پیشنهادهای ویژه برای وعده های نوروزی

 

استیک، یک غذای وارداتی به ایران است. هرچند ما ایرانی ها انواع و اقسام کباب را در منوی 2500 غذایی فرهنگمان داریم، اما استیک، انصافا خوراک متفاوتی است.

مواد لازم:
مغز فیله گوساله: 800 گرم (هر نفر 200 گرم)
سیب زمینی: یک عدد متوسط
فلفل دلمه ای: یک عدد
کدو خورشی: یک عدد
لوبیا سبز: چهار عدد
کره: 100 گرم
روغن زیتون: 100 گرم
نمک و فلفل

روش تهیه:
قطر 3 سانتی متری گوشت، برای هر استیک مناسب است. اما فیله گوساله را یک روز در روغن زیتون بخوابانید. در هنگام کباب کردن، کمی نمک و فلفل به گوشت بزنید. سپس با گوشت کوب فلزی دندانه دار هر دو طرف گوشت را کاملا بکوبید. گوشت فیله را روی اجاق سنگی یا کف تابه چدنی بگذارید. زمان پخت غذا بین 5 تا 7 دقیقه بر اساس ذائقه تان است. اگر استیک آبدار دوست دارید، 5 دقیقه کفایت می کند، اما برای استیک خشک، باید زمان بیشتری صرف کنید.

در مرحله بعد فلفل دلمه ای رنگی، کدو، بامیه و لوبیا سبز را در قطعات متوسط ببرید. سپس با آب و مقداری کره نیمه بخار پز کنید. در ادامه در روغن زیتون و مقداری کره تفت دهید. برای مزه دار شدن می توانید از سویا سس هم استفاده کنید.

سس قارچ؛ سس روی استیک

مواد لازم:
پیاز: یک عدد کوچک
آرد: یک قاشق غذا خوری
کره: 50 گرم
آب قلم: دو فنجان
قارچ: 200 گرم
خامه: 100 گرم
شیر: یک لیوان
نمک و فلفل

روش تهیه:
پیاز را خرد کنید و با کره تفت دهید. قارچ را هم اضافه کنید. کمی که آب قارچ از بین رفت، آرد را هم کم کم اضافه کنید تفت دهید تا طلایی شود. آب قلم و ادویه را هم اضافه کنید. می توانید با اضافه کردن خامه و شیر غلظت سس را بالا ببرید.

اگر سس دوست نداریدو یا وقتش نیست، یک تکه کره روی استیک بگذارید، بی مایه فطیر است!

مخلفات: استیک به تنهایی غذای کاملی نیست. اگر یک سیب زمینی تنوری کنارش بگذارید، به جربه خوشمزه ای می رسید. آماده کردن سیب زمینی تنوری چندان سخت نیست. یک سیب زمینی متوسط را در فویل بپیچیده داخل فر یا تنور قرار دهید تا حسابی مغزپخت شود. بعد با چاقو از روی فویل سیب زمینی را دو برش به شکل به علاوه بزنید. طرفین سیب زمینی را فشار دهید، تا سیب زمینی عین گل از وسط باز شود. پس از خنک شدن، سس قارچ میانش بریزید. کره هم مناسب است.

نوشیدنی: اعتراض نکنید، سالمترین نوشیدنی برای استیک، ماءالشعیری است که به وفور وجود دارد. برای غذاهای فرنگی، این بهترین پیشنهاد است.

برای فردا: میرزا قاسمی در منوی فردا جا خوش کرده است. بادمجان و سیر دم دست داشته باشید.

44

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    0 0
    چقدر ماعالشعیر به مردم پیشکش میکنی؟خودت بخور.