فارس نوشت:

منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: «شورای فرهنگ عمومی در جلسه سه‌شنبه شب خود موضوع «خانه سینما» را در دستور کار داشت.»
وی افزود: «با توجه به نظرات اعضا و نگرانی‌ها در جلسه دیشب از معاونت سینمایی و مسئولین حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت به عمل آمد و خواسته شد گزارشی از وضعیت حقوقی و عملکردی خانه سینما برای شورای فرهنگ عمومی ارائه کنند.»
به گفته وی، در این جلسه جواد شمقدری معاون سینمایی و مدیر حقوقی وزارت ارشاد و تعداد دیگری از مدیران وزارت ارشاد گزارش خود را ارائه و به سئوالات اعضا پاسخ دادند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: «نهایتا شورای فرهنگ عمومی با توجه به گزارش‌های مذکور و گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در مورد وضعیت حقوقی خانه سینما رای‌گیری کرد و رای به «غیرقانونی بودن خانه سینما» داد.»
واعظی ابراز داشت: «شورای فرهنگ عمومی آمادگی دارد پیشنهادهای صنوف محترم حوزه سینما را در مورد اساسنامه مصوب سال 1366 شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار دهد.»
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور متذکر شد، بر اساس ماده 19 اساسنامه خانه سینما تصویب شورای فرهنگ عمومی، هرگونه «تغییر در مواد اساسنامه به پیشنهاد مجمع عمومی و تصویب شورای فرهنگ عمومی خواهد بود». این ماده و برخی دیگر از مواد این اساسنامه خصوصاً در سال‌های اخیر اجرا نشده است.
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام NL ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    6 2
    ماهیت این رای غیر قانونی است و در فضایی شبه قانونی این رای صادر شده است. بر اساس قانون اساسی خانه ی سینما باید ادامه حیات بدهد و باید که به دیوان عدالت اداری شکایت شود و عدالت را اگر آنان رعایت کنند این رای باید شکسته شود
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    2 3
    من شدیدا مخالف خانه سینما هستم وانرا محلی سیاسی ونه صنفی می دانم اما شورای فرهنگ عمومی که خودش یک رییس دوشغله دارد را فاقدوجاهت قانونی برای بستن این لانه فتنه گران می دانم.
  • بدون نام CA ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    دلیلش دولتی نبودن خانه سینماست همین
  • احمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    1 0
    درست است که دبیر شورای فرهنگ عمومی نه تنها دو شغله که چند شغله هست ولی دلیلی نمیشه که خانه سینما هم کار غیر قانونی کنه و با خارج نشینان هم صدا بشه