اگر عاشق سرعت و هیجان آریل اتم و البته ظاهر جذاب و نفس گیر خودروهای سوپراسپرت هستید کمپانی رضوانی برایتان راه حلی دارد.Beast دقیقا همان چیزی است که آرزو کرده اید.

سولماز گرئی: بدون شک مدل فوق سبک وزن و فوق سریع اریل اتم یکی از لذت بخش ترین خودروهایی است که تا به امروز ساخته شده. با این حال، طراحی آن ممکن است با سلیقه هر راننده ای جور در نیاید. خوب راه حل چیست؟

رضوانی و سمیر سادیخوف (یکی از فینالیست‌های مسابقه جهانی طراحی فراری) که در کارنامه خود خودروی کانسپت آستون مارتین DBC را هم دارند، به آریل اتم از نو لباس پوشیده اند و از آن هیولایی نفس گیر مطابق با قوانین جاده و مناسب پیست مسابقه ساخته‌اند. نتیجه کار هم یک خودروی سوپراسپرت اریل اتم با عملکرد چشم گیرسابق اما ظاهری متفاوت است. در حقیقت Beast از استخوان های اریل اتم تغذیه کرده اما پوستی کاملا جدید سود می جوید.

کمپانی رضوانی موتورز که خود را سازنده خودروهای خاص معرفی می کند در کالیفرنیا قرار دارد. این کمپانی توسط آقای فردیس رضوانی که ایرانی الاصل است، تاسیس شده است.

از خودروی Beast رضوانی دو مدل تولید خواهد شد. مدل اول Beast 300 نام دارد و از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ تغذیه می کند. این موتور 315 اسب بخار قدرت تولید می کند. با استفاده از آن Beast که تنها 666 کیلوگرم وزن دارد قادر است در مدت زمان ۲.۹ ثانیه از حالت توقف به مرز صد کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل دیگر یا Beast 500 در قسمت میانه یک موتور ۲.۴ لیتری و 4 سیلندر را حمل می کند. این موتور که به سوپر/توربوشارژر مجهز است 500 اسب بخار قدرت تولید می کند. علی‌رغم پنل های اضافه شده Beast 500 تنها 704 کیلوگرم وزن دارد و شتاب گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت آن نیز مانند اریل اتم دقیقا ۲.۷ ثانیه طول می کشد.

هر دو موتور در شرکت DDM Works در جنوب کالیفرنیا تولید می شوند. قیمت پایه 115 هزار دلار و قیمت مدل 500اسب بخاری 135 هزار دلار است.

۵۳۵۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    56 2
    یعنی حدود 400 میلیون میشه؟؟؟
  • ▐ آرمان ▐ IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    182 1
    فردیس رضوانی آرش فربد رئیس کمپانی arash motor company و عضو هیئت مدیره کمپانی پورشه نادر فقیه زاده طراح ارشد و کلی شرکت bmw..........این همه افتخار تو خودروسازی دنیا، اونوقت خودروی ملی ما ، سمند و تیباست :
  • amin A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    57 2
    دوباره پراید رو به رخ بکشید........
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    339 1
    همین آدم با استعداد الان اگه تو ایران بود و خیلی زرنگ بود صاحب خط تولیدی دسته موتور پراید بود
    • محمد NL ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      28 1
      دوستان دلواپس ،دلواپس این سرمایه های رانده شده از کشور نیستن ؟روزگار غریبست واسه لیلا حاتمی عزیز نعره دلواپسان به آسمان رسید ولی یکبار فقط یکبار پرسیده نشد که چرا فکر و استعداد وسرمایه ملی اینگونه هدر شد ؟ نیروی بالقوه ای که نه فقط برای کشور و ملتمی توانست مفید باشد باعث غرور ملی وبزرگ و ارزشمندترشدن نام ایران بزرگ و تداعی کننده پیشرفت و تکنولوژی در همه ابعاد باشد؟
    • جماعتی A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      23 3
      پراید خیلی هم خوبه،دسته موتورشم مال من شکست تعویضش کردم خیلی خوب شد.کولرشم خیلی خوبه.حداقل از ال 90 وتیبا و 206 صندوقدار و رانا خیلی کمتر بی ریخته
    • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      1 21
      موتورش رو یه شرکت دیگه طراحی می کنه . این آقا فقط بدنه رو طراحی کرده و شما هم می تونی این کار ور انجام بدی
    • بی نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
      6 0
      رضوانی اگه ایران بود، تو نمایندگی های ایران خودرو داشت فروش نقدی ماشینارو واسه فامیلاش کارچاق میکرد تا یک چند میلیونی از اختلاف قیمت بازار آزاد گیرش بیاد، نه بیشتر.
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    136 2
    115 هزار دلار برای همچین ماشینی؟؟؟یعنی حدود 450 میلیون؟؟؟؟تو ایران با 450 میلیون یه بی ام دبلیو یا بنز عادی میدن. البته طرح دارن قیمت پراید و سمند هم بهش نزدیک بشه
    • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      24 2
      دوست عزیز شما گمرکی رو حساب نکردیا
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    271 1
    "این کمپانی توسط آقای فردیس رضوانی که ایرانی الاصل است، تاسیس شده است." این جمله داغونم کرد. هجمه ای از چرا ها به ذهنم اومد که داره دیوونم میکنه فقط میخوام بدونم چرا ؟ چرا سایپا ؟ چرا ایران خودرو ؟ چرا جوونیمون داره داغون میشه ؟ خدا جون واقعا دلت نمیسوزه ؟ ما اینجا پراید وانت سوار شیم بعد یکی از مردان همین سرزمین اون طرف دنیا داره یه خودرو با کلاس جهانی تولیر میکنه ؟ دارم دیوونه میشم دیگه. به خدا قسم لولین فرصت که گیرم بیاد میرم از این مملکت. تو هم بشین اینجا فقط و فقط سانسور کن حرفای ما رو خبر آنلاین
    • محسن A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      94 0
      حرص نخور اینقدر . فقط بدون که تو این حرص خوردنا تنها نیستی عزیزم . ما همه در حاله سوختنیم ...
    • بی نام EU ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      83 0
      به قول شهاب حسینی : من جوونیمو باختم خبرآنلاین ، منو از سانسور میترسونی ؟ برو از خدا بترس ..
  • دانیال A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    110 0
    میبینم که رقیب های سایپا و ایران خودرو دارن زیاد میشن خدایا اگه اینا ماشینه پس ما چی داریم سوار میشیم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    34 3
    یعنی 345 میلیون تومان
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    جلوش لامبورگيني پشتش شبيه استون مارتينه واقعا كه كپي برداري خيلي بديه
    • محمود A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      24 1
      همینم تو ایران نمیشه ساخت. نمیدونم بعضی ها واقعا سطحی میبینن یا دوست دارن سطحی بین باشن.
    • امیر IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      15 1
      درست می گی اما اگه وب پیج طراح رو ببینی متوجه می شی که طراح ماشین هایی هم که گفتی خود سمیر سادیخوف بوده. ولی کلا خیلی شبیه لامبورگینی آونتادور جی هستشتقریبا
  • amir IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    2 11
    شبیه لامبورگینی هستش زیاد
  • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    23 2
    کوروش منصوری مالک شرکت منصوری اهل چالوس خودمونه همون شرکتی که بوگاتی رو ساخته
    • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      2 1
      شرکت تیونینگ خودروی بریتانیایی مستقر در آلمان است، که در سال ۱۹۸۹ توسط کوروش منصوری تاسیس شد. این شرکت که در سال‌های نخست، در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ فعالیت میٰ‌کرد، در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیت‌هایش، به شهر مونیخ، آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را به تیونینگ مدل‌های خاصی از شرکت‌های رولزرویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود
    • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
      1 0
      مالک کمپانی بوگاتی شرکت فلکس واگنه دوست عزیز نه اقای منصوری ضمنا این کمپانی قبل از جنگ جهانی دوم و توسط اترو بوگاتی که یک مهندس ایتالیایی بود تاسیس شد که ایشان با شروع جنگ جهانی دوم در جنگ جان خودشون رو از دست دادن یکم مطالعه کنی بد نیست
  • بی نام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    16 2
    سایپا مطمئن زیبا جادار سریع کم مصرف ایمن دیگه چی می خواید بابا هی نرید دنبال این ماشین سوسولا
  • محمد IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    17 0
    کاش از همین خودروهایی که به قول آقای بی نام کپیه داخل ایران تولید و کپی میشد.. خبری جون بچاپ..
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    2 21
    این که کپی لامبورگینیه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    43 0
    اگه این نیروهای انسانی نخبه رو حفظ می کردیم و پرت شون نمی کردیم تو بغل خارجی ها الان وضع مون خیلی بهتر بود. باعث افتخاره که یه همچین آدمایی اصالتا ایرانی هستن
  • على A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    11 0
    بنا به گفته هاى مستند پرايد گرانترين تابوت جهان هس, افتخاريه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    7 0
    ببين يه ايروني كاري كرديكي ميگه كپي يكي ميگه فكس يكي هم ميگه زيراكس عزيزم توي وطن خودمونم اگه ميتونند انجام بدندولي باكدوم امكانات راستي افزايش جمعيت فراموش نشه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    11 0
    آقایان و دوستان خوبم.... شما که اینقدر از دو شرکت ایران خودرو و سایپا بد می گید من موندم که چرا هنوز ماشیناشون رو میخرید.... نگید چاره ندارید......من خودم با دوچرخه این طرف و آن طرف می رم.... حاضرم ماشین سال 1995 میتسوبشی را بخرم اما پول به ماشین های ایران خودرو و سایپا ندم.... می دونم که خبر آنلاین نظرم رو پخش نمی کنی اما لااقل حرف دلم رو زدم....
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    5 0
    دوستان یه لحظه فکر کنید.اطراف خودتونم میتونید افرادی پیدا کنید که طرحی بسیار زیبا تر از خودروهای کنونی بکشند.مشکل نبود طراح خوب نیست.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    بعضی از دوستان نسنجیده و از روی آگاهی کمی که دارن یه چیزایی میگن که آدم خندش میگیره آخه اگه شما بلدید همینم طراحی کنین شما هایی که نه از مهندسی چیزی سرتون میشه و نه از طراحی خودرو سر در میارین ... آخه با چه جراتی دارین آقای رضوانی رو متهم به کپی برداری یا باند بازی یا هر چیز دیگه ای میکنید این ادم هر کی که هست از شما ها هم هوشش بیشتره هم عرضه داشته ی کاری رو انجام داده که همه ما بهش افتخار میکنیم اینکه موتور ماشینو کی ساخته و این آقا اگه تو ایران بود چه کار میکرد اصن مهم نیست مهم اینه که الان یک کار بزرگ انجام داده لطفا دوستانی که اطلاعات کافی ندارن نظر ندن چون فقط اکسیژن هوا رو هدر میدن