روزنامه «گاردین»‌ در یکی از جدیدترین گزارش‌های تصویری‌اش عکس‌هایی را از بافت قدیمی پایتخت ایران منتشر کرده و آن را «مرگ تهران قدیم» نامیده است؛ «بساز و بفروش‌ها قلب قدیمی تهران را به مرگ تهدید می‌کنند.»



به گزارش ایسنا؛ مجموعه عکس‌هایی که عکاس «گاردین» از بافت تاریخی تهران ثبت کرده را «آرمین هِیج» به ثبت رسانده و در توضیح آن‌ها آمده است: به‌ساز و به‌فروش‌ها قلب قدیمی تهران را به مرگ تهدید می‌کنند. این‌ها بناهایی هستند که فردا توسط بولدوزرها با خاک یکسان می‌شوند. به‌ساز و به‌فروش‌ها از دیدن چنین ملک‌هایی در مناطق تجاری تهران خوشحال می‌شوند. آن‌ها را می‌کوبند و جاده را برای ساخت مراکز خرید چند طبقه صاف می‌کنند.

چهارراه مولوی، کوچه لولاگر و امیرآباد از مناطقی هستند که توجه این عکاس بین‌المللی را به خود جلب کرده‌اند.

او در حاشیه گزارش تصویری خود درباره کوچه لولا‌گر نوشته است: این خیابان بین سفارت فرانسه و بیمارستان مروستی واقع است و به «کوچه قرینه» هم شهرت دارد، چون ساختمان‌هایی با المان‌های مشابه در دو سوی آن قرار گرفته‌اند.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    71 11
    قالیباف تصمیم گرفته کل تهران را زیر و رو کند و هوای تهران رو بفروشه۰۰۰ کرباسچی هوا رو میفروخت ولی صد برابر کمتر از قالیباف
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    35 0
    کلا اصالتی که آجر و بنای آجری داره ، هیچ بنایی نداره. چقدر برخی از این عکسها زیباست و یادآور روزگار خوش قدیم و افراد خوب داخل آن منازل و خانه ها. ای کاش فکری جدی به حال این بناهای زیبا بشه...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    34 3
    وقتی یک شهردار یک تنه والی پایتخت باشه همین می شه از بالا نگاه می کنه ببینه کجا جای خالی هست می ده بکوبند و بسازند تا دیگه جا برای سربلند کردن نمانه خداییش این تصاویر را ببینید و قضاوت کنید روح ایرانی ما با کدوم یکی سازگاره این یا برج
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    26 1
    در انگلستان اجازه تخریب خانه را نمی دهند فقط تعمیر. من در انگلستان خانه ای دیدم که بر سر درش سال ساخت 1690 را درج کرده بود. البته با رشد جمعیت نزدیک صفر. ما هم که رشد جمعیتمان کاهش یافته باید به این سمت برویم.
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      0 0
      ما واقعا رشد جمعیتمون کم شده و خبر نداریم سالی یه میلیون به جمعیت ایران داره اضافه میشه کمه؟؟؟
  • بی نام US ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    14 1
    تاسف به این شورای شهر که فقط نظاره گره .آقای قالیباف با تراکم فروشی بی حساب و کتاب تهران رو نابود کرده و یک شهر فانتزی ساخته و البته تلاش برای تطهیر آقازاده اش.