در این مقاله رخدادهای ناشنیده دنیای فناوری اطلاعات در هفته ای که گذشت را با هم مرور می کنیم:

 

 

1- آیا می دانستید در مراسم اسکار رکورد توئیت دوباره retweet شکسته شد آنهم با یک عکس سلفی! که مشاهده می کنید. این عکس برای بسیاری از کاربران اینترنت جالب شد و اغلب توئیت بازان ان را برای یکدیگر ارسال کردند و بدین ترتیب رکورد "توئیت دوباره" که متعلق به عکس سلفی باراک اوباما بود، شکسته شد.


2- آیا می دانستید وب سایت meetup با نپرداختن 300 دلار پول به اصطلاح جزیه! برای سه روز پیاپی مورد تحت حملات DDOS قرار گرفت و از کار افتاد. مدیر وب سایت نیز حاضر نشد به کاربر اخاذی کننده باج دهد و در نهایت با کمک سرویس CloudFlare به حالت عادی بازگشت.

3- آیا می دانستید قرار شده روی دستگاه های ساخت قهوه نیز قوانین کپی رایت دیجیتالی نصب شود. این کار را کمپانی DRM technology انجام خواهد داد.

4- آیا می دانستید یک ماه مانده به مرگ رسمی ویندوز ایکس پی ، در حالی که هنوز 29 درصد از این سیستم عامل استفاده می کنند.(تعداد کاربران ویندوز 7 به 47.3 درصد رسیده است)

5- آیا می دانید با یک توئیت ممکن است حساب بانکی شما هک شده و زندگی تان نابود شود؟ الکس 2013 توئیتی فرستاد و در آن آدرس خانه و شماره تلفن اش بود و همین اطلاعات کافی بود تا هکرها بتوانند تمام پس انداز عمرش را از حساب بانکی اش خالی کنند.

6- آیا می دانستید هیئت مدیره مایکروسافت به خصوص بیل گیتس با الحاق نوکیا به خط تولید مایکروسافت که ایده اصلی اش متعلق به استیو بالمر بود، هرگز موافق نبود و شاید یکی از دلایل بازنشستگی استیو بالمر نیز همین موضوع بوده است.

7- آیا می دانستید موسس بیت کوئین 64 ساله بوده و مردی است که در کالیفرنیا زندگی می کند:  ساتوشی ناکاموتو؛ هر چند وی آن را تکذیب کرده است!

8- آیا می دانستید بسیاری از وب سایت های دولت انگلیس با پسوند gov.uk مشکل اسپم داشته و بدلیل پایین بودن امنیت و عدم به روز رسانی مناسب، دچار مشکل هستند

9- آیا می دانستید مرد اصلی فیلترینگ موضوعات مستهجن و پورن در دولت انگلیس بنام پاتریک راک، هفته گذشته بدلیل سوء استفاده آنلاین جنسی از کودکان بازداشت شد؟

10- آیا می دانستید اپل فقط با نامه دادگاه ، محتوای دیجیتال ابزارهایی مانن آیفون و آی پد و مک و ... را بعد از مرگ ، یا سرقت و ... را می دهد؟

منبع: زد دی نت

5656 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    32 4
    جالب بودن خصوصا مورد نهم. قابل توجه بچه های فیلترینگ
    • حسین A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      4 2
      شماره پنجمی ترسناک بود
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    4 1
    سلفی بازی در دنیای وب یکی از اتفاقات جالب بود که رخ داد.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    1 3
    قرار دادن اطلاعات معمولی مثل شماره تلفن باعث می شه تا امنیت در حد صفر پایین بیاد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    6 7
    ایکس پی بعد 12 سال هنوز پرقدرته و مایکروسافت به خاطر بیزینس خودش این ویندوز را نابود کرده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    16 2
    ماموران فیلترینگ و خوب اومدی
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    1 5
    استیو بالمر مسول عقبگرد مایکروسافت بود.
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    9 1
    فقط 9 جالب بود . برادران مواظب خودشون باشند.