کارآموزان جوان بی.ام.و در همکاری خلاقانه‌ای با مربیان خود، مدل استثنایی و عجیب دوسرنشینه پیک‌آپ Paceman Adventure را بر پایه مینی کوپر S Paceman طراحی کرده‌اند.

سولماز گرئی: تجربه ثابت کرده ایجاد فضای مناسب باعث رشد و بالندگی ذهن‌های جوان و سودآوری بیش از حد تصور می‌شود. بدون شک ابرخودروساز آلمانی بی.ام.و نیز به خوبی بر این امر واقف است و با میدان دادن به کارآموزان جوان آن ها را برای خلق خودروهای شگفت انگیز در آینده ای نه چندان دور آماده می کند. اخیرا همکاری خلاقانه بین کارآموزان جوان و مربیان آن ها در کمپانی بی.ام.و در مونیخ و دینگولفینگ باعث به وجود آمدن مدلی کاملا منحصربفرد برای مینی کوپر شده است. در این راستا مینی کوپر S Paceman به عنوان مدل پایه در نظرگرفته شده و کارآموزان آن را به یک خودروی دوسرنشینه پیک‌آپ تبدیل کرده اند. نام این خودروی دوست داشتنی MINI Paceman Adventure است.

با نگاهی به این ماجراجوی کوچک می توان متوجه استعدادهای موجود در کمپانی بی.ام.و شد که سرمایه های آینده آن به حساب می آیند. موتور قدرتمند مجهز به توربوشارژ مینی کوپر S Paceman با قدرت 184 اسب بخار، سیستم تمام چرخ محرک ALL4 و یک سیستم تعلیق اصلاح شده در این مدل به کارگرفته شده اند. همچنین صندلی های عقب حذف شده و فضای بار جایگزین آن شده است. از این فضا می توان برای خواب هم استفاده کرد. ارتفاع شاسی بیشتر شده، لاستیک های آف‌رود اضافه شده اند، هواکش های روی سقف مانند لوله مخصوص تنفس در زیر آب طراحی شده اند و چراغ های اضافی روی قسمت جلوی سقف نصب شده تا دید در شب را راحت تر کنند. روی سقف یک لاستیک زاپاس نیز قرار گرفته است. در قسمت عقب فضای کافی برای بار، ابزار و تجهیزات وجود دارد.

مینی پیک آپ جدید به راحتی در شن‌زارها، مسیرهای گل آلود و بیابان قابل استفاده است. هواکش های روی سقف همچنین ایده عبور از رودخانه را به ذهن می رسانند. چرخ های ویژه آف‌رود با آج های گسترده و عمیق کشش و چسبندگی کامل را در مسیرهای مختلف تضمین می کنند. بدنه نیز به رنگ سبز جنگلی و متالیک درآمده و حال و هوای آف‌رود را تکمیل می کند.

ممکن است مدل جدید برای طرفداران مینی کاملا متفاوت و عجیب به نظر برسد، اما مینی قبلا هم یک پیک‌آپ دودر را راهی جاده ها کرده است. این مدل در سال 1961/۱۳۴۰ ساخته شده بود. از این نمونه مدل های استیشن و ون هم ساخته شده بود.

مینی کاملا مشخص کرده که Paceman Adventure نمونه امروزی همان مدل 1961 نیست. در حقیقت Paceman Adventure به معنای واقع منحصربفرد و بی نظیر است و هیچ برنامه ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد.

۵۳۵۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    6 26
    اه اه، چقدر زشته. صد رحمت به وانت پیکان
  • ناشناس A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 8
    مطمئنی بی ام دبلیو هست؟ لوگوی روی کاپوت یه چیز دیگه می گه
    • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      2 3
      بنتلیه.
  • بی نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    2 15
    اگه خودت عشق ماشینی فکر نکن همه اینجورن، خیلی هم چیز تاپ و خاصی نبود.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    75 0
    شرط میبندم از خیلی از خودرو های به اصطلاح تولید داخل که صد ها نفر به اصطلاح مهندس روش کار کرده اند بهتره.
  • قفقفث IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    50 1
    قابل توجه کارشناسان و متخصصان سایپا و ایرانخودرو ....
  • مصطفی A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    29 0
    عین وانت پراید خودمون شده
  • نوید IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 1
    اینکه مث وانت پراید خودمونه
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    37 1
    ما هنوز داریم رو پراید بیست سال پیش آپشن میبندیم بعد جوانان آن طرف آب خودرو پیکاپ تولید میکنند
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    25 1
    عین وانت پرایده
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 0
    خيلي شبيه وانت پرايد است.
  • شهاب A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    22 1
    وانت پراید هم شاهکار کارآموزان جوان سایپا و از اون بهتر وانت پیکان که شاهکار کارآموزان نه چندان جوان ایرانخودرو میباشد
  • هیتلر IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    50 1
    حالا طراحان ایرنی برن انواع و اقسام پراید صبا،نسیم،141،132،111،151 و .... طراحی کنن
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      8 0
      131 معمولی و 131 پایه گازسوز را هم بهش اضافه کن.
    • بی نام A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      1 0
      sl و sx و tl و .... را هم اضاف کن
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    27 0
    این که چیزی نیست متصصین ما هم تیبا میسازن :
  • مهدی IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    29 0
    مهندسان کار کشته سایپا نیز با فکری باز و در فضایی کاملا مناسب و نیز در همکاری خلاقانه‌ای با دیگر مهندسان باز هم کارکشته ، مدل استثنایی و عجیب دوسرنشینه پراید وانت را طراحی کرده‌اند.
  • علی A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    14 0
    خدایی بهتر از ماشین های طراحی شده تو ایرانه
  • عباس A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    15 0
    واقعاً که شاهکاره
    • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      11 0
      آره واقعا. بلا نگرفته ها چی ساختن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    7 0
    : گریه نکنم خوبه ...
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    45 0
    توروخدا بیشتر ازاین مارو داغدار نکنید
  • salar IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    16 0
    یه چیز تو مایه های وانت کاراست فقط اونومهندسین ارشد سایپا طراحی کردن اینو کاراموزان آکادمی bmw قضاوت با شما
  • بی نام US ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 0
    واقعا متاسفم
  • رضا IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 2
    بابا این باید بیاد جلوی وانت پراید خودمون لنگ بندازه این کار اموزا یه دوره بیان ایران راه می افتن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    5 1
    در کشور ما هم هوش و استعداد جوانان و مهندسان علاقه مند ایرانی در زمینه طراحی خودرو نادیده گرفته شده و راه به جایی نمی یابد تا همچنان پراید و پژو و هوو در کوچه و خیابان و جاده های این مملکت جولان داده و هر روز هم عده ای مثل نقل و نبات قربانی ای شاهکارهای ایران خودرو و سایپا می شوند.
  • یونس IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    4 4
    بابا این کوچیکترین وانت دنیا از شرکت مینی کوپر هست که 3 ماه پیش رونمایی شده چرا بی خودی حرف میزنین .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    11 0
    آفرین...
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    11 0
    متخصصان کارکشته ما هم وانت پراید طراحی می کنن...
  • پونه IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 5
    اون یدک ضایع بالای سقف نشان از فوران خلاقیته؟
  • محمد A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    6 1
    آرمش چقد شبیه بنتلیه
    • مجتبی A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      0 1
      دقیقا چون این بنتلی نه بی ام دبلیو
  • تهران الف IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    16 1
    اگر به انگلیسی تلفظ میکنید بفرمایید بی ام دبلیو و اگر به آلمانی، بفرمایید ب ام و
  • امید IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    8 2
    مایه شرم تولید کنندگان داخلی که جوانان با استعداد دانشگاههایی مثل شریف رو از این مملکت فراری دادن و حالا باید افراد سفارش شده غیر متخصص با مدارک غیر فنی در بخش طراحی خودرو فعالیت کنند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    11 0
    این شاهکاره؟ پس به شاهکاره مهندسهای ما تو تولید وانت پراید چی میگید ؟؟؟؟
  • سجاد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 0
    خودروسازان ما علاوه بر تحمیل این همه هزینه به قشر متوسط و پایین مردم مانع بروز خلاقیت جوانان این مرزوبوم هستند. انحصار موجب عدم پیشرفت است.مسئولان باید فضای رقابتی را برای بازار خودرو فراهم کنند که این همه خودروهای بی کیفیت با هزینه سرسام آور به مردم تحمیل نشود.
  • الهام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    8 0
    پراید وانت معروف به سایپا151 را دیده اید؟ این خارجیشه....تقلید کردن........
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    9 0
    اینا کارآموزانشون چنین چیزایی درست می کنن ، در عوض متخصصین بزرگ خودروسازی ما ، توان اضافه کردن یک ایربگ به خودروهای ما را ندارند ، تا سالی چندهزار کشته کمتر بدهیم اگر هم بتونن ایربگی به یک جای خودرو اضافه کنن ، قیمت خودرو رو 2 برابر می کنن . . .
    • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      8 0
      اخه اگه فقط ایربگ کارساز بود یه چیزی
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    5 0
    اینچیه؟ مهندسان ما با افتخار پراید وانت ساختن
  • حسین A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    5 0
    شبیه پراید وانت خودمونه...فقط چراغ هاشو عوض کردن
  • علی A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    8 0
    بعدا تو کشور ما کلی مهندس تو ایرانخودرو و سایپا جمع شدن فقط میتونن یک مدل قدیمی رو فیس لیفت کنن اونم به همکاری کشور دوست و صمیمی چین
  • رامسری IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    11 0
    پراید وانت هم شاهکار طراحان کمپانی معظم سایپا
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 9
    همچین شاهکارم نیس
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    21 1
    کارآموزان جوان ما هم نیم ساعت وقت گیرشون میاد میرن تو یه دخمه شروع می کنند سیگار کشیدن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 2
    معنى شاهكار رو هم فهميديم
  • حمید بلیدئی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    4 0
    توی ایران کم استعداد داریم؟اما کی اهمیت میده به کارآموزی جوانان؟2تا شرکت ماشین سازی داریم که به فکر سود و سود و سود هستند با کپی کردن نقشه های ماشین سازی های بزرگ دنیا.راحت و بی درد سر. حالا همین کاراموزهای بی ام دبلیو اگه بریم ته و توش رو در بیاریم مطمئنم چندتا جوون ایرونی توش هستند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    6 1
    بی شباهت به وانت پراید نیست
  • فردين A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    7 0
    اين كه چيزي نيست، ما هم ساختيم ديگه:سايپا 151
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 0
    یه خودرویی هم هست حاصل کارآموزان جوان سایپا ، پراید ۹۸۷
  • دومان IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 0
    قابل توجه ابر خودرو سازهای وطنی باتغییر در چراغها و جزییات نمگن طراحی بعدش قیمت رو بالا ببرید تاریخ آیندگان در مورد شما چه قضاوتی خواهد کرد که با سرمایه های ملی چه ها کرده اید.
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    296 1
    ای بابا چه کاری بود میومدن از تجربیات عزیزانمون در سایپا استفاده میکردن
    • بی نام US ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      61 2
      مشکل ما اینه که اینجا کسی به جوون ها اعتماد نداره هر کسی هم میاد سر کار اکثر از آدم های بازنشسته و دارای سابقه کار چندین ساله استفاده میکنه هر وقت هم بخوای حرف بزنی میگن خفه شو تو هیچی حالیت نیست و ... . من همین چند ماه پیش با یکی از ادارات دولتی سر نوشتن یه نرم افزار با قیمت 5 ملیون توافق کردیم. هر بار آنقدر چونه زدن که قیمت رو آوردن به 1 تومن.آخرش هم بعد دو ماه کار رو از من گرفتن و دادن به یه شرکتی با قیمت 12 تومن ، به بهانه اینکه ما تازه اول کارمونه و ایشالا پروژه های بعدی
    • مهران IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      120 0
      اره مثلا پراید صبا رو وانت می کنن و یکی هم نیست بگه اخه تو این ماشین چی باید حمل کرد کارتن خالی
    • محمد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      88 0
      اینا پراید وانت مارو دیدن باز کپی زدن چقد حسودن
    • بی نام US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      35 0
      ما در ایران کم نخبه و عشق مکانیک و عشق خودرو نداریم. فقط مشکل چند چیز هست: یکی بودجه های بیت المال که میلیاردی حروم مسایل سیاسی و ورزشی میشه و ته مانده های آن به دانشگاه میرسه. ماجراجویی سیاسی فوق حاد که منجر به تحریم کل سیستم بانکی کشور و در نتیجه آن جریان ورود تکنولوژی به کشور به حالت کما رفت. چون هیچکس نمیتونه در کشوری که بانک های آن ارتباط سوویفت و مسترکارت ندارند سرمایه گذاری کنه. مشکل دیگه بازار مافیایی صنعت خودرو، که با تعرفه واردات بالا نگهبانی میشه. در کشوری که انحصار به گونه ای که سالی 300 هزار پراید با تکنولوژی 30 سال پیش تولید میشه، انتظار نوآوری نداشته باشید، انتظار وانت پراید داشته باشید.
  • محمد استقلالی A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    98 0
    نمی دونم چی بگم فقط سایپا و ایران خودرو حلب تیکه می سازن می دن دست مردم مردم هم می خرن ها ها ها
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    149 0
    چقدر شبیه وانت پراید خودمونه، طرحشو دزدیدن مثل اینکه این جوونا
  • دانشجوی کارشناسی سخت افزار A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    30 0
    حالا ما میریم برای کار ورزی طرف کارمنده فقط میخواد دوساعت بار کار خودشو بندازه رو دوش کارورز نهارم نمیدن چه برسه به حقوق . خیلی جا ها هم که کارورز قبول نمیکنن .مجبوریم برای پاس کردن دوواحد یه جاهای غیر مرتبط بریم . اصلا موندم این دوواحد که برای دانشجو های ایرانی هچی نداره رو چرا ور نمیدارن .
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      2 36
      آخه خداوکیلی کارورزی که دیکته ناهار رو بلد نیست بهتره گرسنه بمونه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    91 1
    اینجام با کلی بودجه کارشناسای ارشد خودروسازی ما وانت پراید رو طراحی کردن
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    22 0
    من اینو از کی بپرسم؟ تکلیف حذف تعرفه یا سود بازرگانی خودروهای هیبریدی چی شد؟ الان بدون تعرفه یا سود وارد میشه؟
    • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      13 1
      فکر کنم دولت 5 مالیات میگرفت که اونو دیگه نمیگیره وگرنه بخای وارد کنی همون 100 گمرکی رو باید بدی
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      10 0
      گفتن 40 درصد تعرفه س که 36 درصدش سود بازرگانیه و دولت اینو بخشیده و شده 4 درصد ولی هنوز در عمل چیزی ندیدیم
  • امید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 1
    مدل آفرود پرایدو ندیدن....... کپ پرایده....سایپا مطمئن..... برای هر شرایط آب و هایی پراید آفرود کاری از گروه صنعتی فرغون سازی سایپا......
  • آیناز IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    6 0
    وانت پراید خودمونم واقعا شاهکاره...
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    7 0
    ما می توانیم...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    3 0
    الان جالبیش اینه که قیمت همین خیلی از حلبی های ایران خودرو و سایپا ارزونتره.
  • بدون نام ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    6 0
    افرين به مديران اين شركت كه واسه كاراموزان خودشون ارزش ميزارن ،،،حالا خودروسازان داخل رو ببين!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    1 0
    این مینی کوپره.خخخخخخخخخخخخخخ
  • علی A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    2 0
    قابل توجه خودرو سازان پر مدعا و همیشه درجا زن ایران . طراحی به روز سخته .
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    2 1
    عزیزم این ماشین مینی هستش. از ارم مین رو ماشین کاملا مشخصه. البته مینی متعلق به بی ام دبلیو
  • پراید زده EU ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 0
    3040 سال پیکان تولید کردن چون دیدن مشتری داره یه موتور برا شیشه بالا برش نساختن، یه ایر بگ اضاف نکردن، یه ترمز درست براش نذاشتن، حالا هم پراید.. این هم پراید ساخته اولیش کار شرکت کیا موتورز کره بوده که احتمالا با فروشش به ایران این شرکت از خاک به افلاک رسید. حالا چون این هم مشتری داره چون رقیبی نداره پلیس راهور باید هزار بیانیه و تهدید و فلان و بهمان که پلاک نمی شه و غیره بده تا عزیزان یه مکعب تو داشبورد تعبیه کنن و داخلش هم احتمالا یه کیسه نایلون بنام کیسه هوا تا مجوزش رو بگیرن. تا حالا که هیچ کدوم از ایر بگ های پراید درست عمل نکردن.. احتمالا همونه که بالا خدمتتون عرض کردم.
  • بی نام RO ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    این که زامیاد خودمونه
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    اینو تو ایران طراحی میکردند میساختند تا ده سال خودروی ملی محسوب میشد...