انتخاب «احمد ابوالغیط» وزیر خارجه دوره «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه عرب، بازتاب‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، ابوالغیط که مواضع خصمانه وی در خصوص انقلاب 25 ژانویه مصر و روابطش با رژیم صهیونیستی و حمایت های وی از این رژیم در جریان جنگ علیه غزه در سال 2008 برای همگان معروف است، به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد و پس از انتخاب وی در این سمت، کاربران سایت های اجتماعی بار دیگر تصاویر دیدار وی با «زیپی لیونی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز این رژیم علیه غزه در سال 2008 که تنها یک روز قبل از آغاز جنگ برگزار شد، منتشر کردند و در این تصاویر ابوالغیط در حال خنده و دست دادن با لیونی مشاهده می شود و کاربران اینترنتی از وی به عنوان «دوست اسرائیل و رفیق لیونی» یاد کردند.

در همین رابطه «جمال ریان» در سایت توییتر نوشت: با تعیین ابوالغیط در سمت دبیرکلی اتحادیه عرب، اسرائیل به خانه های همه اعراب وارد شده است همچنانکه هم اکنون نیز اسرائیل وارد کاخ ریاست جمهوری مصر شده است، «آیا مرز قدرت اسرائیل را شناختید؟!».

اسماعیل محفوظ دیگر کاربر اینترنتی نیز نوشت: هرگز خبر تعیین ابوالغیط برای دبیر کلی اتحادیه عرب را می شنود چنین تصور می کند که این فرد از سوی کنست اسرائیل انتخاب شده است نه کشورهای عربی.

شریف احمد نیز نوشت: عمرو موسی و نبیل العربی برای امت عربی چه کردند؟ اکنون نیز ابوالغیط این مسیر را ادامه می دهد و چیزی نمانده که به اسرائیل نیز یک کرسی در اتحادیه عرب اعطا کنند.

خالد داوود نیز نوشت: السیسی به بازگرداندن عناصر مبارک به صحنه قدرت ادامه می دهد و یکی از سرسخت ترین دشمنان انقلاب 25 ژانویه را به عنوان نامزد دبیر کل اتحادیه عرب معرفی کرد.

وزرای خارجه عرب پنج شنبه شب احمد ابوالغیط وزیر خارجه اسبق مصر را به عنوان دبیر کل جدید اتحادیه عرب انتخاب کردند.

این در حالی است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیش بینی می شود با وجود ابوالغیط، اسرائیل روزهای دشواری در پیش نداشته باشد.

احمد ابوالغیط متولد 12 ژوئن سال 1942 میلادی است که از ماه جولای 2004 میلادی تا ماه مارس سال 2011 میلادی وزیر خارجه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر بود.

وی در سال 1964 میلادی مدرک لیسانس خود در رشته بازرگانی را از دانشگاه عین‌شمس دریافت کرد و در سال 1965 به استخدام وزارت خارجه مصر در آمد.

در سال 1999 میلادی به سمت نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد منصوب شد.
وی از جولای 2004 میلادی به‌جای احمد ماهر به سمت وزیر خارجه مصر منصوب شد و تا مدتی کوتاه بعد از برکناری مبارک در این منصب باقی ماند.

حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جمله حوادث مهم در دوره کاری ابوالغیظ به‌عنوان وزیر خارجه مصر بود.
همچنین انقلاب مصر که منجر به برکناری حسنی مبارک شد در دوره فعالیت احمد ابوالغیط به عنوان وزیر خارجه این کشور شعله‌ور شد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    دوستی و صلح ،بهتر از جنگ و خونریزی است.
    • بی نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      8 21
      اره پس الان باید با قاتلها و دزدها و ...هم دوست شد چون دوستی بهتر از خونریزی است. افرین به این تحلیل عمیق. پس الان ما با داعش و الطالبان و... هم دوست بشیم چون دوستی بهتر از خونریزی است. دیگه خود آمریکایی هم صداشون در اومده بود از جنایات اسراییل. ایران این قدر ساده است که میکشه خودش رو تا موشک بسازه با یه جمله گند میزنه به خودش میره این حماقت محض بهش گفته میشه.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      4 20
      انگلیس و آمریکا هم اگه با آلمانی که فرانسه رو گرفته بود صلح میکردن اون همه خون و خونریزی نمیشد. یارو یه پاش تو لبنانه یه پای دیگش روی سر زمین تیکه تیکه شده فلسطین ژست صلح میگیرن دوستان. سعدی جان خدا پدرت رو بیامرزه
    • رضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      7 25
      به هیچ وجه این جمله در مورد رژیم هایی مثل اسراییل صدق پیدا نمیکنه
  • مهدی عسگری A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    24 2
    سلام یک خبر مهم لطفا به مردم اطلاع رسانی کنید تا در تورهای به مقصد دبی ثبت نام نکنند. جدا از کینه عربها به پارسیان و اتفاقات اخیر سیاسی منطقه؛ کشور کوچک امارات با ایجاد اخلال در سیستم صدور ویزا برای ایرانیان عمدا آنها را مرفوضرد کرده و هزینه صدور ویزا را نیز مصادره میکند. در مواردی نیز با تاخیر در صدور ویزا هزینه های کنسلی بلیط و هتل و ... به عهده مسافر تحمیل میشود. این حرومزاده ها ویزای دختران مجرد را در کمتر از سه روز صادر میکنند. امیدوارم پیرو هر آئینی هستید به کمپین تحریم سفر به دبی ملحق بشید تا از شرف پارسیان پاسداری کنید.
  • غریبه A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    2 1
    اون زنه همون اسراییله؟
  • امو A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    1 7
    این خانم زیپی فک کنم زیپش باز میشه گاهی اوقات