رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که به همراه دو تن از نمایندگان به فروشگاه مرکزی شهر کتاب رفته بود در پایان بازدیدش گفت: امروز یکی از روزهای خوب من بود.

 

مدیرعامل شهرکتاب در این بازدید توضیحاتی درباره مراحل راه‌اندازی فروشگاه مرکزی ارائه داد و گفت: این فروشگاه با ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص و بعضاً منحصر به فرد خود نمونه و الگویی برای جذب و جلب شهروندان به امور فرهنگی و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه نموده است بطوری که متقاضیان مجوز تأسیس شهرکتاب برای ایجاد فروشگاه با بهره گیری از استانداردها و نام شهرکتاب بطور معناداری افزایش یافته است.

فیروزان همچنین به برگزاری جلسات نقد کتاب، درس‌گفتارها، جلسات رونمایی کتاب، نذر کتاب، جشن تولدهای فرهنگی برای بزرگان علم و ادب، واردات و صادرات کتاب، نشر کتاب هرمس و نشر موسیقی هرمس اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این دیدار گفت: ما ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری داریم که باید از آنها استفاده کنیم مانند این فعالیت‌هایی که شهرکتاب با این تنوع و استقبال مردمی انجام داده است. وی همچنین گفت: امروز یکی از روزهای خوب من بود. ما ظرفیت‌های فرهنگی و خودجوش کشورمان را کمتر می‌شناسیم. فعالیت شهرکتاب جرقه‌ای در ذهن من ایجاد کرده است تا برای شناسایی این ظرفیت‌ها فراخوان بدهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری ویژه بر روی افزایش انگیزه و مطالعه کتاب است که تاکنون مغفول مانده است. با انجام این مهم مانند تاسیس شهرکتاب، فرهنگ اصیل خودمان را حفظ می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سالک در پایان بازدید خود، پیشنهاد داد که شهرکتاب نوع ارتباطات با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را در فضای مجازی گسترش دهد.

در این دیدار که عصر دیروز انجام شد، علاوه بر حجت‌الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی و مهدی فیروزان، مدیر عامل شهر کتاب، حجج اسلام نصراله پژمان‌فر و مفید کیایی نژاد نمایندگان مشهد و ساوجبلاغ، نیز حضور داشتند.

عکس‌ها: سایت شهر کتاب

6060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =