مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی بر لزوم تغییر نگاه ها به نقش و کارکرد روستاها بر مبنای توسعه ، به عنوان یک ضرورت مهم تاکید نمود.

به گزارش خبرآنلاین ، سعید فائض پور که پنج شنبه ۱۴ تیرماه در مراسم گرامیداشت « روز دهیاری ها » سخن می گفت ، با تاکید بر این موضوع به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در این ارتباط اشاره کرد و ادامه داد : اگر به این ضرورت و جایگاه مهمی که روستاها در توسعه همه جانبه به عهده دارند ، توجه بیشتری شود و برخی نگاه های نادرست اصلاح شود ، رفع مشکلات موجود در روستاها نیز با سرعت بیشتری انجام می شود.
او امنیت شغلی بیشتر را خواسته به حق و مهم دهیاران عنوان کرد و گفت : لایحه ای در این خصوص در آستانه بررسی در دولت قرار دارد که طبق وعده ها ، مقرر است تا یکماه آینده مصوب شود و قطعا در رفع بخش مهمی از مشکلات دهیاران موثر است. البته اصلاح حقوق و دستمزد دهیاران مطابق با مدرک تحصیلی هم بخشنامه ای است که اخیرا ابلاغ شده است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی به وجود ۷۹۳ دهیار در استان که ۱۲۲ نفر از آنان را بانوان شامل می شوند ، اشاره کرد و بیان داشت : یکی از اقداماتی که طی سالهای اخیر برای معرفی توانمندی و ظرفیت های روستاهای استان انجام شده ، برگزاری جشنواره اقتصاد و فرهنگ روستایی بوده که امسال هم از ۸ تا ۱۲ مردادماه ، سومین دوره آن برگزار خواهد شد.
فائض پور از وجود ۲۳ شرکت تعاونی روستایی در استان خبرداد و فعال نبودن بسیاری از اینها را یکی از مشکلات دانست و افزود : در حالی که شرکت های تعاونی می توانند در زمینه تولید و ایجاد اشتغال در روستاها با توجه به پتانسیل های موجود ، تاثیرگذار باشند ولی متاسفانه هیچ کدام متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نبوده اند.
وی بر لزوم حضور دهیاران در نشست های مربوطه و به خصوص تهیه طرح های هادی برای بررسی مشکلات روستاها تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه دهیاران ، اطلاعات بیشتری نسبت به مشکلات و نیازهای روستاها دارند ؛ بایست فرمانداران و بخشداران به حضور آنان به عنوان نماینده روستاها توجه بیشتری داشته باشند .
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی در بخش پایانی صحبت های خود ، راه اندازی سامانه مالی و اداری دهیاری ها به منظور شفافیت و دسترسی به اطلاعات لازم ، برگزاری دومین دوره المپیاد علمی دهیاران تا پایان شهریورماه ، حمایت از کارآفرینان در روستاها و طرح های اشتغال زایی در این خصوص و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای دهیاران را از جمله اقدامات انجام شده و برنامه های آتی عنوان نمود.
شایان ذکر است در این مراسم که همزمان با ۱۴ تیرماه « روز شهرداری و دهیاری ها » برگزار شد ، آقازاده استاندار مرکزی ، کریمی و مقدسی نمایندگان مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس دهم ، معاونین عمرانی و سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران استان حضور داشتند که در پایان از تعدادی از دهیاران برتر استان تجلیل شد.

۴۶
کد خبر 788375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =