهش مصرف است.
53271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    طرح های سخت گیرانه برای کنترل آلودگی هوا در تهران باید اجرا شود.