کمیسیون تخصصی شورای عالی سینما روز شنبه برگزار و درمورد خانه سینما تصمیماتی اتخاد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیسیون تخصصی شورای عالی سینما در تاریخ  10 دی‌ماه با حضور اکثریت اعضا تشکیل و با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی غیرقانونی بودن فعالیت موسسه خانه سینما و انحلال قریب‌الوقوع آن موسسه مقرر گردید:
 
1-
در اجرای ماده (8) آیین نامه شورای عالی سینما «کارگروه ساماندهی امور تشکل‌های صنفی سینمایی» ذیل کمیسیون تخصصی شورای عالی سینما با حضور جمعی از معتمدین و فعالان اهالی سینما تشکیل گردد تا در صورت انحلال خانه سینما نسبت به تحویل اموال و اسناد، حساب‌های بانکی و دفا‌تر قانونی آن به کارگروه مزبور اقدام قانونی لازم را به عمل آورد.
2- با توجه به ظرفیت و ساز کارهای قانونی کافی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می‌شود جهت حل و فصل مشکلات قانونی خانه سینما و موضوع انحلال از طریق اختیارات قانونی این وزارتخانه اقدام شود و اقدامات لازم برای استرداد شکواییه دفتر حقوقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انجام شود.
3- پیرو مصوبه شورای عالی سینما و تهیه پیش‌نویس لایحه نظام صنفی سینما ساز و کار قانونی مناسب برای تشکیل و ارتقای نقش تشکل‌های صنفی قانونمند و فراگیر سینمایی در «کارگروه ساماندهی امور تشکل‌های صنفی سینمایی» تهیه و برای تصویب به شورای عالی سینما پیشنهاد گردد.
4- به جهت اطمینان‌بخشی به آحاد سینمای ایران وظایف وساختار سازمانی مناسب برای تکریم و تامین اهالی سینما و حمایت از تشکل‌های صنفی سینمایی در سازمان امور سینمایی کشور (معاونت سینمایی وسمعی و بصری فعلی) پیش‌بینی گردد.
این در حالی است که تا پیش از انتشار این خبر افراد حاضر در این جلسه روایت دیگری از ماجرا داشتند و برخی حتی بحث پس گرفتن شکایت وزارت ارشاد از خانه سینما را مطرح کرده بودند. 

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    22 5
    آره دیگه هرکی با ما نیست بر ماست و باید منحل شه . حقیقتا جای تبریک داره این همه دموکراسی !
  • منتظر21دی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    14 3
    بدنیست برای ثبت درتاریخ ،اسامی معززاعضای کمسیون تخصصی شورای عالی سینمااعلام شود. ظاهراٌ آشنایی اعضای کمسیون درمباحث حقوقی به اندازه آشنایی اندک ایشان درحوزه سینما هم نیست.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    15 3
    به این می گویند تمامیت خواهی!
  • پیام برازجانی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    8 3
    بند 3 یعنی اینکه وزارت ارشاد میدونه دادگاه رای به انحلال نمی ده در نتیجه از طریق ارشاد قصد دارد انحلال را عملی کند ، چونکه در نتیجه عدم رای دادگاه به انحلال پیگیری موضوع دیگر محلی از اعراب ندارد. البته قطعا راه حل بهتر اینست که وزارت ارشاد پس بگیرد سپس از طریق راه کارهای ارتباطی خصوصا مجلس وزرات ارشاد را کنترل کرد.