استاندار کردستان گفت: اساسا دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند.

بهمن مرادنیا در گفتگو با خبرآنلاین به رایزنی پیرامون مسائل و مشکلات مرز اشاره کرد و افزود: در چند روز اخیر دیدارهای خوب و مثمر ثمری جهت رفع موانع موجود و حل معضلات مرزی با مسئولان ارشد کشور انجام شده که بزودی نتایج آن را به اطلاع مردم می رسانیم.
وی اظهار کرد: معیشت بسیاری از مرزنشینان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد و مسئولان استان این موضوع را به خوبی درک کرده و همه یکدل و یکصدا درصدد حل مشکل هستیم.
مرادنیا یادآور شد: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌ های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده دلیل تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست لذا با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالف هستیم.
وی خطاب به مردم تلاشگر و همیشه همراه شهرستان‌های مرزی استان گفت: انتظار داریم مردم ضمن درک روند حل موضوع و توجه به اینکه شاید پیگیری‌های مسئولان کمی زمان‌بر باشد، سعه صدر داشته و از حرکت‌های احساسی که امکان دارد مورد سوءاستفاده عوامل منحرف قرار گرفته و به زیان مردم باشد، خودداری کنند تا مسئولان به جای تمرکز بر داخل استان، توان خود را بر حل موضوع در مرکز متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: اساسا دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند.
استاندار کردستان افزود: این مژده را می دهیم که طرح‌های دولت به نفع مردم خواهد بود اما اجرا و روند قانونی آن نیازمند زمان، صبوری و همکاری مردم است و با شکیبایی مردم، منافع و ثمره آن را خواهند دید.
مرادنیا اضافه کرد: آماده شنیدن طرح‌ های پیشنهادی و قابل اجرا و عملی از سوی مردم، کسبه مرزی و نمایندگان آنان برای انعکاس به مسئولان کشوری هستیم و امیدواریم بزودی ضمن رفع مسائل ایجاد شده، خبرهای خوشی را در این زمینه به اطلاع مردم فهیم شهرستان‌های مرزی استان برسانیم.

 

46

کد خبر 771519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =