11نیوز نوشت: "از طلا گشتن پشیمان گشتهایم مرحمت فرموده ما را مس کنید" مصداق بارز قطع همکاری با برند آلاشپورت و انتخاب برند جیووا به عنوان اسپانسر پوشاک تیم ملی است.
سرانجام پس از مدتها کشمکش در خصوص کیفیت لباسهای تیم ملی با برند آل اشپورت و انتقادات پیاپی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی از این البسه این برند آلمانی جای خود را به برند ایتالیایی جیووا داد تا این امید در بین طرفداران تیم ملی به وجود آید که این بار ملی پوشان با طراحی ایتالیایی با لباس آبرومندانه تری در میادین بین المللی حضور یابند اما خیلی زود و با برگزاری مراسم رونمایی از البسه جدید تیم ملی این امید رنگ باخت. لباس های جدید تیم ملی به حدی در طراحی ضعیف و ابتدایی به نظر می رسد که از این حیث به جرات می توان گفت که حتی از لباس های قبلی تیم ملی نیز چندین رده پایینتر قرار می گیرد و اگر لباس های آلاشپورت ایران در بین البسه ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ در رده ۲۸ قرار گرفت البسه جدید تیم ملی این پتانسيل را دارد تا در جام جهانی ۲۰۱۸ از آخر به جای ایستادن در رتبه چهارم در رده اول زشت ترین لباس تیم های حاضر قرار گیرد و البته مقایسه طراحی این لباس با لباس هندوراس که زشت ترین لباس جام ۲۰۱۴ لقب گرفت کاملا این ادعا را به اثبات می رساند.
وضعیت لباس های جدید تیم ملی به حدی وخیم است که برای سنجیدن شرایط آن نیازی به انتظار تا مرحله نهایی جام جهانی نیست و مقایسه آن با لباس تیم های آسیایی حاضر در مرحله مقدماتی این بازی ها نیز کفایت می کند.
از بین دوازده تیم حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آسیا ۵ تیم کره جنوبی، عربستان، استرالیا، قطر و چین با برند نایک از آمریکا، ژاپن با برند آدیداس از آلمان، عراق با برند جاکو از آلمان، ازبکستان با برند اسپانیایی جوما، امارات با برند ایتالیایی errea ، سوریه با برند ایتالیایی لوتو، ایران با برند ایتالیایی جیووا و تایلند با برند تایلندی گرند اسپورت در این رقابت ها شرکت خواهند کرد که در این بین به جرات می توان گفت یکی از ساده ترین و در عین حال زشت ترین طرح البسه متعلق به لباس تیم ملی ایران حتی مابین این تیم های آسیایی است.
این در حالیست که تمامی تیم های صاحب قدرت فوتبال آسیا با البسه نایک و آدیداس گام به رقابت ها می گذارند و تیم ملی چین برای پوشیدن پیراهن های نایک ۱۶ میلیون دلار نیز درآمد زایی داشته است و تیم هایی چون امارات و سوریه هم با برندهای ایتالیایی معتبر تر از جیووا گام به این بازی ها گذاشته اند.
به نظر می رسد در شرایطی که رقبای آسیایی ما در تلاش هستند تا با فراهم کردن بهترین امکانات برای بازیکنان خود راه صعود تیم خود به جام جهانی را هموار کنند در فوتبال ما تلاش بر این است که حتی با ضربه زدن به تیم راه صعود برخی از برندهای گمنام به جام جهانی برای اولین بار هموار شود، همانطور که پس از آل اشپورت حالا جیووا این رویای خود را در تیم ملی ایران جستجو می کند. ناگفته نماند جیووا در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و تاکنون هرگز سابقه حضور در جام جهانی را نداشته است.
256 41
نظر شما