برای نخستین بار یک کمپین مذهبی به صورت گسترده در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این کمپین که پویش عاشورای 93 نام دارد ، در شهر کرج برگزار می‌شود. طراحی و برنامه‌ریزی این کمپین نیز به عهده گروه فرهنگی هنری باوان بوده است.

سید رضا فیض اردکانی مدیرعامل سازمان زیباسازی کرج درباره روند طراحی این کمپین گفت: سازمان زیباسازی در ابتدا برای ایجاد فضای مناسب با آیین عاشورایی، اقدام به تشکیل کارگروهی تخصصی برای استقبال از محرم نمود که منجر به برگزاری این کمپین گردید. طراحی این کمپین به عهده یک گروه 20 نفره از کارشناسان رسانه، گرافیک ، تصویرسازی، عکاسی ، خلاقیت و همین‌طور امور مذهبی بوده است. به علاوه هماهنگی‌های لازم طی جلسات متعددی با سایر مسئولان فرهنگی خصوصا کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و نیز دفتر امام جمعه محترم شهر کرج صورت گرفته است.

فیض ، در مورد طراحی‌های صورت گرفته در این کمپین می‌گوید: تلاش شده تا رویکردهای مختلفی مانند بیلبورد، اینفوگرافی، گرافیتی و تصویرسازی در این کمپین مورد استفاده قرار بگیرد.

امین سقطچی ،مدیر هنری کمپین نیز در این مورد می‌گوید: از سال 61 هجری تا امروز که بیش از 1300 سال از واقعه عاشورا گذشته است ، همه هنرمندان از زوایای مختلف به این واقعه پرداخته‌اند و حرف ناگفته‌ای در مورد این واقعه نمانده است. در ادبیات، هنرهای بصری و حتی سینما همه به این واقعه پراخته‌اند . به همین خاطر هنرمند امروز در سال 1393 هجری ، در ایران و با این حجم رسانه‌های موجود وظیفه خطیری دارد. به ویژه هنرمندی که به دنبال نوآوری در فعالیت‌اش است.

سقطچی سپس به فرایند طراحی کمپین اشاره کرد و گفت: شعار این کمپین ، "هنوز عاشوراست" است. این شعار از عبارت کلُّ یومٍ عاشورا الهام گرفته شده و بنا به گفته طراحان آن ،بر ابدی بودن مفاهیم روز عاشورا و همین‌طور استمرار آن‌ها در زندگی شهری امروز دارد.

آن‌گونه که امین سقطچی می‌گوید، در تمام اجزای این کمپین ، تلاش شده است تا به نوعی بر حضور و استمرار مفاهیم عاشورایی در زندگی امروز تاکید شده است: تصویر یک شمشیر یا کلاه‌خود در گوشه‌ای از شهر یا استفاده از شعارهایی با مضامین امروزی ، با هدف نشان دادن حضور عاشورا در زندگی امروز صورت گرفته است. همچنین طراحی‌های اختصاصی‌ای نیز در مورد تصویرسازی وقایع روز عاشورا برای این کمپین صورت گرفته است.

تمام تابلوهای تبلیغاتی شهر کرج دراین طرح شرکت داشتند؛ تابلوهای بیلبورد ، استند ، لمپوست ( تابلوهای دوقلو در بلوارها) عرشه‌های پل و ایستگاه‌های اتوبوس.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    5 5
    باسلام خسته نباشيد و خدا قوت اگر ميشود تصاوير عاشورا بيشتر جلوه دهيد ودر محله هاي شهر ازاين نوكارها بشود بهتر است