مهارت آموزشی حلقه مفقوده اشتغال در کشور/ تبریز با کمبود نیروی کار مواجه است

فرماندار تبریز، مهارت آموزی را حلقه مفقوده اشتغال در جامعه خواند و تاکید کرد: درحالیکه کشور ما از نظر منابع و امکانات در وضعیت مطلوبی قرار دارد، فقدان آموزش های کاربردی و مهارت آموزی بزرگترین مانع برای اشتغال محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، یونس فاتح در مراسم تجلیل از مربیان و کادر آموزشی آموزشگاه سپیدار، با بیان اینکه از 56 ماده معدنی شناخته شده در دنیا 52 ماده در کشور وجود دارد اظهار داشت: با اینحال اما بین رفاه مردم و منابع موجود هیچ نسبتی وجود ندارد.

وی بحران کارگری را یکی دیگر از مشکلات پیش روی عرصه تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: مشلات امروز ناشی از سیاست اشتباه کم فرزندی در سال های گذشته بوده که امروز جامعه را با بحران نیروی کار مواجه کرده به طوری که در صورت تداوم روند فعلی نیازمند واردات کارگر خواهیم بود.

فرماندار تبریز با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در کشور تصریح کرد: برای مهار تهدیدات موجود در حوزه تولید و اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای می تواند نقش آفرینی نماید.

وی کلانشهر تبریز را جزو فقیرترین شهرستان های استان از نظر فضای آموزشی عنوان کرد و افزود: باید برای جبران کاستی های موجود در عرصه آموزش و کارآفرینی بیش از پیش تلاش نماییم.

فرماندار تبریز با اشاره به کمبود نیروی کار در مراکز تولیدی این شهرستان یادآور شد: تبریز یکی از مناطق ممنوعه برای اشتغال اتباع بیگانه است اما روزی نیست که اتباع غیرمجاز کشف و بازگردانده نشود!

فاتح با تاکید بر نقش معلمان و اساتید در آموزش نسل آینده اظهار داشت: نسلی که درست تربیت شود می تواند ضمن افزایش توفیقات، در حل و فصل بسیاری از مشکلات کشور مفید واقع گردد.

علی مشایخی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان اینکه سال 1403 سال تحول فعالیت های این مجموعه خواهد بود گفت: در سال جاری برای توسعه فعالیت های فنی و حرفه ای اعتبارات خوبی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود 750 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان یادآور شد: آموزشگاه سپیدار یکی از باسابقه ترین و فعال ترین مراکز آموزشی در سطح استان محسوب می شود.

نوشین رنجبر، مدیرعامل موسسه آموزشی سپیدار نیز در این مراسم با اشاره به آغاز سومین دهه از فعالیت این مرکز آموزشی گفت: این مجموعه طی 21 سال فعالیت خود ضمن مهارت آموزی برای 30 هزار نفر، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده است.

به گفته وی، حدود ۷۰ درصد از کارآموزانی که در سپیدار، آموزش دیده و گواهی دریافت می‌کنند، اشتغال‌آفرینی کرده‌اند.

رنجبر یادآور شد: در سال گذشته سه هزار نفر در رشته های مختلف مانند آشپزی، تعمیرات موبایل، طراحی سایت، فناوری اطلاعات، آموزش‌های مالی و بازرگانی و ... در این آموزشگاه مهارت آموزی کرده اند.

گفتنی است در پایان این مراسم، به مناسبت هفته معلم از اساتید و مربیان آموزشگاه سپیدار تجلیل شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =