عدنان مصلایی نمایشگاهی از نقاشی‌های آبرنگش را در نگارخانه ژیوار به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه « وهم های خیس » نام دارد . در نگاه اول این عنوان تنها یک نام برای نمایشگاه بنظر می رسد، ولی پس از دیدن آثار هم خوانی و انتخاب بجای این اسم کاملا حس می‌شد.

عدنان مصلایی خالق این آثار،  رویاهای خود را در قالب 23 اثر آبرنگ فراهم کردهتا به گفته ی خود در این عصر دیجیتال ، رویاهایش را با بهره گیری از تکنیک لطیف و روشن آبرنگ، به گونه‌ی صمیمانه‌تری با مخاطبان به اشتراک بگذارد. رویاهایی که در جان بخشیدن به آن‌ها، فرم ، طراحی ، رنگ و تکنیک همگی به درستی در خدمت ایده قرار گرفته‌اند.

آن چه که در این آثار بیش از عناصر دیگر به چشم می‌آید رفت و برگشت بین سنت و مدرنیته و گمگشتگی انسان امروز است. رنگ‌ها و فرم‌ها رقصی را آغاز کرده‌اند که به نظر انتهایی ندارد. در آثار بدون در افتادن به تکرار یا شعار زدگی از عناصر ایرانی در فرم‌های مدرن بهره جسته است. تجربه‌های مصلایی در این نمایشگاه در جاهایی که زندگی امروزمان را متصل به بند رختی نموده است، پهلو به کارهای آبستره می‌زند اما باز  غوطه ور در آبستره نشده است.

شنای ماهیان بر روی کاسه آب قدیمی و ترک خورده‌ای که ماهی کوچکی در آن گیر افتاده است، اوج پارادوکس مفهومی این آثار است.

گونه منحصر بفرد و دریچه  نگاه خاص عدنان مصلایی مخاطب را هر چند کوتاه، در پای آثارش نگاه می‌دارد و لختی به تفکر وا می‌دارد، هر بیننده‌ای از این آثار برداشت ذهنی خود را خواهد داشت و او را با خود به رویاهای خویش می‌برد.این جا شاید یکی از مصادیق «هر کسی از ظن خود ...» باشد که هر بیننده‌ای تفسیر منحصر بفرد خود را از این آثار خواهد داشت.

این نمایشگاه تا چهارشنبه 10 اردیبهشت برپا خواهد بود.  در افتتاحیه‌ی این نمایشگاه چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری چون مظلومی‌پور، نیکو و یزدچی حضور داشتند.

5757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    5 0
    واقعا زیباست
  • مرکوری IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 0
    افرین و دست مریزاد
  • زمانی FI ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    3 0
    بازدید از نمایشگاه آثار هنری و آبرنگ جناب مصلایی و مشاهده مستقیم آفرینش وهم و خیال هنری ایشان در رنگین کمان آبرنگ احساس و تلاشش ، فرصت مغتنمی برای ورود به دنیای معاصر و بدور از هرگونه هیاهو و آشوب زندگی شهری است که بر همه هنرمندان و شهروندان محترم توصیه می گردد....
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانيتون لطفاً اين كار رو براي نمايشگاه‌هاي ديگه و افراد ديگه هم انجام بديد
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانيتون لطفاً اين كار رو براي نمايشگاه‌هاي ديگه و افراد ديگه هم انجام بديد