این روزها مشاهده می‌کنیم که حمله به رییس‌جمهور قانونی کشور و توهین نسبت به ایشان برای تخریب سیاسی فزونی یافته است.

اين نوع رفتارهاي به دور از اخلاق اسلامي البته ريشه‌ها و انگيزه‌هاي متعددي دارد. از جمله مي‌توان به نكاتي درباره چرايي به كار بردن ادبيات سخيف و توهين‌آميز عليه رييس‌جمهور اشاره كرد:

1- قبل از انقلاب و اوايل انقلاب اسلامي در دوران حيات با بركت حضرت امام خميني تصورمان اين بود كه سياست و حكومت براي رسيدن به كمالات اخلاقي و محاسن و ارزش‌هاي معنوي است ولي هرچه به اين سال‌هاي اخير مي‌رسيم به ويژه از زمان روي كار آمدن دولت نهم و دهم، مي‌بينيم كه اين سير معكوس شده است. معكوس به اين معنا كه سياست و قدرت و حكومت به عنوان هدف انتخاب شده و اخلاق و ارزش‌هاي اخلاقي و انساني و معنوي فداي سياست شده است. اين پديده از نگاه جامعه‌شناسي ديني مساله بسيار مهمي است كه بايد صاحبنظران براي حل آن به فكر چاره باشند.

2- شروع آنچه امروز از اين نوع بداخلاقي‌ها در بين سياسيون مي‌بينيم همان گفتمان دولت قبلي بود كه متاسفانه به شكل گفتمان افراطي و ضد اخلاقي درآمده و بي‌پروا عده‌اي به نام دين اين‌گونه بداخلاقي‌هاي سياسي، اجتماعي را انجام مي‌دهند.
3- طبق قانون اساسي منتخب مردم هم مقبوليت و هم مشروعيت سياسي، اجتماعي دارد. رييس‌جمهور شخصي است كه با اراده و انتخاب مردم به اين منصب رسيده و طبق قانون اساسي او دومين مقام اجرايي كشور بعد از رهبري است و لذا اين حركاتي كه مي‌بينيم و عده‌اي به اسم اسلام و انقلاب توهين و جسارت مي‌كنند در حقيقت توهين به مردم و انتخاب مردم است و اين برخلاف قانون اساسي است.

4- متاسفانه اين تفرقه و اختلافي كه بين بزرگان ما و سران قوا، مردم مشاهده مي‌كنند بالاترين و موثرترين زمينه را براي اختلافات ساير مردم و بداخلاقي‌ها و توهين‌هاي گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي فراهم مي‌كند. متاسفانه آغاز اين امر هم در دولت قبلي بود. آنچه امروز مي‌بينيم ثمره افراط‌گري‌ها و انحصارطلبي‌هايي است كه از دولت قبل شروع شد و هنوز هم نتايج منفي و آثار زيان‌بار آن جامعه را گرفتار كرده است.

5- همه اين مشكلات را نهايتا انتخاب و اراده مردم مي‌تواند حل كند. مردم بايد آگاه باشند كه جريان‌هاي افراطي چه مي‌كنند، آنها را بشناسند و فريب حرف‌هاي پوپوليستي را نخورند و همان‌گونه كه در انتخابات رياست‌جمهوري 92 و همچنين انتخابات سال 94 اراده مردم خودش را نشان داد و در برابر اراده افراطي‌ها ايستاد، در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 هم اين مردم هستند كه مي‌توانند با راي و انتخاب خودشان گروه‌ها و افراد بداخلاق را طرد كنند و از صحنه سياست و مديريت كشور كنار بزنند و افراد عاقل و انديشمند و متخلق به اخلاق را بر اساس عقلانيت ديني انتخاب كنند.

6- البته همانطور كه پيش‌تر گفته شد اين نوع برخوردها نبايد جايي در ادبيات سياسي و اجتماعي ما داشته باشد اما نتيجه رفتاري كه امروز عده‌اي در پيش گرفته‌اند و مدام در حال توهين به رييس‌جمهور و تخريب دولت هستند، رشد آگاه مردم است. اين نوع رفتارها باعث مي‌شود مردم گروه‌هاي افراطي را بهتر و دقيق‌تر بشناسند. اين افراد كه امروز با تمام توان مشغول توهين به دولت هستند و دستاوردهاي دولت را تخريب مي‌كنند دشمن راي و خواست مردم هستند. مردم از قضا به آقاي دكتر روحاني در انتخابات 96 راي بيشتري خواهند داد به اين دليل كه به دنبال اخلاص، آرامش و محبت در جامعه هستند و اين را در مشي آقاي دكتر روحاني مي‌بينند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    3 5
    عمو کلاتو بزار بالاتر این حرفو باید 8 سال پی میزدی