ایسنا نوشت:

صبح روز یکشنبه چهارم دی‌ماه خبرنگار ایسنا مطلع شد نشستی در محل معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور تعدادی از اهالی سینما برگزار شد که پیگیری‌ها از مسئولان سینمایی درباره‌ جزییات این جلسه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.
 
در پیگیری جزییات بیشتر درباره این نشست با سیدضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما که در این نشست حاضر بوده، گفت‌وگویی انجام داد تا درباره‌ جزییات بیشتر این نشست صحبت کند.
 
او سخنانش را با اشاره به اینکه نمایندگان صنوف در این نشست حضور نداشتند، آغاز و ابراز عقیده کرد:‌ «نیامدن نمایندگان صنوف به جلسه کاری کاملا اشتباه بود و مدیران خانه سینما باعث شدند بزرگترین فرصت برای تنش‌زدایی از دست برود.»
 
هاشمی با اعلام دعوت معاونت سینمایی از نمایندگان صنوف برای جلسه مشترک ادامه داد: «این جلسه می‌توانست برای تنش زدایی بسیار کارساز باشد، اما ظاهرا شب گذشته در خانه سینما جلسه‌ای تشکیل داده بودند و به این نتیجه رسیدند که به جلسه‌ی دعوت شده معاونت سینمایی نروند.»
 
او ابراز عقیده کرد: «رفتار سیاسی که مسئولان خانه سینما درباره این جلسه انجام دادند، آسیب جدی به صنوف رساند.»
 
این تهیه‌کننده سینما سپس با انتقاد به مدیریت خانه سینما، رفتار آن را بیشتر به رفتار احزاب سیاسی تشبیه‌ کرد و گفت: «وقتی مدیرعامل خانه سینما می‌گوید که ما ارتباطمان با وزارتخانه‌ای بیشتر از وزارت ارشاد است، طبیعی است که نهادهای سیاسی و جریان‌ساز که پول و زور در اختیارشان دارند به کمک این احزاب سیاسی خواهند آمد. معتقدم جریان خانه سینما یک جریان سیاسی است که هیچ ارتباطی به کار صنفی ندارد.»
 
هاشمی تصریح کرد: «امیدوارم نمایندگان صنوفی که تحت فشار و یا به هر دلیل دیگری به جلسه معاون سینمایی نیامده بودند به آینده صنوف نیز فکر کرده باشند. رفتاری که امروز از مدعوین به جلسه دیده شد مطمئنا باعث می‌شود که وزارت ارشاد با خانه سینما برخورد جدی‌تر انجام دهد. فکر می‌کنم این برخورد آسیب جدی به مجموعه سینما خواهد رساند. در واقع یک سری از افراد که می‌خواهند اهداف سیاسی‌اشان را پیش ببرند به اهدافشان خواهند رسید، اما اصناف و اعضایش سرشان بی‌کلاه خواهد ماند.»
 
او درباره جزییات بیشتر تشکیل جلسه روز یکشنبه گفت: «این جلسه برای ارتباط بیشتر صنوف با وزارت ارشاد بود، چرا که ‌صنف‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند در مجموعه خانه سینما با ارشاد ارتباط داشته باشند. این مشکل باعث شده است که صنوف نتوانند به صورت واقعی با مجموعه ارشاد در تماس باشند و تمامی ارتباطات کانالیزه شده است.»
 
هاشمی در ادامه گفت‌وگو، از مدیریت موروثی برخی از اصناف سینمایی انتقاد و بیان کرد: «مدیریت برخی از اصناف خانه سینما به نوعی موروثی است و شرایط حضور همه اعضاء، آن طور که باید فراهم نشده است. یک سری از افراد سال‌هاست که با استفاده از ارتباطات غیر صنفی‌شان بر مسند مدیریت برخی از اصناف خانه سینما تکیه زده‌اند. همین مسئله یکی از دلایل تبدیل شدن خانه سینما به یک حزب سیاسی است.»
 
او با ابراز نگرانی از اینکه «رفتارهای مدیران خانه سینما به مجموع اعضای صنوف آسیب می‌رساند»، تصریح کرد: «من نمی‌توانم معنی این رفتارهای سیاسی خانه سینما را متوجه شوم. صنوف باید دقت داشته باشند که هیچ کدامشان به صورت رسمی ثبت نشده‌اند و همگی زیر مجموعه‌ موسسه‌ای فرهنگی هستند که تنها مجوز ثبت شرکت‌ها را دارد. آیا قانون اجازه می‌دهد که یک موسسه فرهنگی، 29 صنف را زیر مجموعه خود بگیرد؟ خیر.»
 
سیدضیاء هاشمی درباره دیگر افراد حاضر در این نشست حضور داشتند ترجیح داد، صحبتی نکند. تماس با برخی از روسای اصناف خانه سینما برای پیگیری اینکه در این نشست حضور داشتند به نتیجه نرسید.
 
گویا با توجه به از پیش اعلام نشدن دستور جلسه و شفاهی انجام شدن دعوت‌ها، روسای صنوف‌ در این نشست حضور پیدا نکرده‌اند.
 
58343
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    4 2
    جلسه صنوف به دعوت شفاهی دفتر معاونت سینمایی از رؤسای صنوف انجام شده بود که طی نامه ای دلایل عدم شرکت در آن به اسحضار ایشان رسید. جلسه بین معاونت سینمایی و رؤسای صنوف بود، نمیدانم شما چرا از عدم تشکیل آن انقدر عصبانی هستید؟ شما که زمانی خود مدیر عامل خانه سینما بودید بهتر می دانید در اساسنانه همه صنوف آمده که آنها در مجموعه خانه سینما تشکیل می شوتد، پس اول خانه سینما را منحل کنید بعد اصناف را از آن جدا کنید. شما که پیش ار تشکیل دادگاه ذوق زده خانه سینما را غیر قانونی اعلام می کنید، بفرمایید به چه شکلی دو سال مدیر عامل این تشکل غیر قانونی بوده اید؟ نگاه قیم مآبانه و گفتار تهدید آمیزتان قطعاً هیچ صنفی را به سوی شما و تشکل متبوعتان جذب نخواهد کرد، برای ما اعضای خانه سینما احترام قائل شوید.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    3 2
    آقای هاشمی بهتره از زیر بیرق شمقدری بیاد بیرون