همزمان با هفته کتاب، هر روز یک بسته پیشنهادی در یکی از حوزه​های کاربردی و پرمخاطب نشر به کاربران ارائه می​شود که در روز دوم کلیدهای زندگی بهتر و یا رمز و رازهای عاشقانه زیستن و حفظ گرمای خانواده مدنظر قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرآنلاین، یکی از بهترین آثار تازه منتشر شده در حوزه سبک زندگی و ایده هایی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی «مفاتیح الحیات» آیت الله جوادی آملی است. کتابی کاملا کاربردی بر اساس روایات و آیات قرآن در بخش ها و شئون مختلف زندگی انسان که در عرض شش ماه به چاپ شصت و چهارم رسیده است. آداب زندگی اصولی و رفتارهای اجتماعی - اقتصادی فردی و اجتماعی در بخش های مختلف و با زبانی ساده در این کتاب ارزشمند و جامع گردآوری شده است.
 

براساس این گزارش، کتاب «راه و رسم همسرداری در جامعه امروز» نوشته «امین الله اکبری» که انتشارات «قدیانی» منتشر کرده، اثر دیگر این این لیست است. کتاب دارای 6 بخش اعم از «اهداف و فلسفه ازدواج و ویژگی‌های همسران»، «مراسم و آداب ازدواج و نحوه رسیدن به آرامش و سکون»، «وظایف مرد در قبال همسر خود (زن‌داری)»، «اهمیت و جایگاه زنان و وظایف آنان در رابطه با شوهرداری»، «تعدد زوجات و مسئله ازدواج موقت» و «مسئله طلاق و راه‌های جلوگیری از آن» است.

 

 

کتاب «روابط صمیمانه»؛ مسایل، نظریه‌ها و اصول پژوهش، اثر رالف اربر و مائورین وانگ اربر با ترجمه مشترکی از عابدین جواهری و دکتر عزیزالله تاجیک اسماعیلی، که توسط انتشارات ارجمند منتشر شده نیز در این حوزه کاملا راهگشا و مفید است. این کتاب عوامل روانشناختی، شخصیتی و اجتماعی موثر بر پیدایش رابطه خوب بین زن و مرد را بررسی کرده‌ و پژوهش‌های مربوط به هر مبحث را آورده ‌اند. کتاب در 14 فصل نوشته شده و درباره چگونگی شکل‌گیری یک رابطه بین زن و مرد، دلایل تداوم و یا فروپاشی آن رابطه، با ارائه پژوهش های میدانی و معتبر شرح داده است.

 

کتب بعدی این لیست، «مهارت‌های ازدواج و ارتباط زناشویی کارآمد» نوشته دیوید اچ. اولسون و جان دفرین با ترجمه احمدرضا بحیرایی و نادر فتحی است. کتاب را انتشارات روان‌شناسی و هنر منتشر کرده و مترجمین کتاب معتقدند طبق تحقیقات به عمل آمده آموزش پیش از ازدواج خطر زندگی ناسازگار و طلاق را تا 35 درصد کاهش می دهد و این کتاب از جمله اثار نادری است که توسط پروفسور اولسون نوشته شده، فردی که در زمینه ازدواج و خانواده درمانی متخصص و صاحب نظر است و کتاب نیز حاصل سال ها تحقیق و تجربه وی در زمینه مشاوره ازدواج است. این کتاب خواندنی و کاربردی در 13 فصل تنظیم شده که در هر فصل پرسش نامه ای برای مخاطب در نظر گرفته شده تا او مطالب کتاب را عینی تر لمس کند این پرسش نامه با عنوان خود آزمایی در ابتدای هر فصل منتشر شده و به شدت به شناخت مخاطب از خود، کمک می کند؛ «آشنایی و انتخاب همسر، عشق و ازدواج، آمادگی برای ازدواج، مهارتهای ارتباطی، کودکان و نقش تربیتی والدین، مهارت های حل تعارض، عاطفه و تمایلات غریزی، تصمیمات مالی، درک خانواده خود و...» نام برخی فصول این کتاب است.

 

کتاب ارزشمند و خواندنی «همسرداری» آیت الله ابراهیم امینی که بوستان کتاب منتشر کرده، یکی از بهترین منابع ارائه شده در این لیست است؛ این کتاب سالهاست به عنوان مرجعی برای زوج های جوان جهت تحکیم خانواده و آگاهی از راز و رمز زندگی مشترک بهتر مورد توجه اقشار مختلف مردم بوده است.

در پیشگفتار این کتاب کاربردی آمده است:«مهمترین عامل ناسازگارى و اختلافات‏داخلى، آشنا نبودن زن و شوهر به وظائف زناشویى و عدم آمادگى براى‏زندگى مشترک خانوادگى است، براى تصدى هر مقام و انجام هر کارى، تخصص و آمادگى یک شرط اساسى محسوب مى‏شود. و کسى که‏اطلاعات کافى و آمادگى قبلى نداشته باشد نمى‏تواند کارى را بخوبى ‏انجام دهد... پسر باید از طرز تفکر همسرش و خواسته‏هاى درونى او و مشکلات زناشوئى و راه علاج آنها و آداب معاشرت اطلاعات کافى داشته باشد. باید توجه داشته باشد که زن گرفتن‏به معناى جنس خریدن یا کلفت گرفتن نیست، بلکه به معناى پیمان وفا وصداقت و محبت و همکارى و شرکت در زندگى مشترک خانوادگى است.

 

زن نیز باید به طرز تفکر شوهرش و خواسته‏ هاى درونى او توجه‏داشته باشد و بداند که شوهر کردن به معناى نوکر گرفتن و تامین بدون قید و شرط خواسته‏ها و آرزوهاى درونى نیست. بلکه پیمان همکارى و تشریک مساعى است. و براى رسیدن به این هدف مقدس، گذشت وفداکارى و همکارى و تفاهم لازم است. با اینکه سرنوشت پسر و دختر با ازدواج روشن مى‏شود و اطلاعات لازم و آمادگى اخلاقى برایش ضرورى است متاسفانه اجتماع ما نسبت‏ به این موضوع حیاتى غفلت دارد...«احترام شوهر، شکایت و درد دل، خوش اخلاق باش، توقعات بیجا، عیب جویى نکن، خطاهاى شوهرت را ببخش، با شغل شوهرت بساز، اگر ناچارید در غربت زندگى کنید...، مواظب باش منحرف نشود، زنهاى وسواسى، رضایت ‏شوهر نه مادر، در خانه هم تمیز و زیبا باشید، برایش مادرى کن، راز نگهدار باش، قهر نکن، اگر عصبانى شد سکوت کن، سرگرمیهاى مرد، منزل مرتب، شغل بانوان، زن‏دارى، اقتصاد خانواده، زود به منزل بیا، باوفا باش و...» از جمله سرفصل های این کتاب است. ضمن اینکه توصیه های کتاب به دو بخش مردان و زنان تقسیم شده.

 

کتاب «10 کاری که زندگی زناشویی را خراب می کند» نوشته دکتر لورا شلزینگر با ترجمه محمد گذرآبادی نیز دیگر کتاب این لیست است. این کتاب حاصل گفتگو با ده ها هزار مرد، زن و کودک در برنامه رادیویی سراسری نویسنده یعنی خانم دکتر لورا شلزینگر می باشد. این کتاب درباره مشکلاتی است که مردان و زنان در یافتن «آرامش در عشق» با آن مواجهند. نکته ای که مولف بیش از همه روی آن تاکید می نماید شناختی است که زن و مرد باید قبل از ازدواج از هم داشته باشند. یعنی همان اتفاقی که باید در دوره به اصطلاح «نامزدی» بیفتد. در این کتاب بیشتر روی زنان تاکید شده است، به این دلیل که مولف آنها را صاحب قدرت قایی می داند و معتقد است چیزی را که زنان اجازه ندهند مردان نمی توانند انجام دهند و انجام نخواهند داد. نویسنده به یمن کمک های بیست میلیون شنونده برنامه رادیویی خود این کتاب را برای راهنمایی زوج های جوان تالیف کرده است. «رازهای احمقانه، خودخواهی احمقانه، ریزبینی احمقانه، قدرت طلبی احمقانه، اولویت‌های احمقانه، خوشبختی احمقانه، بهانه های احمقانه، روابط احمقانه، ناهمگونی احمقانه و جدایی های احمقانه» عنوان فصل های این کتاب مفید و آموزشی است.

و کتاب «رازهای جنسی و زناشویی» عنوان کتابی است که به مسائل و ناگفته های روابط زناشویی می پردازد و ناشر -راز نهان - معتقد است دانستن آنها برای هر مرد و زنی لازم و ضروری است. کتاب از دو بخش مباحث عمومی و مباحث تخصصی تشکیل شده است.مباحث عمومی کتاب شامل «اهمیت سلامت جنسی از دیدگاه دین مبین اسلام، آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان، مسائل جنسی دوران بلوغ، حقوق جنسی زوجین، سلامت جنسی، سلامت جنسی سالمندان، سلامت جنسی معلولان، انحرافات جنسی/ آزار جنسی و...» و مباحث تخصصی کتاب شامل «آموزش سلامت جنسی، مقاربت و مباحث داخلی، سلامت جنسی زنان، ایدز و بیماری های مقاربتی، دیدگاه روانپزشکی نسبت به مشکلات جنسی، مشکلات میل جنسی، روانشناسی روابط جنسی و...»

 

ساکنان تهران برای تهیه این آثار و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =