۲۱۸ کنتور حجمی هوشمند در دشت «کوهدشت» نصب می‌شود

مهر نوشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از نصب ۲۱۸ کنتور حجمی هوشمند، در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی دشت «کوهدشت» خبر داد.

رضا میرزایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی جهت جلوگیری از اضافه برداشت آب در دشت کوهدشت، قراردادی با پیمانکار ذیصلاح به منظور خرید و نصب تعداد ۲۱۸ کنتور حجمی هوشمند در دشت پایلوت کوهدشت منعقد شده است.

وی افزود: در سوم خرداد ماه سال جاری تعداد ۵۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند از کارخانه به دشت کوهدشت انتقال و عملیات نصب و راه‌اندازی آنها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در خصوص وضعیت آب های زیرزمینی دشت کوهدشت بیان کرد: دشت کوهدشت یکی از دشت های ممنوعه لرستان است که بیلان آب زیرزمینی آن منفی است و سطح دستیابی آب این دشت طی ۳۰ سال گذشته تاکنون حدود ۲۲.۵ متر افت داشته است.

میرزایی تصریح کرد: برای نجات آبخوان دشت کوهدشت، حذف محصولات آبدوست از الگوی کشت این دشت الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اقدامات بازدارنده احیاء و تعادل بخشی آبخوان کوهدشت صورت نگیرد، در آینده ای نه چندان دور دشت کوهدشت تبدیل به یک بیابان غیرقابل کشت خواهد شد که انتظار می رود کشاورزان کوهدشتی در نصب و راه اندازی کنتورهای حجمی هوشمند با شرکت آب منطقه ای همکاری لازم را به عمل آورند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =