۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

خبر را با افتخار مسئول نظارت صداوسیما اعلام کرده‌است؛ توبیخ عادل فردوسی‌پور به دلیل حرف‌هایش در برنامه دوشنبه شب. چرا؟ چون گفته: «این اتفاق هرجای دیگر دنیا می‌افتاد خیلی‌ها اخراج می‌شدند یا خیلی‌ها استعفا می‌دادند.» او نه اسمی از کسی آورده، نه جناحی را گفته و نه مسببی معرفی کرده است اما حالا هم خودش هم اصغر پورمحمدی تذکر گرفته اند برای آنچه گفته غیرمسئولانه مجری لقب گرفته است.

بخش نظارت و بازرسی سیما که عرب‌سرخی به عنوانش مصاحبه کرده البته برای اینکه به پاسداشت شهدای آتش نشان بیش از 30 دقیقه برنامه تولید شده یا پیامک برنامه به نام این شهدای گرانقدر بوده، به عادل تذکری ندادند و تمام مشکل همان چند کلمه بوده که او گفته است.

حالا اما پرسش این است. آیا مدیریت تلویزیون با استعفا مشکل دارد؟ اخراج را برای مدیران کار بدی می داند؟ اعتقاد دارد اصلا در حادثه پلاسکو قصوری وجود نداشته یا اینکه این دوستان مدیر که در یک هفته گذشته تمام تلاش شان را برای پوشش بسته اتفاقات پلاسکو به خرج دادند از هر جمله ای که یادآوری کند قصور از طرف چه کسی در پلاسکو رخ داده است، هراس دارند؟

نگاهی کنیم به نوشته های بعد از این یادداشت در رسانه های تندروی یکی از جناح های سیاسی. همان ها که سال قبل با فشار به رئیس پیشین سیما، نگذاشتند مصاحبه فوتبالی با محمدجواد ظریف از 90 پخش شود. آن زمان هم دقیقا همین ها به عادل می‌تاختند. چرا؟ چون داشت چیزی می گفت که خوشایند این جناح نبود. آن بار هم آن قدر فشار آوردند که مصاحبه پخش نشد و تمام تبعات بدنامی آن اتفاق به پای رسانه ملی نوشته شد و به عادل هم تذکر دادند که چرا رفتی مصاحبه فوتبالی گرفتی و شخص رئیس سازمان از این اتفاق خبر نداشته است!

درحالی که بسیاری از مدیران ارشد شبکه و مسئولان عالی آن زمان تلویزیون در جریان قرار مصاحبه با محمد جواد ظریف بودند.

حالا و این بار هم تمام جرم یکی مثل فردوسی پور که رسانه ای قدرتمند دارد، بعد از کلی تحسین زحمات شایسته آتش نشانان شهید و خسته نباشید برای عملیات آواربرداری و نجات دیگر همسنگران شان ، او باید بازخواست شود چون درباره مطالبه ای عمومی حرف زده است. اینکه همان طور که رهبری عالیقدر فرمودند بعد از پایان عملیات مجاهدانه به بررسی علل حادثه و برخورد با مسببین احتمالی در دستور کار قرار بگیرد. خواسته ای که در تمام این مدت یک مطالبه عمومی بوده و حتی شخص رئیس جمهور به آن پرداخته است.

اما چرا این هراس وجود دارد؟ چرا نباید اگر کسی مقصر بوده، اخراج شود؟ آیا در تلویزیون می دانند مقصر این حادثه کیست که اینچنین حتی از طرح درخواست رسیدگی به زوایای دیگر این حادثه برآشفته می شوند؟

برای فاجعه در ساختمانی که از ابتدا سعی شد بگویند قدیمی و غیراستاندارد بوده، کسبه و هیات مدیره اش به دلیل بی توجهی به هشدارهای امنیتی باعث بروز چنین رخدادی در آن شده اند، اصلا کارگاهی بوده و باید وزارت کار تعطیلش می کرده و هزار دلیل دیگر برایش تراشیده اند، چرا وقتی بحث رسیدگی و تعیین مجازات برای مقصرین احتمالی از سوی یک مجری محبوب، سخنی به میان می آید، این چنین سبب هراس می شود؟

آری خیلی بهتر است که تمام پتانسیل برنامه عادل صرف یک پنالتی ، دو خطا و 4 تا اوت دستی شود و خدای نکرده مطالبه ای نداشته باشد که باعث تغییر سناریو می شود. شاید بد نباشد مقام مسئولی که در تلویزیون درباره توبیخ فردوسی پور و تذکر کتبی که او گرفته ، سخن گفته است ، سری به توئیتر و دیگر شبکه های مجازی بزند و فقط نوشته های مردم را بخواند تا ببیند با یک خبرسازی ، چطور همه نگاه ها را به سوی کدام مقصر گرفته است!

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    به نظر من برای 30 دقیقه پرداختن به پلاسکو باید تذکر میگرفت. عادل اگر میخواد به موضوعات اجتماعی بپردازه جای دیگری باید این کار رو بکنه
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      5 1
      جای دیگه که بیننده نداره داداش دانشمند برنامه 90 ویترین رسانه است و اگر قرار باشه عادل هم فقط چندتا پنالتی نشون بده 2 میلیون پیامک س 12 شب معنی نداره که.عادل حرف مردم رو میزنه و چون مسوولین راه خودشان رو سالهاست از مردم جدا کردن تاب انتقاد ندارند البته نمیدونن همین انتقاد و حساسیت کیهان و دار دسته ... چقدر محبوبیت عادل رو بیشتر کرده درود بر شرف عادل عزیز که حرف مردم رو میزنه او جایگاه مردمی بسیار بالایی داره ..............
    • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      2 5
      من از منفی ها تعجب میکنم . همونهایی که معتقد هستند عباس جدیدی و رضا زاده صلاحیت شورای شهر رو ندارند میگن عادل صلاحیت اظهار نظر تو هر مساله ای رو داره . آقا جان تو رو خدا هر کسی کار خودش . اقای فردوسی پور شما به عنئان یه شهر وند حق داری نظرت رو بگی . ولی نه در برنامه ورزشی و از صدا سیما
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
      1 0
      فوتباليست فوتبال دوست و برنامه فوتبالي هم ميتواند انسان ،بافرهنگ و بي تفاوت نباشد نسبت به اجتماع و البته جان چند جوان با غيرت
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    1 1
    رسانه مییییییییییییییییییییییییییییییییلی
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    1 3
    50نفر زنده زنده تو قطار سوختن.... اون موقع وقت نکرد چند دقیقه صحبت کنه؟؟؟؟؟ جمعا 36 ثانیه برای قطار و انفجار کربلا اختصاص داد. هر چندمن معتقدم اصلا به عادل فردوسی پور و نود ربطی نداره که... یک برنامه کامل فوتبالی س... کارشناس میاره و بحث استعفای میدران رو میفرماید
  • مهران خواجه دادی A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    2 0
    با این همه بسته بودن فضا تو رسانه ای که مال مردمه. میخواین مردم سراغ ماهواره نرن؟
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    1 0
    نيازى به جستجو دنبال مقصر نيست. همه مى دانيم چون مثل روز روشن است كه مقصر كيست. به اصطلاح، "رسانه ملى" از همين الان تبديل شده به محل تبليغات انتخاباتى اين مقصر، و بايد دهانهاى منتقدينش را ببندند.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا برای پلاسگو 45 دقیقه حرفت زد اما برای حادثه ی قطار مشهد 2 دقیقه؟؟
  • بی نام A1 ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
    0 2
    تلويزيون رسانه شخصی فردوسی پور نیست که برای هر واقعه ای بخواد برنامه بسازه، حتی اگر مطالبه عمومی باشه. کار نود به شکل تخصصی فوتباله.
  • ح IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
    0 0
    فحش و که بندازی زمین صاحبش برش میداره.
  • بی نام RO ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
    0 6
    ظاهرا اقای فردوسی پور در مورد حادثه ی قطار تبریز به عرض تسلیت بسنده کرده و همین امر شائبه ی بهره برداری سیاسی ایشان از موضوع رو تقویت میکند .