شرکت خودروسازی آلپینا با همکاری بی.ام.و آلمان از محصول جدیدی رونمایی کرده که با حداکثر سرعت 278 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی دیزلی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

محمود حاج‌زمان: ﺑﺮﺍﻯ ﺩﻭﺳت‌دﺍﺭﺍﻥ ﺧـﻮﺩﺭﻭ، ناﻡ ﺍﻳﺎﻟﺖ ﺑﺎﻭﺍﺭﻳﺎﻯ ﺁﻟﻤﺎن بدون شک ﻳـﺎﺩﺁﻭﺭ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺑﺮﺗﺮﻳـﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳـﺎﺯﺍﻥ ﺟﻬﺎﻥ است: بی.ام.و. ﺍﻣﺎ ﻳﻜـﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﻣﻌﺮﻭﻑ‌ﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﺍﻥ ﻛﻮﭼﻚ ژﺭﻣﻦﻫﺎ نیز در این ایالت قرار دارد که ﺗﻮﻟﻴﺪﺍﺕ ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ بی.ام.و ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻰﻛﻨﺪ: شرکت خودروسازی آلپینا.

این شرکت به تازگی از محصول جدید به نام D3 Bi-Turbo رونمایی کرده؛ خودرویی که بر پایه خودروهای سدان سری BMW 3 تولید شده است. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودو 4.6 ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن نیز به 278 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به گفته مسئولان آلپینا، این خودروی ارتقا یافته سریع‌ترین خودروی دیزلی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

از نظر اقتصادی، این خودرو کاملا به صرفه است: مصرف این خودرو تنها 3.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که عددی ایده‌آل برای این خودرو محسوب می‌شود. همچنین انتشار تنها 139 گرم گاز دی‌اکسید کربن به ازای هر کیلومتر، آن را به خودرویی نسبتا دوستدار محیط‌زیست تبدیل می‌کند.

برای بهینه‌سازی موتور شش سیلندر 3 لیتری توربو شارژر این خودرو، آلپینا ECU و نرم‌افزار جدیدی به آن افزوده است. همچنین به جای استفاده از یک توربو شارژر بزرگ، از دو توربو شارژر کوچک‌تر استفاده شده است؛ چرا که لَختی پایین‌تر امکان واکنش سریع‌تر را فراهم می‌آورد. همچنین با بهینه‌سازی مصرف هوا، نصب اینترکولر بزرگ‌تر، اگزوز چهارقلو و سیستم اگزوز اسپرت، قدرت این خودرو به 350 اسب بخار و گشتاور آن را به 700 نیوتن‌متر رسیده است.

برای استفاده از تمام این گشتاور، از یک گیربکس سفارشی ZF هشت سرعته اتوماتیک کمک گرفته شده است. برای آنکه بتوان از این قدرت و گشتاور بالا سواری نرم و راحتی گرفت، و همچنین ثبات بیشتری به خودرو در سرعت‌های بالا بخشید؛ مهندسان آلپینا از سیستم تعلیق اسپرت با فنرهای سفت‌تر، میله‌های ضد رول، ضربه‌گیر و کمک فنرهای الکترونیکی قابل تنظیم استفاده کرده‌اند. این شرکت همچنین با استفاده از کالیپرهای آلومینیومی و دیسک‌های 370 میلی‌متری در جلو و 345 میلی‌متری در عقب، نیروی ترمز خودرو را بهبود بخشیده‌‌اند.

تغییرات ظاهری خودرو چندان زیاد نیست. این تغییرات تنها شامل افزودن بالچه‌های (اسپویلر) جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی آلومینیومی و لاستیک‌های میشلن است. درون اتاق خودرو، تودوزی‌های تجملاتی، دورگیر فرمان چرمی، صندلی‌های اسپرت و لوگوهای ویژه آلپینا خودنمایی می‌کنند.

53275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    به پراید که نمیرسه ولی بد ماشینی نیست
    • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      16 0
      ننگ ما، شرم ما، خودروسازان ما.
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    180 1
    انتشار این خبرها مثل خواب دیدن هست که هیچ تاثیری روی زندگی ما ایرانیا نمیگذاره
    • بی نام EU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      10 2
      4 روز دیگه که تو خیابون دیدیش میبینی که تاثیر داره
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      16 0
      فکر میکنید مشابه این ماشین(ب ام و سری 3) رو در کشورای دیگه چه کسانی سوار میشن؟! خیلی از پراید سورای ما با قوانین کشورای دیگه براحتی میتونستن ازین ماشینا داشته باشن!!!!
    • امیر IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      22 0
      اگه اینا ماشین می سازن ما چی می سازیم تا کی باید حسرت بخوریم
    • امیر A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      14 0
      چرا یک تاثیر مگذارد آن هم ، حسرت است ، حسرت .
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      13 2
      اگر شما یه شهروند معمولی باشی در آمریکا (با درآمد سرانه ی 3500 دلار) و اگه مثه همین ایران زندگی کنی یعنی زیاد بریزو بپاش وخونه ی لوکس و غذا خوردن بیرون و اینا نداشته باشی با پس اندازت میتونی بعد از 3- 5 سال صاحب یه ب ام و صفر کیلومتر بشی!! به همین سادگی چیزی که برای شما خواب و خیاله آدمای دیگه با همین زحمتی که شما می کشید و چه بسا کمتر میتونن بدست بیارن
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      3 0
      دوستی در آلمان دارم، بی ام سری 3 از ارزان ترین ماشین هاست به قیمت 30 هزار دلار. مثل پراید میمونه براشون. با یک قسط 4 ساله سوار میشن که قسط ها هم از حقوقشون میدن. بدون بهره. چون خودروساز به دلیل فضای رقابتی حاضر است که بدون بهره محصول خود را به مشتری برساند.
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    12 0
    این یک تلنگریست برای خودروسازان ایرانی ! باید فکری به حال ساخت پراید دیزلی کنن تا از عرصه جهانی چیزی کمتر نباشه :))
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 0
    چرا با دیدن هر خودروی مدل بـ↑لـ↑ به یاد پراید میفتیم ؟!
  • علی A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    15 0
    خاک بر سر ایران خودرو و سایپا این ماشین با 350 اسب قدرت 3.5 لیتر سوخت می سوزونه ماشین های ایران خودرو و سایپا با 100 اسب 12 لیتر می سوزونن!!
  • نكته سنج IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    من بی.ام‌.و دي 3 دو توربویی رو خيلي دوست دارم داشته باشم
  • میثم A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    بنظر شما ایران خودرو سایپا چند صد سال با این تکنولوژی ها فاصله دارند ؟! فکر کنم خیلی از این ویژگیها رو اصلا خودرو سازان ما نشنیده اند و برای اولین بار هست در این خبر شنیده اند!
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    قابل توجه آقازاده ها....
  • رها US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 0
    خدایا آخه چرا ما ایرانیا فقط باید حسرت اینارو بخوریم؟ آخه تا کی؟
  • بی نام US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    14 1
    چه كار ميكنه اي بي ام و؟
    • رضا A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      0 12
      مگه قراره هر خبری که میخونی تو زندگیت تاثیر بزاره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    1 0
    بی ام و بالاخره چی کاره بود این وسط
  • وحید IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    واقعا چه لذت خوبیه تو ماشین خوب نشستن
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    سایپا مطمئن
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    فقط سایپا
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 0
    وقتی پراید دیزلی به بازار بیاد این رکورد هم توسط دانشمندان چوان ایرانی شکسته می شه
  • حسین 2007 IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    7 0
    لامصب داره با آدم حرف میزنه ای دل صاحب مرده
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    بشین این ماشینا بیان خوابت حاجی ما تو آرزوی پراید که کنسرو لوبیا ازش سنگینتره از دنیا میریم