رییس‌ جمهوری گفت: امسال سال رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش کنیم در زمینه های مختلف علمی و فناوری روی پای خود بایستیم و کشور را از واردات محصولات خارجی بی نیاز کنیم.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر حسن روحانی که در مراسم راه اندازی خط تولید ماده اولیه و محصول نهایی هورمون رشد انسان در شرکت داروپخش تهران سخن می گفت، افزود: خوشحالم به ملت ایران اعلام کنم که جوانان و دانشمندان ایرانی قدم های شایسته ای در زمینه فناوری های نوین برداشته اند تا کشور ما را در زمینه دارو خودکفا کنند.

رییس‌ جمهور گفت: کشور در زمینه داروی هورمون رشد کاملا متکی به خارج بود اما حرکت بسیار خوبی در زمینه بایوتکنولوژی از سوی طراحان و مهندسان و متخصصان داخلی انجام شد تا کشور در این زمینه بی نیاز از خارج شود.

رییس شورای عالی سلامت با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید روی پای خود بایستیم و تولیداتمان را به خارج از کشور صادر کنیم، گفت: با تولید شمار زیادی از داروهایی که پیش از این از خارج وارد می شد واردات آنها از اسفندماه متوقف شد و تلاش می کنیم با تولید سایر محصولات مورد نیاز در زمینه پزشکی و دارویی علاوه بر صرفه جویی ارزی به استقلال کامل برسیم .

رییس‌ جمهور ضمن قدردانی از همه محققانی که در زمینه شرکت های دانش بنیان کار می کنند، گفت: ملت ایران در زمینه های مختلف علمی و دستیابی به فناوری های نوین، مسیر خود را به سمت کمال ادامه خواهد داد.

دکتر روحانی گفت: ساخت تمام وسایل خط تولید داروی هورمون رشد و نیز آزمایشگاه مختص به این محصول در داخل کشور موضوعی قابل توجه است که حتی کشورهای صنعتی که ما از محصولات آنها استفاده می کردیم نسبت به استاندارد بودن این دستگاه ها اذعان دارند.

او همچنین در جمع کارگران شرکت داروپخش با بیان اینکه بی نیازی کشور به محصولات خارجی مایه فخر و مباهات است، اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه کارگران، مهندسان و محققان کشور ایران در مسیر بی نیازی به محصولات خارجی قرار گیرد.

رییس‌ جمهوری علاوه بر افتتاح بخش تولید داروی هورمون رشد انسان که برای نخستین بار در ایران انجام شده است از خط تولید داروهای استریل کارخانجات دارو پخش بازدید کرد.

در جریان این بازدید همچنین از طرف سازمان تامین اجتماعی دفترچه و سوابق بیمه ای دکتر حسن روحانی تقدیم وی شد.

با راه اندازی خط تولید هورمون رشد با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی و ۵۰۰ هزار دلاری، در این عرصه سالانه مبلغ ۸۰ میلیارد تومان که پیش از این بابت واردات هورمون رشد هزینه می شد صرفه جویی شد.

تولید هورمون رشد تا کنون فقط در انحصار ۴ کشور آمریکا، دانمارک ، کره جنوبی و انگلیس بود. سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقاء رضایتمندی بیمه شدگان از طریق توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات اقدام به ارائه خدمات بیمه ای به بیمه شدگان کرده است.

عکسها: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ایسنا

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکار US ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    60 48
    احسنت به کارآفرینان، محققان و صنعت گران کشورمان. فقط خواهشمند است این هورمون های زشد را از دسترس رانت خواران دور نگاه دارید تا سبب رشد بیشترشان نشود.
  • رضا A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    113 2
    خدایی دارید دارو میسازید ، با کیفیت باشه.
    • یکی A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      6 6
      امیدوارم هورمون های تبدیل به زامبی نباشن
    • مجتبی A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      0 1
      خدا به خیر بگذرونه.من که بعید میدونم با کیفیت باشه
    • بی نام IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      3 1
      امیدوارم همینطور باشه که میگن. من تو یه کارخونه داروسازی کار میکنم، ما توانایی تولید مواد اولیه ویتامین ها هم نداریم، وارد کردن مواد اولیه دارو ، مخلوط کردن و بسته بندی کردنشو نمیگن تولید دارو، در کشورهای اطراف ما فقط هند و چین هستند که میتونن ادعا کنن از صفر تا 100 یه دارو رو میسازن.
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    5 9
    عکس ها نمي ياد
  • مسعود IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    70 1
    تقاضا داریم علاوه بر هورمون رشد اندام بدن هورمون رشد عقل هم تولید کنید خیلی لازمه .
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    36 2
    چرا بازدیدکنندگان لباس مخصوص اتاق های تمیز رو نپوشیدن؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    2 5
    چرا از یه زن هم استفاده نکردندتوعکسها همش آقایون هستند
    • bahar EU ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      1 0
      استفاده؟؟
  • وحید A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    4 3
    خط تولید داروی هورمون رشد قبلا در داروسازی اکسیر و تحت لیسانس شرکت نوو دانمارک تولید شده و تازگی ندارد همچنین داروسازی که اجازه ورود به محیط تمیز بدون لباس مخصوص را می دهد واقعا مدیریت ندارد و داروی تولیدیش معلوم الحال است
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    1 0
    خبر خيلي خلاصه بود
  • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    9 5
    هزینه خط تولید 50،000 میلیارد ریال و 500 هزار دلار. با دلار 3000 تومان می‌شود کمتر از 5002 میلیارد تومان. صرفه جویی اقتصادی سالی 80 میلیارد تومان. یعنی بازگشت سرمایه بعد از 63 سال. آیا واقعن این طرح توجیه اقتصادی داشته؟ بهتر نبود همان سالی 80 میلیارد رو هزینه می‌کردیم؟ اگر این پول در جای درست سرمایه‌گزاری می‌شود. سود آن بیش از 20 برابر هزینه واردات بود. یعنی علاوه بر واردات، 19 برابر هزینه واردات هم می‌شد برای سایر بخش‌های بهداشت درآمد ایجاد کرد.
    • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      0 1
      خودت میگی صرفه جویی اقتصادی، نه درآمد پروژه لاقل تو محاسباتت فرق این دو تا رو هم لحاظ کن
  • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    5 2
    حالا با ساخت این هورمون رشد مشکلات اقتصادی ما حل شد و فردا همه چیز فراوان و ارزانه که اینهمه تبلیغ و بوق و کرنا کردید؟ از صبح تا حالا صد بار از تلویزیون و اخبار با آب و تاب این خبر را شنیدم.
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    3 0
    تولید داروی با کیفیت در داخل خیلی خوبه اما بهتر از اون اولا صادرات دارو هست دوم توزیع عادلانه ی دارو تا دست دلال های دارو نیفته و نهایتا اینکه این دارو ها تحت پوشش بیمه باشن تا مردم برای تهیه ی اونا دچار مشکل نشن. در غیر این صورت ارزشی نداره
  • مهرداد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    11 2
    من موندم همش میگن این و ساختیم اونو ساختیم پس کو؟چرا نیست هیچ وقت اون از داروی ایدز اونم زخم پای دیابتی و هزارتا داروی دیگه اگه داریم چرا تا تحریم شد دارو نداشتیم اینا همش حرفه عملی در کار نیست
  • االا ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 1
    سلام