۱۰۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمان شناسایی شده است

ایرنا نوشت: سرپرست استانداری کرمان گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان 100 هزار فرصت شغلی را در سطح استان شناسایی کرده است و در این راستای آموزش‌های لازم برای آماده سازی نیروی کار برای حضور در این فرصت‌های شغلی نیز گام برداشته است.

محمدجواد فدایی  به همراه مدیران استانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته دولت با طرح این پرسش که عملکرد دولت در سال های گذشته در مقایسه با کشورهای همجوار چگونه ارزیابی می شود و آیا این عملکرد مورد قبول است؟ گفت: عملکرد دولت در سال های گذشته براساس گزارش سازمان ملل مطلوب و قابل قبول اعلام شده است.

وی شاخص درآمد و شاخص درآمد سرانه را از مهمترین شاخص های رفاه در یک جامعه برشمرد و بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته رشد شاخص درآمد و درآمد سرانه کشور ما تقریبا هم تراز کشورهای ترکیه و مالزی است.

سرپرست استاندار کرمان با بیان این مطلب که ما محدودیت‌ها و تحریم هایی داریم اما باید به گونه عمل کرد که بتوان عقب افتادگی‌هایمان را جبران کنیم، تصریح کرد: ایران به لحاظ رشد در سطح کشورهای همجوار است و این موضوع خود نشان دهنده آن است که ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در کشور وجود داد اما باید در راستای استفاده بهینه از آنها گام برداریم.

وی عنوان کرد: تنظیم بازار، مقابله با فقر و محرومیت زدایی و ... از اولویت کارهای دولت تدبیرو امید است ضمن آنکه همگام با دولت، ما نیز سعی کرده ایم که در استان کرمان موانع تولید را رفع کنیم به‌طورمثال در صدور مجوزات که یکی از چالش های سرمایه گذاران بوده است، با کاهش بروکراسی‌ها، این مهم تسریع پیدا کرده است.
محمدجواد فدایی

فدایی با اشاره به چالش بیکاری در کشور و به ویژه استان کرمان، اظهار کرد: سهمیه استان کرمان در ایجاد اشتغال در سال گذشته حدود 34 هزار نفر بوده است که سعی ما براین بوده که شغل‌های پایدار ایجاد کنیم لذا در سال گذشته حدود 40 هزار فرصت شغلی در استان کرمان ایجاد کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان 100 هزار فرصت شغلی را در سطح استان شناسایی کرده است و در این راستای آموزش‌های لازم برای آماده سازی نیروی کار برای حضور در این فرصت‌های شغلی نیز گام برداشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =