محققان در حال طراحی نسل جدید هواپیماهای مسافربری هستند؛ هواپیماهایی که بتوانند عمودپرواز باشند و بدون نیاز به باند فرودگاه، از زمین بلند شوند و فرود بیایند.

نمونه‌های مختلفی از هواپیماهای عمودپرواز که مانند بالگردها باشند طراحی شده‌اند اما برای اولین بار یک شرکت در تلاش برای ساخت هواپیماهای مسافربری بدون نیاز به باند فرودگاه است. 

شرکت هواپیمایی XTI که مقرش در کلرادو است از طرح هواپیمای خود به نام TriFan 600 رونمایی کرده که اولین قدم در این راه به حساب می‌آید. این هواپیما همه خصوصیات هواپیماهای مسافربری مدرن را دارد اما برای استفاده خصوصی با ظرفیت ۵ مسافر طراحی شده است. سرعت این هواپیما می‌تواند به ۶۴۴ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۹ هزار متر اوج بگیرد. موتورهای پیشرفته این هواپیماامکان طی مسافت تا ۱۹۰۰ کیلومتر را به این هواپیما می‌دهند. شرکت XTI این هواپیما را برای استفاده تجاری طراحی کرده و با حذف رفت و آمد به فرودگاه خیلی از افراد پول‌دار از همین حالا به آن علاقه‌مند شده‌اند. TriFan ۶۰۰ با استفاده از ملخهایی که دارد طی ۹۰ ثانیه به صورت عمودی به ارتفاع پرواز مناسب می‌رسد. با تغییر زوایه ملخ‌ها در این ارتفاع سیستم پیش رانش هواپیما آماده به کار می شود.

در طراحی برج‌های پیشرفته به صورت معمول اکنون باند فرود بالگرد یا هلی‌پد در نظر گرفته می‌شود و به این ترتیب این هواپیما می‌تواند مسافرانش از درب خانه تا درب محل مقصدشان منتقل کند. قیمت اولیه این هواپیما ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    16 30
    اخه این چه دور و زمونه ای شده به ادم فرصت فکر کردن برای طرح جدید هم نمیدن همه چیز رو برا خودشون میخوان
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    17 2
    الان ارتش آمریکا یه همچین هواپیمایی رو داره.خودم تو یه برنامه دیدم.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    همچنین فرودگاه مورد نیازه چون قرار نیست توی خیابان یا پارک محله مسافرین سوار و پیاده شوند. باند فرود نیاز ندارد نه فرودگاه