مراسم گرامیداشت هفته معلم با حضور نائب رئیس مجلس در دانشگاه قاضی طباطبائی ارومیه برگزار شد که در آن نائب رئیس مجلس از شیفتگان قدرت انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت هفته معلم با حضور مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس در دانشگاه قاضی طباطبائی برگزار شد که طی آن، دانشجویان منتقد دولت به انتقداتی بدون تحقیق سعی در به جنجال کشیدن این مراسم داشتند.

مسعود پزشکیان در این مراسم گفت: فرق انسان و ملائک در اینست که عبادات برای رسیدن انسان برای خدمت به خلق است.
وی افزود: علم و دانائی دعوا ندارد و مهارت خدمت به مردم چپ و راست نمیشناسد ولی متاسفانه این درگیری ها و دعواها برسر رسیدن به قدرت صورت می گیرد طوری که باعث خواهد شد انبوهی از مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برای مردم ایجاد شود.
نائب رئیس مجلس تصریح کرد: اگر ما تا به امروز نتوانسته ایم مشکلات را حل کنیم نشان می دهد عملکرد خوبی نداشته ایم و نمیدانیم یا متاسفانه نمی خواهیم بدانیم که نمیدانیم مشکل کجاست.
وی اضافه کرد: دوره ای در کشور حاکم بود که رئیس جمهور بعد از انتخابش قول داد در پایان دولتش هیچ بیکاری در کشور نباشد ولی بعد از پایان دوره ۸ ساله اش نه تنها عملی نشد بلکه انبوهی از مشکلات به مشکلات مردم و کشور اضافه شد طوری که اکنون نمی دانیم چگونه آنهارا حل کنیم.
پزشکیان با انتقاد از حرف های غیرکارشناسی و غیر منصفانه ای که در کشور رایج است گفت: عده ای بدون اینکه تحقیقی کرده باشند یا سررشته ای داشته باشند انتقادات زیادی در مورد موضوعات محتلف من جمله برجام می کنند در حالی که درست بر اینست که باید بتوانیم برای انتقاداتمان دلیل و مدرک بیاوریم و وقتی سوالی شد توجیه نکنیم.
وی بعد از انتقاد برخی دانشجوها مبنی بر بی توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی افزود: برخی فکر می کنند اقتصاد مقاومتی، پخش کردن پول است درحالی که اقتصاد مقاومتی کار و تلاش و عرق ریختن می خواهد و آنانی که میخواهند آنرا با پخش پول انجام دهند بدنبال به باد دادن منابع کشور هستند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بجای شعار دادن برای رسیدن به قدرت یادمان بیاید که دولت قبلی با همین حرف ها بر سر کار آمد و حرف هایی زد که در واقعیت یا وجود نداشت یا فقط در حد حرف باقی می ماند.
وی اضافه کرد: توسعه یافتگی آنست که همه همدیگر را قبول داشته باشیم و سعی نکنیم بدنبال حذف جناح مقابل و رقیب باشیم بلکه اگر برنامه یا راهکاری داریم برای خدمت به کشور و مردم ارائه دهیم.
پزشکیان گفت: امروز در هفته ای قرار داریم که باید به یاد معلمان زحمتکش و بزرگ باشیم و یاد آنان را گرامی بداریم آنانی که یاد دادند راهی را انتخاب کنیم که به حق نزدیک است.
وی در پاسخ به عدم امکان آموزش زبان مادری افزود: انچه در قانون آمده است طبق اصل ۱۵ هرکس حق دارد زبان محلی و مادری خود صحبت کند و آموزش ببیند ولی ما یک زبان در کشور داریم که باید با آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم لذا این ضعف اجراست که نتوانسته ایم این اصل را اجرا کنیم.
وی اضافه کرد: عدم توسعه یافتگی ما باعث شده که همه چی ما یا صفر باشد یا ۱۰۰در حالی که باید در کشور عدالت رعایت شود و تلاش نشود جناح مقابل را از صحنه حذف کنیم.
نائب رئیس مجلس تصریح کرد: چه شده است که ما بعد این همه سال این همه مدیر عوض کرده ایم ولی هیچ مشکلی حل نشده است، حل مشکل با حذف کردن و تهمت و افترا و داد و بیداد صورت نمی گیرد باید همه دست به دست هم برای توسعه کشور حرکت کنیم.
پزشکیان گفت: مشکل اجرای قانون و عدم درستی باعث شده که وقتی اختلاس کلان را کشف می کنیم مسرور شویم، کاهش فساد و بهبود وضعیت کشور و اجرای درست قانون با وجود داده ها امکان پذیر است و مسئله FATF نیز بر مبنای شفاف سازی بخش مالی اصرار دارد.
وی افزود: آنانی که بدون دلیل و مدرک و فقط برمبنای شنیده ها و شایعات بابت عملکرد دولت در مورد دریاچه ارومیه انتقاد می کنند بر اساس آمار و ارقام و شواهد، وضعیت دریاچه ارومیه با برنامه های این دولت بهبود پیدا کرده و میزان آب آن نزدیک به ۵ برابر شده است، دریاچه ای که تا مرز خشکی کامل پیش رفته بود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آزاد اندیشی به این معنا است که بتوانیم انتقادات و حرف های خود را مطرح کنیم در حالیکه چرا نباید بتوانیم اسم رئیس جمهور دولت اصلاحات (محمد خاتمی) و نام نخست وزیر زمان جنگ (میرحسین موسوی) را به زبان بیاوریم.
پزشکیان گفت: انتقادات از دولت ناجوانمردانه است گرچه در بخشی از عملکرد دولت انتقاد وارد است ولی دولت (دکتر) روحانی بیشترین تلاش را در بخش بهداشت جامعه و بهبود اوضاع محیط زیستی کشور داشته است طوری که بودجه هزینه شده در بخش بهداشت بسیار بیشتر از مجموع بودجه های کل دوران قبل از دولت است.
وی افزود: انصاف نیست از عملکرد دولتی انتقاد کنیم که کشور را در بدترین دوران در اختیار گرفت و بجای آن از پرداخت یارانه به ۷۰ میلیون نفر مسرور باشیم آن هم پس از ۳۹ سال بعد از انقلاب که نشان می دهد اشتباهات زیادی داشته ایم.
وی اضافه کرد: اکنون انتقادات و دعواهای جناحی بر سر خدمت به مردم نیست بلکه برای رسیدن به قدرت است، بی شک میتوانم ادعا کنم از خیلی از بسیجی ها، بسیجی ترم بر مبنای شاخص ها درستی که وجود دارد.
نائب رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: مملکت را بسیجی های زمان جنگ می سازند که برای خدمت به مردم کار و زندگی خود را ول می کردند و هیچ چشمداشت مادی نداشتند.

عکاس: علی غیور
گزارش: سینا افشاریان

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =