یک سوم تعطیلات عید گذشته و دید و بازدیدها به اوج خودش رسیده است.

قطعا شب ها دیر وقت می خوابید و از شدت خستگی حتی صبح روز بعد هم بی انرژی از خواب بیدار می شوید. لطفا خوردن درست و حسابی را از خودتان مضایقه نکنید. نهایتش این است که روزی 40 دقیقه از وقتتان را که اتفاقا اینروزها خیلی هم به آن احتیاجی ندارید صرف پیاده روی می کنید. برای روز پنجم فروردین ماه یک صبحانه نسبتا مفصل را به شما پیشنهاد می کنیم. و البته ناهار امروز را کمی سبک تر انتخاب کرده ایم تا خبری از پرخوری نباشد. نگران کیلوهای اضافی چربی هم نباشید چون اگر حوصله پیاده روری در ایام نوروز را هم نداشته باشید بعد از تعطیلات وقتی زندگی تان به روال عادی برگردد ناخودآگاه آنقدر بدو بدو خواهید کرد که وزنتان هم سر جای اولش برمی گردد.

صبحانه امروز اما یک سوسیس و تخم مرغ دبش و ویژه است. از دستش ندهید.
 

صبحانه: سوسیس و تخم مرغ
خودتان قضاوت کنید. چه کسی می تواند در یک روز تعطیل ، فارغ از دغدغه های کاری و گرفتاری های روزمره گی عطای خوردن سوسیس و تخم مرغ را به لقایش ببخشد؟ معلوم است که هیچکس. پس آستین ها را بالا بزنید و شروع کنید. مواد لازم برای تهیه این صبحانه سوسیس است و تخم مرغ. اندازه اش هم دست خودتان است. پس امروز از اندازه و مقدار خبری نیست. اما بیایید و امروز سوسیس و تخم مرغ را به شیوه پیشنهادی ما تهیه کنید.


روش تهیه:
1- سوسیس ها را حلقه حلقه کنید. حواستان باشد که از سوسیس پنیری برای تهیه این صبحانه استفاده نکنید چون زمان پخت را تغییر می دهد و زیادی صبحانه شما را سنگین می کند.

2- روغن را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارات داغ کنید. بعد سوسیس ها را در تابه ریخته و سرخ کنید.

3- تخم مرغ ها را داخل ظرف جداگانه ای بشکنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

4- بعد از اینکه یک طرف سوسیس ها سرخ شد حرارت را کم کنید و اجازه بدهید طرف دیگر سوسیس ها آرام آرام سرخ شود. اتفاقا در همین مرحله باید تخم مرغ هایی را که قبلا زده اید روی سوسیس ها بریزید.

5- بلافاصله اقدام به هم زدن نکنید. ابتدا اجازه بدهید لایه زیرین تخم مرغ ببندد و بعد در سطح آن با یک قاشق ترجیحا چوبی شکاف هایی ایجاد کنید. به این ترتیب لایه بالایی هم طبخ می شود. بگذارید همه این اتفاقات روی حرارت ملایم واقع شود. سوسیس و تخم مرغ شما آماده است. در صورت تمایل می توانید کمی جعفری خشک پودر شده هم روی آن بریزید و سرو کنید.
 

ناهار: گراتن مرغ

 

بعد از اینکه یک صبحانه مفصل را نه صبح زود بلکه تقریبا نزدیک ظهر نوش جان کردید برای چند ساعت بعد ناهار ساده تری را تدارک ببینید. پیشنهاد ما گراتن مرغ است. برای پخت این غذا ابتدا مواد لازم آن را جلوی دست بگذارید:

مرغ: پاک شده حدود یک کیلو

ماکارونی نازک: یک بسته

سس سفید: 2 تا 3 پیمانه

پنیر گودا: 150 گرم

کره: 100 گرم
 

روش تهیه:
1- مرغ را با کمی آب، تقریبا یک لیوان و کمی نمک. یک عدد پیاز کوچک خرد شده بپزید. فراموش نکیند بعد از اینکه مرغ کاملا پخته شد باید همچنان کمی آب داشته باشد.

2- بعد از طبخ کامل مرغ، استخوان های آن را جدا کرده و مرغ را به تکه های متوسط خرد کنید.

3- آب باقی مانده از پخت مرغ را با سس مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت برای چند ثانیه ای جوش بخورد.

4- ماکارونی ها را از وطس دو نیم کنید و آنها را آبکش کرده کنار می گذاریم

5- یک ظرف نسوز انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کرده و تقریبا یک سوم از سس را کف ظرف بریزید.

6- کمی پنیر روی سس بریزید و نصف ماکارونی آبکش شده را هم روی آن قرار بدهید. مرغ ها را روی ماکارونی بریزید و روی سطح آن پخش کنید و بعد با بقیه ماکارونی روی مرغ ها را بپوشانید.

7- بقیه سس را روی ماکارونی بریزید و پنیرها را هم به آن اضافه کنید.می توانید یک عدد کره را هم خرد کنید و روی سطح گراتن خود بگذارید.

8- فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید بعد ظرف را برای نیم ساعت کف فر قرار بدهید تا سطح زیرین گراتن کمی برشته شود.

9- ظرف را روی اولین طبقه فر از بالا بگذارید و اجازه بدهید نیم ساعتی آنجا بماند تا رویه آن هم برشته شود. با طی زمان های ذکر شده گراتن شما برای سرو آماده خواهد شد.

 

فردا چی می خوریم؟

کسی چه می داند شاید دست بر قضا مهمانان سحرخیزی برای فردا در خانه شما را بزنند که اصلا هم بدشان نیاید با شما یک صبحانه شیک میل کنند. بنابراین پیشنهاد ما برای صبحانه فردا پنکیک سیب با عسل است که اگر مهمانی هم در کار نباشد حسابی خودتان را سیر کنید. برای تهیه این صبحانه باید آرد ، تخم مرغ ، شکر ، شیر ، سیب ، عسل ، کره و دارچین را درخانه داشته باشید.
برای ناهار فردا اما اوضاع کاملا فرق می کند. میانه تان با غذاهای محلی چطور است؟ به خصوص غذاهای شمالی؟ اگر رابطه خوبی دارید پس بدانید که پیشنهاد فردای ما میزا قاسمی است. بادمجان ، سیر ، تخم مرغ و گوجه فرنگی از جمله مواد لازم بریا تهیه این غذای محبوب و خوشمزه هستند. آنها را دم دست بگذارید و منتظر فردا بمانید.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    با هر چیزی که توش سوسیس باشه مخالفم
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    45 14
    سوسیس بدترین ماده ایست که می تونه توی رژیم غذایی شما قرار بگیره چون علاوه بر اینکه توش پر از آشغال گوشت و چیزای دیگه ای هستش که نمی دونیم! پر از مواد نگهدارنده است که فوق العاده سمی و سرطانزاست.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    42 13
    سوسیش از چه نوعی باشه بهتره ؟پوست مرغی یا پوست صورت گاوی یا تاج خروسی یاآشغال شکم گوسفندی .با این اوصاف باید با پنیر تبریزو مغز گردو وعسل و نون داغ و چای شیرین در بقیه عمرمون خداحافظی کنیم .وای به حال این بچه ها ی کوچک که از اول عمرشون باید این غذاهارو بخورن
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    20 11
    سوسیس؟ واقعاً که همه جای دنیا دارن میگن مضره بعد شما تبلیغ میکنید
  • مریم US ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    18 9
    آخه سوسیس هم شد صبحونه؟!!! یک محصول فرآوری شده . نون و پنیر و گردو و چای و عسل به این خوبی . حالا پنیر گرونه. نون و گردو و عسل . تخم مرغ آب پز. آقاجان خانم جان این صبحانه ها رو تبلیغ نکنین. اون وقت جامعه میشه بیمار بیمار . ارزش یک خرما با چایی و یک تیکه نون جو رو ازدست ندین با سوسیس!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    8 9
    یه غذای کاملا بی ارزش و سرطانزا. متاسفم که بجای غذای سالم و مقوی غذاهایی را تبلیغ می کنید که فقط بنفع کارخانه دار ها و دکترهای معده است
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    2 2
    عالی
  • گيسو A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    14 5
    من خودم دانشجوی ارشد رشته ى صنايع غذايی هستم و اينطوری ک بدون اطلاع عوام راجع ب ی محصول نظر ميدن برام عجيبه .تو هرصنعتی خوبش هست بدشم هست
  • سینا IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    1 3
    سوسیس تخم مرغ فوق العاده فوق العاده غذای سنگینی برای معده هست و هضمش ساعتهای زیادی زمان میبره بهتره خیلی کم مصرف شه مثلا یک سوسیس و یک تخم مرغ همانطور که گفتم خیلی خیلی سنگینه