سه شنبه 1 آبان 1397
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 04:32:44 چاپ

عارف به درخواست خاتمی از ادامه رقابت انصراف داد/ در بیانیه او نامی از حسن روحانی نیامد

سیاست > انتخابات - محمدرضا عارف، اعلام کرد از رقابت‌ در انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرده است

عارف در متنی که در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است، نوشته که غروب دوشنبه نامه ای را از محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین دریافت کرده و "ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مصلحت ندانسته اند."

وی در ادامه نوشته است: "با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام می دارم."

محمدرضا عارف در متن خود اشاره ای به حمایت از نامزد دیگری نکرده است.

این نامزد ریاست جمهوری  "گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سریلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی" دانسته و شرکت در انتخابات را "هم حق و هم تکلیف" عنوان کرده است.

وی در پایان از مردم کشور تشکر کرده و اعلام کرده که "در همه شرایط در کنار ایشان خواهم ماند.

1717

کلید واژه‌ها : محمد رضا عارف -
155 دیدگاه
  • سید
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 04:40:00
    پاسخ
    3825 255

    بهترین کار ممکن را انجام دادند اصلاح طلبان تا مملکتی آباد با شیخ روحانی داشته باشیم.

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 06:25:32
      73 8

      اسم شیخ رو نیار، آقای روحانی بهتره.

  • احسان
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 04:54:20
    پاسخ
    3669 191

    درود بر عارف، زنده باد روحانی

  • نیاک
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 04:54:33
    پاسخ
    1828 707

    اصلا حس خوبی نسبت به انصراف دکتر عارف و اسم نبردن ایشون تو بیانیش از دکتر روحانی ندارم !!! انگار یه جای کار میلنگه !!!!!

    • آرش
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 06:49:19
      31 4

      بابا حساس

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:15:12
      41 7

      یعنی شما فکر می کنی برای اجماع و به نظر خاتمی به نفع قالیباف انصراف داده! همه میدونن که رابطه نزدیکی میان ایشان و دکتر روحانی وجود دارد. درود بر خاتمی سلام بر هاشمی درود بر عارف سلام بر روحانی

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:34:09
      12 3

      نفوس بد نزن

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:53:46
      29 5

      ایشون گفتن به نظر شورای مشاورین تمکین میکنند و نظر شورا هم آقای دکتر روحانی بوده. همه ما از امروز پشت سر کاندیدای واحد، دکتر روحانی، وایمیستیم. درود بر عارف سلام روحانی

    • مهان
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:02:26
      9 14

      برای آقای عارف و آینده ایشون نگرانم...

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:11:31
      6 11

      خوب روحانی که میگه مستقل اومده نباید هم اصلاح طلب ها ازش حمایت کنند چون سیبل اصولگرایان میشه

    • ن
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:28:42
      8 42

      فقط ولایتی

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:39:40
      0 18

      دقیقا. انگار داریم قافیه رو می بازیم.

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:41:09
      66 9

      مگه چندتا اصولگرا مود که بخواد اسم ببره . یه کم فکر کنید چه اشکالی داره میگه

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:43:07
      52 237

      دقیقا به همین دلیل من بجای دکتر عارف به دکتر رضائی رای میدم و نه هرکسی که سیاسون صلاح بدانند و به من تکلیف کنند.

  • سینا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 05:03:22
    پاسخ
    1944 402

    اینکه دکتر عارف میکشه کنار که قابل پیش بینی بود ولی اینکه هیچ حمایتی نکنه از آقای روحانی اصلا !!!!!!!!!! خوب خدا رو شکر سوژه ی تیتر یک کیهان هم درومد و از امروز پیروزی اصولگراها رو به هم تبریک میگن !

    • احسان
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:20:31
      22 2

      مهم نیست که در بیانیه اسم روحانی نیامده، مهم این است که آرای عارف به سود روحانی به صندوق ها ریخته خواهد شد. خواهش میکنم بیش از این به این موضوع نپردازید.از خبر انلابن نیز این انتظار نمیرفت. هوشیار باشید! تنها سه روز مانده تا 24 خرداد.

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:28:23
      8 2

      همه چی سر وقتش انجام میشه. شما نگران نباش.

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:36:00
      9 1

      آقای محترم چرا فرافکنی میکنی ؟؟؟

    • نازنین
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:16:45
      14 2

      نیازی به نام بردن نیست دیگه واضحه

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:01:14
      492 36

      یکم دقت کنید از روحانی حمایت کرده با این جمله تا حوادث سال 84 تکرار نشود

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:27:28
      56 17

      به نظرت کسی که میخواست به عارف رای بده الان به چه کسی رای میده ؟

    • محمذ
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:42:46
      432 18

      این ها همش سیاسته مطمئن باش نام بردن از آقای روحانی به فکر اون ها هم رسیده ولی با توجه به شرایط الان صلاح ندیده اند

    • فرهاد
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:09:40
      192 15

      دلسوز تر از عار ندیدم. عارف گفته بود روحانی رو اصلاح طلب نمیبینه .منم نمیبینم ولی با این وجود کنار رفت تا وظیفه خود رو در قبال مردم و داشتن رئیس جمهوری کمی نزدیک به افکار اصلاح طلبانه انجام داشته باشه.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 05:10:56
    پاسخ
    22 5

    واقعا حيف كه كنار كشيد.روحاني هم خوبه ولي عارف خيلي بهتر بود

  • علی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 05:13:12
    پاسخ
    29 2

    آقای عارف با این کار ، الگویی شد برای فهم اهمیت کار تیمی و پرهیز از فردگرایی ... آفرین بر او و اخلاق نیکوی او ....

  • سید علی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 05:36:43
    پاسخ
    21 2

    بیش از دو هفته است که همه سایتها و روزنامه ها حرف از ائتلاف عارف و روحانی میزنند دیشب در همایش خود عارف مردم شعار عارف روحانی ائتلاف سر دادند دیگر چه لزومی دارد حتما اسم روحانی در این متن بیاید.انشالله در این چند روز عارف بجای متن با عمل حمایت علنی خود از روحانی را نشان خواهد داد . در ضمن از امروز شاهد این خواهیم بود که افرادی به صورت خودش! در سایتها و سایر منابع اطلاع رسانی خواهند گفت چون عارف کنار کشید رای نمیدهیم یا به فلان نامزد (غیر از روحانی) رای میدهیم این افراد بدانند که حنایشان پیش طرفداران واقعی عارف رنگی ندارد و بیش از 90 درصد آرای عارف از آن روحانی خواهد بود.

    • رضا
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 22:31:18
      5 14

      آقا جان عارف در ابتدا با اکراه کنار کشید دیشب هم تو سالن شعار ستادش در مقابل شعار ائتلاف مردم این بود: رای ما یک کلام اصلاحات والسلام....عارف هم گفته روحانی مستقل اومده واصلاح طلب نیست.نتیجه این 2 گزاره چیه؟ روحانی رای اصلاح طلبان واقعی نیست.....در دیوار خیابان بلوار رو هم با شابلون رنگ زدند با این شعار: عارف تنها کاندید اصلاح طلب.به روحانی رای بدید اشکال نداره اما بدونید اصلاح طلب نیست.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 05:51:46
    پاسخ
    9 25

    عارف رای بیار نبود

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 06:18:59
    پاسخ
    23 1

    درود براصلاحات باعارف عزیزتشکر تشکر حمایت همه از روحانی

  • منصور
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 06:47:21
    پاسخ
    14 5

    وای عارف جوونم:( اگه روحانی عارف رو معاون اولش اعلام نکنه من رای نمیدم خبری جون من این نظر منو بذار.

  • بهنام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 06:50:43
    پاسخ
    6 2

    یعنی چی؟ پس دکتر روحانی کجاست؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 06:53:41
    پاسخ
    16 4

    روحاني بايد عارف رو مشاور اولش معرفي كنه!

  • آناهیتا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:01:02
    پاسخ
    21 1

    همه می دونن که به نفع ملت ایران و به رای آقای روحانی کنار کشیدن . درود بر عارف و روحانی

  • دانشجوی دکتری عمران
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:04:34
    پاسخ
    12 3

    بهترین کار رو در بهترین زمان ممکن انجام دادند. حتی نام نبردن از دکتر روحانی هم در بیانیه دکتر عارف جای تفکر داره و مثبته، امیدوارم با ریاست روحانی مدبر و معاونت اولی عارف با دانش، عقلانیت بر کشور حاکم بشه و آرامش به زندگی همه برگرده.

  • امیری
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:07:22
    پاسخ
    5 16

    درود بر ولایتی

  • امید
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:09:06
    پاسخ
    4 4

    این معنیش ائتلاف نیست. باید در یک بیانیه مشترک بین روحانی و عارف، همین الان دکتر عارف به عنوان معاون اول معرفی بشوند در غیر اینصورت ما به روحانی رأی نخواهیم داد. به قول دوستمون، اصلاً حس خوبی نسبت به انصراف دکتر عارف ندارم

  • سید علی حسینی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:10:18
    پاسخ
    14 1

    جناب عارف مرد بزرگی هستند و بسیار با گذشت . الان وقت همبستگی است .

  • رها
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:14:39
    پاسخ
    1 13

    به نظرم انصراف ایشون انتخابات رو سرد میکنه.

  • بهمن
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:21:25
    پاسخ
    12 2

    شما را به خدا فلسفه بافی منفی نکنید ! همینکه رای اصلاح طلبان تحمیع میشود کلی ارزش دارد .

  • اميد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:21:40
    پاسخ
    8 1

    با سلام آقاي عارف مظهر عقلانيت است به نظر من بار علمي آقاي عارف بيشتر از آقاي روحاني است به هر حال ناميد نمي شوم چون آقاي خاتمي را دانا مي دانم

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:24:05
    پاسخ
    8 1

    به این میگن یک استراتژی درست. آفرین به شخصیت دکتر عارف. به امید معاون اولی ایشان در دولت اینده

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:24:33
    پاسخ
    8 3

    آقای عارف بزرگواری کردند واقعاً، اما کاش نامی از روحانی میآوردند. هرچند از طرفداران فهیم ایشان انتظار میرود به سمت روحانی بروند.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:28:37
    پاسخ
    2 15

    به این فدائی خودشون هم رحم نکردند ووقتی بوی قدرت رو شنیدن ناجوانمردانه کنارش کذاشتند وای به حال بقیه اگه به قدرت برسند وبا کدخدا ببندند.

  • اكبر
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:28:47
    پاسخ
    10 1

    روحاني بايد اعلام كنه كه عارف معاون اولشه

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:30:25
    پاسخ
    0 13

    سایت عارف تکذیب کرده است

  • ايراني
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:31:08
    پاسخ
    9 2

    كاش در ايران از اين دسته افراد كه خودخواهيشان مانع از انجام آنچه به نفع مردم و كشور هست نميشه بيشتر داشتيم كه حتما وضع بهتري داشتيم.هيچ كانديدائي سطح علمي و اخلاقي دكتر عارف رو نداشت اما قدرت ايشون در حدي نبود كه بتونن كارهاي بزرگي كه الان لازم هست رو انجام بدن و انشااله در جائي كه در شان ايشان هست به كشور خدمت كنند زنده باد دكتر عارف

    • بی نام
      چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 11:24:43
      2 0

      صداقت وصمیمیت عارف قدرتش بود.ق....

  • سعید
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:33:21
    پاسخ
    0 7

    چرا اسم روحانی رو نیاورد؟ عجبا!!!

  • حامد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:36:13
    پاسخ
    13 2

    با رفتنت ماندنی شدی «مرد» ... سلام بر دولت تدبیر و امید دکتر روحانی

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:38:53
    پاسخ
    6 10

    رای من عارف بود نه روحانییییی

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:40:49
    پاسخ
    7 2

    حس خوبی ندارم کاش اختلافات را می گذاشتن کنار و ازش حمایت می کرد دکتر عارف فوق العاده است ولی حالا که کناره گیری کردن کاش از روحانی حمایت می کردن

  • s
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:45:59
    پاسخ
    9 2

    درود بر عارف، زنده باد روحانی

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:46:29
    پاسخ
    8 1

    مگه حداد تو بیانیه ای که داد اسمی از کسی برد؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:51:44
    پاسخ
    12 1

    دمت گرم دکتر عارف..نشون دادی که چقدر غرور داری. با اینکه منم بعد دکتر عارف به روحانی رای میدم و ازش خیلی خوشم میاد اما عارف رو بخاطر اینکه حاضر نشد اسم روحانی رو بیاره تحسین میکنم. این کار نشون داد که عارف یک اصلاح طلب واقعیه و هرگز سرشو جلوی هیچ حزبی پایین نمیاره....عارف با حملات تاریخی که در مناظره ها به اصول گرایان کرد و با شجاعتش همه رو به تحسین واداشت. زنده باد عارف زنده باد غرور و غیرت...زنده با روحانی...زنده باد اصلاحات... زنده با هاشمی رفسنجانی...

  • سيدمجيد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:54:41
    پاسخ
    5 1

    زنده باد دكتر عارف انديشمند و دانشمند خوش اخلاق ايران اسلامي. تفكر حزبي و اصلاح طلبي و منطق سياست هم همين را حكم ميكنه كه هرجا سياست اقتضا كنه بايد اومد و هرجا حكم به رفتن كنه بايد رفت و به نوعي ديگر كار كرد. زنده باد اصلاحات و زنده باد فرزندان واقعي و دلسوز اين كشور.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:55:50
    پاسخ
    8 1

    عارف نماینده ی یکتاز اخلاق مداری شد

  • صنم
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:58:45
    پاسخ
    4 1

    نمی دونم هردوره انتخابات این ماجراها تکرار می شود ولی هر بار ما گیج و سر در گم فریب می خوریم

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 07:59:04
    پاسخ
    3 27

    درود بر جلیلییییییییییییییییییی

  • محسن
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:05:05
    پاسخ
    7 1

    ایشان اعلام کردن که در جهت اجماع کناره گیری کرده اند و مشاوران آقای خاتمی بر روی آقای روحانی اجماع کردن. درود و صد درود بر آقای عارف

  • سجاد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:06:46
    پاسخ
    9 1

    رای من عارف بود ولی فقط به خاطر خاتمی به روحانی رای میدم. و امیدوارم عارف معاون اول بشه.

  • الما
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:07:38
    پاسخ
    2 6

    اینکه دکتر عارف رفتند وقعا اتفاق بدی بود من ترجیح میدادم به اقای عارف رای بدم تا اقای روحانی نمی دونم چرا اقای خاتمی از اقای عارف حمایت نکردن اخه ایشون تو همه ی مناظره ها از اصلاح طلب ها نهایت طرفداری رو کردن فکر کنم یه جور نامردی در حق اقای عارف شد

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:10:06
    پاسخ
    6 1

    لازم به نام آوردن نيست..وقتي دوتا كانديداي اصلاح طلب داريم يكي مي ره كنار به خاطر اون يكي مي ره ديگه !!چرا انرژي منفي مي دي خبر آنلاين؟

    • رضا
      چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 08:29:47
      1 2

      روحانی اصولگرای معتدل بود اصلاح طلب نبود.

  • حسام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:11:02
    پاسخ
    2 9

    به امید حدا . جریان اصول گرایان پیر.ز میشوند اونم با انتخاب دکتر قالیباف

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:14:04
    پاسخ
    10 0

    درور بر عارف سلام بر روحانی

  • نازنين
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:15:04
    پاسخ
    5 1

    كارخوبي كرد اما هرچند كه همه منتظر بودند

  • حامي
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:23:21
    پاسخ
    11 2

    دوستان عزيز اگر اخبار مربوط به انتخابات را پيگيري كرده باشيد خواهيد فهميد كه آقاي عارف ديروز به توصيه آقاي خاتمي انصراف دادند از طرف ديگر روز گذشته آقاي روحاني به عنوان كانديداي برگزيده اصلاح طلب معرفي شدند...مطمئن باشيد در صورت انتخاب روحاني ايشان در كابينه خود از افراد با توان و شجاع و مقتدري چون آقاي عارف استفاده خواهند كرد...با راي به دولت تدبير و اميد اين فداكاري دكتر عارف را جبران كنيد...دكتر عارف نيز تا آخرين لحظه از اصلاح طلبان حمايت خواهند كرد....اگر ذره اي به فكر آبادي كشور هستيد به دكتر روحاني راي بدهيد

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:29:46
    پاسخ
    2 13

    یک سوال: چرا عده ای این همه تبلیغ می کنند بعدش وسط را میکشن کنار و انصراف میدن؟!!! کسی که میخواست انصراف بده پس چرا نامزد شد ؟!!! این همه وقت مردم را هم گرفت !!! این بود وعده و وعید و قول ؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:30:24
    پاسخ
    14 1

    جناب عارف از نمونه افراد انگشت شمار كشور اند كه علاوه بر سلامت كامل اخلاقي، از دانش و لياقت كامل برخوردارند.

  • حامد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:30:36
    پاسخ
    14 1

    عارف زنده باد**** رو حانی پاینده باد

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:33:46
    پاسخ
    6 1

    اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس آماده شوند. انتخابات مجلس به مراتب از رييس جمهوري مهم تر است.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:36:25
    پاسخ
    12 1

    حضور جناب عارف نشان داد كه هنوز هستند در كشور كساني كه با فساد دست نداده اند و تخصص و تجربه انها را لايق مردم و ايران كرده است. اميد است در اينده ادراه كشور بر عهده چنين افرادي قرار گيرد.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:36:26
    پاسخ
    1 9

    یک اشتباه تاریخی برای اصلاح طلبان هست. دلیلی هم که عارف اسمی از روحانی نبرده، همین اشتباه رو نشون میده!

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:40:00
    پاسخ
    9 1

    اسم از روحانی نبرد یعنی چه؟ نکنه فکر می کنید به نفع جلیلی قرار بوده بره کنار؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:45:27
    پاسخ
    291 15

    اخه این چه حرفیه؟ خوب معلومه دکتر اسمی از روحانی نمیبره. معلومه که کمی دلخوره. ولی این دلخوری رفع میشه. باور کنید من طرف عارف بودم و هستم ولی چون ایشون تو نامش به صراحت گفته اجماع باید به روحانی رای داد! منظورش از اجماع با جلیلی نبوده که!!!

    • حسین
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:06:07
      38 4

      وطنم! یاد آن روز مبارک بادم که تو آبادی و من آزادم حالا وقت اتحادمونه رفقا حالا وقتشه یه دوم خرداد دیگه بسازیم

  • فریبا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:49:46
    پاسخ
    212 12

    به امید پیروزی من صبح خواب آلو بودم که خبر رو شنیدم.اول فکر کردم روحانی انصراف داده.شوکه شدم!بعد فهمیدم عارف :دی انشالا که به نتیجه برسیم و انتخابات عادلانه و جوانمردانه داشته باشیم.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:51:52
    پاسخ
    319 23

    عارف دوست داشتنی ترین کاندیدا بودند.با احترام فراوان به ایشان از دکتر روحانی حمایت میکنیم.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:57:56
    پاسخ
    10 2

    حیف شد عارف مرد بزرگیه ای کاش ادامه میداد

  • سعید
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:02:47
    پاسخ
    371 24

    اتفاقا این کار با هماهنگی بوده تا اصولگراها سریع نیان و اجماع نکنن این یعنی تدبیر این یعنی سیاست

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:04:05
    پاسخ
    49 710

    عارف ترسو

  • پونه
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:04:59
    پاسخ
    335 20

    سعی میکنم خوش بین باشم.خب فرض درست در این مقطع زمانی اینه که اقای عارف قطعا به نفع اقای روحانی انصراف دادن.به امید پیروزی اصلاح طلبان.در همان دور اول.تا به نقطه ی اسایش برسیم

  • رفع شبهه
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:06:23
    پاسخ
    398 18

    خوب معلومه که به نفع روحانی رفته این دیگه گفتن داره که شما تیترش می کنید؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:07:10
    پاسخ
    364 14

    نگران نباشيد اين عدم نام بردن از آقاي روحاني حركت هوشمندانه اي است براي عدم دادن بهانه براي تهمت و افتراهاي بيشتر

  • مرتضی م.خویی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:11:13
    پاسخ
    217 12

    از روزنه ای کوچک پنجره ای بزرگ به سوی امید بسازیم. ☼ روحانی را تنها نگذاریم ☼

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:13:27
    پاسخ
    221 10

    درود بر دکتر محمدرضا عارف خدایا کشورم را حفظ کن کشورم را سربلند کن.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:19:45
    پاسخ
    319 27

    به نظرم اين آقا بيراه هم نميگه اما بهر حال راي همه روحاني

  • میلاد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:20:50
    پاسخ
    351 19

    ببخشید مگه تو بیانیه ی حداد عادل اسم کسی آورده شده بود؟

  • صدف
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:21:38
    پاسخ
    118 232

    همه ذوق و شوقم برای شرکت از بین رفت بدترین خبری بود که تو این ماه خوندم واقعا ناراحتم!کاش لااقل میگفتن به نفع دکترروحانی کنار رفتن

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:59:42
      147 12

      صدف خانوم مطمئن باشید که عارف هم خودش به روحانی رای می‌ده! الآن وقت متحد شدن همه ماست تا سعی کنیم مملکت رو نجات بدیم!

  • محمد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:22:12
    پاسخ
    88 108

    عارف جايگاه ثابتي نداشت و تحت فشار قرارش دادن تا انصراف بده . وگرنه بسيار اصلح تر از روحاني بود.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:28:49
    پاسخ
    382 14

    درود بر شرفش . این از خود گذشتگیش خیلی جای تقدیر داره

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:29:21
    پاسخ
    395 13

    عارف فهم و شعور سیاسی رو مثل یک استاد به ما آموزش داد

  • mt
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:30:40
    پاسخ
    391 23

    خب تابلوئه واسه اقای روحانی کنار کشیده، به خاطر عمه من که نبوده!!!!!!!!

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:31:24
    پاسخ
    244 13

    آفرین.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:33:18
    پاسخ
    56 487

    خب حالا رای قالیباف بیشتر شد

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:42:42
      291 26

      رای قالیباف بعد از مناظره سوم و ناک اوت شدن توسط دکتر روحانی همچنان در حال ریزش است داداش

    • رضا
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 13:31:01
      6 92

      در اون متاظره قالیباف نبود که ناک اوت شد روحانی شد با نیت خوانی دروغینش.ووشما دوست دارید روحانی رو برنده اون بحث ببینید اما در واقع قالیباف برنده شد

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 14:25:14
      46 5

      آقا رضا منفی هایی که خواهی گرفت نشان خواهد داد مردم چقدر با برداشت شخصی و به دور از واقعیت شما مخالف هستند!

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:35:07
    پاسخ
    371 25

    چو عارف فدا گشت و رفتا کنار ز روحانی آمد شمیم بهار من از خاتمی گوش گیرم به جان دهم رای بر شیخ اصلاح دان

  • مهدي
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:37:59
    پاسخ
    172 5

    طبق قانون انتخابات نمي توانستند بگويند كه به نفع كسي كنار مي روند. دكتر عارف واقعا مردي كرد و به نفع روحاني و براي ائتلاف كنار كشيد.

  • قباد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:40:13
    پاسخ
    358 17

    مواضب باشید اینا میخان بین اصلاح طلبها تفرقه بندازند. مگه حداد اسمی از کسی برده بود که به نفعش رفته باشه کنار؟ تفرقه بین اصواگراهاست نه اصلاح طلبها. اگه عارف به نفع روحانی نرفته کنار پس حتمابه نفع جلیلی یا عمه من رفته کنار!!!

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:40:16
    پاسخ
    267 9

    اميدواريم با انتخاب آقاي روحاني خردگرايي كه در دوران اصلاحات بود برگرده و نخبگان به كشور بازگردند و با دنيا آشتي كنيم و آزادي بيان بيش از پيش بشه به امبد آن روز، دوستان مذهبي آقاي روحاني انسان مومني است كه در دل جنگ هم بوده ايشان به ولايت هم التزام دارند به ايشان راي بدهيد

  • علي
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:43:53
    پاسخ
    214 13

    حداد هم از كانديدايي نام نبرد.

    • بهزاد
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:48:13
      28 4

      آخه حداد کجا، عارف کجا؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:46:47
    پاسخ
    35 539

    عارف با ولايت نبود روحاني هم با ولايت نيست، امت اسلام به ولايي ترين كانديدا كه همان جليلي است راي مي دهند تا ارزش ها را در جامعه جاري و ساري كند

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:37:41
      79 3

      ارزش یعنی فقر مردم؟

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:13:37
      89 3

      کی گفته جلیلی با ولایته ما ادم ولایتمدار بی تخصص نمیخوایم

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:32:12
      86 0

      تورو خدا ببین با کیا شدیم 75 میلیون

  • رضا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:47:50
    پاسخ
    332 18

    درود بر عارف زنده باد روحانی.....

  • امیررضا ف
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:54:17
    پاسخ
    4 3

    به نظر می آد عارف با میل خودش کنار نرفته و فقط تو رودروایسی بین خاتمی گیر کرده و یقین داشت می تونه بهتر از روحانی عمل کنه اما این بزرگی اون ومی رسونه که به خاطر مردم از میل باطنش می گذره درود بر عارف !!!!!!!!

  • امیر
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:57:37
    پاسخ
    76 0

    دکتر عارف کسی ست که شجاعانه منافع ملت را به حب قدرت ترجیح داد. حداد انصراف داد چون رای نداشت ولی عارف انصراف داد تا کور سوی امید طرفداران آزادی روشن بماند. خیلی شجاعی عارف. دوستت داریم.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 09:58:34
    پاسخ
    286 11

    حالا شما چه اصراری دارین که بگین نامی از روحانی نبرده؟.....مگه دیروز که آقای حداد کناره گیری کرد تذکر دادین که نامی از ولایتی نبرده؟.......

  • امید
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:01:22
    پاسخ
    334 13

    وقتی دکتر میگه به خاطر نامه ی خاتمی کنار رفتم و خاتمی از روحانی حمایت میکنه، یعنی به خاطر روحانی کنار رفت دیگه!

  • مهدی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:02:31
    پاسخ
    333 11

    درود بر شرفت عارف، زنده باد روحانی

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:03:14
    پاسخ
    245 11

    درود

  • سرشناس
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:05:52
    پاسخ
    55 231

    جام زهر

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 13:31:58
      21 7

      100000000لایک

  • ناصر
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:16:58
    پاسخ
    38 447

    شما باور كرده ايد در دل مردم جاي داريد جاي داشتن در دل مردم نياز بتقواي الهي دارد نه در خدمت به دشمنان نظام الهي كه باخون هزاران شهيد اراميده در جوارالهي وشهداي زنده كه در كسوت جانبازي ناظر اعمال شما يند انان ديدند در غايله 88 چه كرديد وبا سكوتتان اب در اسياب دشمن ريختيد . يعني شما فرياد رهبر فرزانه انقلاب رانشنيد يد اينبار چه درسر داريد از نظر ملت حيا ت خاتمي پايان يافته انان انروز به جهيه شما اعتماد كردند امروز ديدند 8سال فشار اقتصادي از سوي شما از ملت رابه ستوه اورد تا با اين فشار ثابت كنيد فقط شما ميتوانيد حكومت را اداره كنيد ملت براي عزت وازادي قيام كرده ودر اين راه ديده به روش حسين ع دارد والا درمقابل عطش علي اصغر ع و رقيه صبري جايز نبود

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:43:14
      184 13

      دوستان مذهبي آقاي روحاني انسان مومني است كه در دل جنگ هم بوده ايشان به ولايت هم التزام دارند به ايشان راي بدهيد

    • سلا
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:28:04
      53 2

      جای داشتن در میان مردم فقط با تقوای الهی امکان پذیر نیست برادر با آرامش اقتصادی و سیاسی و فرهنگیه که امکان پذیره.کی به شما گفته که با داشتن یه سیاست خارجی خوب به خدمت غرب در میایم و خون شهدا پایمال میشه؟! زمان آجناب خاتمی مگه ما در خدمت غرب بودیم؟! کی با فحش دادن به تمام دنیا مشکلات ما حل شده؟ جز این بوده که حرمت ایران رو زیر سوال بردیم؟جز این بوده که تحریم و هزاران مشکل دیگه رو در بر داشته؟ من با قضیه سال 88 موافق نبودم اما این فقط مردم نبودن که کار غلط رو انجام دادن دولت هم مقصر بود. در ثانی ما در حدی نیستیم که بخواهیم خودمان را با امام حسین مقایسه کنیم.مثال خوبی نزدید دوست عزیز

  • علی علی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:18:21
    پاسخ
    286 11

    درود بر شرفت

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:18:33
    پاسخ
    56 322

    آقای عارف وقتی دید دیگر حمایت اصلاح طلبان را ندارد کنار کشید ، البته اگر ایشان به نفع شخص خاصی کنار می کشید مطمئنا این حرکت ایشان اثر بخش تر بود.

  • مهدی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:19:47
    پاسخ
    343 21

    از تمام دوستان خواهش می کنم به شایعات در مورد اینکه رئیس جمهور از پیش انتخاب شده توجه نکنید. رقیب این شایعات رو درست کرده. برای پایان دادن به ناسامانی ها و تندروی های بی منطق به میدان بیایید. زنده باد حسن روحانی .

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:43:46
      27 4

      دقیقا باهات موافقم اما متاسفانه ما ملتی داریم که هر چی بیگانگان میگن رو باور میکنن و اصلا به این فکر نمیکنن که اونا ذلت و خواری ایرانو میخوان و گرگی در لباس میش هستند

  • عارف پسند
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:29:46
    پاسخ
    65 292

    این داستان بی اخلاقی های ستاد روحانی و تمکین نهایی فرد اخلاقمداری چون عارف به شورای حکمیت عجیب من رو یاد شورای حکمیت در زمان علی (ع) میندازه

    • amin
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:13:47
      40 0

      زمان حضرت علی است اما آیا حضرت با زور مردم را به اسلام دعوت می کردن یا با حسن خلق اگر در جواب این سوال صادق باشی و با تعصب شامی جواب ندی راه درست رو می بینی....

    • مهدي
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:02:18
      51 2

      به هر حال رهبر اصلاحات خاتمي گفته كه به روحاني راي مي ده. بحثي روي روش و منش و گذشته نداريم. به آينده بهتر فكر كن.

  • سلام کننده
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:30:47
    پاسخ
    188 9

    اسم برده دیگه ، مگه غیر از روحانی نامزد دیگه ای واسه اصلاحات هست ؟

  • سعید
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:30:47
    پاسخ
    254 16

    زنده باد عارف،اصلاح طلب واقعی.مرد بزرگ.بدون تردید رئیس جمهور دلهای ما هستی.رای همه ما دکتر روحانی برای رسیدن به هدفی که جناب خاتمی و عارف داشتن.

    • رضا
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:19:46
      42 1

      داداش باهات موافقم شدید

  • عارف منش
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:46:24
    پاسخ
    3 4

    من از آقای خاتمی انتظار نداشتم که اینچنین خودشان تیشه بر ریشه اصلاحات بزنند . برایم خیلی عجیب بود که به جای اینکه روحانی کنار رود عارف کنار رفت عارف که می گفت تا آخر به اصلاحات پایبنده چی شد ؟ این چه سیاست عجیب و غریبی بود . ما که گیج شدیم بریم رای بدیم یا نه

  • محمد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:47:27
    پاسخ
    8 0

    درود بر عارف بزرگ مرد ایران

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:51:49
    پاسخ
    14 14

    حداد عضو ائتلاف بود نیازی نبود بگه به نفع کی رفته کنار ... معلومه دیگه به نفع ائتلاف رفت کنار ...

  • مهدی
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:52:37
    پاسخ
    44 0

    فرصتی پیش اومده بودکه یه دانشمند(دکترای برق و مخابرات از دانشگاه استنفرد امریکا با معدل 19.5) پابه عرصه گذاشته بودکه بدون خودخواهی به اجماع اصلاح طلبها تمکین کرد به دوستان باید بگم که آقای حداد عادل بنفع آقایان ولایتی وقالیباف که6ماه پیش باهم ائتلاف کرده بودند نرفت کنار بنفع اصولگراها رفت کنارکه شامل میشه ازآقایان(غرضی طبق سابقش،ولایتی،رضایی طبق سابقش،قالیباف،جلیلی)پس هوشیار باشیم گول این صحبتهارا نخوریم(در بیانیه او نامی از حسن روحانی نیامد یا محمدرضا عارف در متن خود اشاره ای به حمایت از نامزد دیگری نکرده است)حتما اصلاح طلبها پیروزند وبا تجربیات گذشته وتکیه واعتماد به جوانان ایران مظهر مودت معنویت در جهان میشه خواهشا این نظرما راحذف نکنید زنده باد ایران زنده باد ملت

  • محمد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:54:28
    پاسخ
    42 1

    انتخابات تنها راه موجود برای تغیير وضعیت است، امروز ملت تغییر وضعیت را می خواهد، مهمترین سند آن شادی عموم مردم سراسر ایران از ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی بود. زنده باد عارف زنده باد تدبیر و عقلانیت. رای ما دکتر حسن روحانی

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:54:59
    پاسخ
    56 2

    برای ما طرفدارای آقای عارف سخته ولی به تصمیم ایشان احترام میزاریم.

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:10:41
    پاسخ
    35 113

    اخه چرا این کار رو کردی؟؟؟؟؟؟

  • سهراب
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:14:39
    پاسخ
    40 0

    یکی به من بگه چرا دیشب توی گفتگوی ویژه شبکه 2 رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف ( مظفر) اومده بود در مورد انتخابات صحبت می کرد در برنامه زنده؟؟!!!

  • ali
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:18:54
    پاسخ
    62 1

    درود بر خاتمی و عارف زنده باد روحانی...

  • احسان
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:20:08
    پاسخ
    46 1

    البته این نظر من است نظر شما چیه ؟ روحانی رییس جمهور عارف معاون اول ولایتی وزیر خارجه رضایی هم یه وزیر مثلا اقتصاد

  • ح.ا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:43:37
    پاسخ
    59 9

    من از کنار رفتن عارف خیلی ناراحتم بزرګوارتر از ایشون کسی نیست ب نظرتون من به روحانی رای بدم؟خیلی مرددم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کاش برعکس اتفاق میفتاد!!!!

    • بی نام
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 13:05:12
      33 0

      قطعا دکتر روحانی مگه گزینه ی نزدیک دیگه ای هم میمومنه؟!!!!!

    • رضا
      سه شنبه 21 خرداد 1392 - 22:43:21
      3 12

      رای نده.چون ما گزینه نزدیک نمی خواهیم.تنها کاندید اصلاح طلب عارف بود که رفت.

  • محمدرضا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:59:26
    پاسخ
    79 1

    دکتر عارف برای ما دانشجویان حکم پدری مهربان و با اخلاق را داشتند - دیشب تا ساعت 11 به عشق عارف جلوی ستاد واستادم و تبلیغ کردم - با بر و بچه های دکتر روحانی هم تعامل صمیمانه داشتیم - انشاا... که با انتخاب مردم و یاری خدا از چنگال قبیله گرایی و بی تدبیری خلاص بشیم زنده باد عارف - سلام بر روحانی

  • فرهاد
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:01:43
    پاسخ
    26 55

    چه آقای روحانی وچه آقای دکتر ولایتی رای بیاورند به نظر مملکت از لبه پرتگاه جنگ داخلی و خارجی نجات پیدا میکنه مخصوصا دکتر ولایتی که در صحنه بین المللی از لحاظ ظاهر و اعتدال مورد قبولتر است..

  • بهنام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:04:04
    پاسخ
    52 1

    ائتلاف رو به همه عزیزان اصلاح طلبی تبریک میگم. عزیزان حالا ی سوال الان که دکتر عارف کنار رفت به نفع دکتر روحانی در صورت پیروزی تو کابینه ایشون چه پستی خواهند داشت؟ هر کسی میدونه جواب بده! خبر انلاین تورو خدا پخش کن.

  • iran
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:25:38
    پاسخ
    95 1

    عارف با این کارش ثابت کرد که یک اصلاح طلب واقعی ست درود به این مرد بزرگ که به خاطر ملت ائتلاف کرد شما قلب ملت ایران تصاحب کردین درود درود

  • خندون
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 13:00:46
    پاسخ
    33 2

    خدایا شکرت ! درود بر عارف و سلام بر روحانی!

  • samira
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 13:37:52
    پاسخ
    42 1

    اصلاح طلبان می دونن اصلاح طلبی یک رونده که هر کسی ممکنه با رسیدن به بلوغ سیاسی فرهنگی سوار اون کشتی بشه، هدف ما پیروزی است ، هر دو برامون عزیزند پس به ائتلاف این دو احترام می ذاریم ، هر دو پشت همن ، درود بر شرافت عارف ، درود بر روحانی

  • فاطمه تبریز
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 14:27:39
    پاسخ
    62 3

    دکتر عارف دلمو شکوند ولی نشون داد از اونی که فکر میکردم بیشتر به فکر ملت و آزادی هستش و آینده جوونا و نوجوونامون خیلی خیلی بیشتر از رئیس جمهور شدن براش مهمه عشق به عارف یعنی عشق به ایران زمینماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان پس همه با هم رای به حسن روحانی

  • بی نام
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 21:39:49
    پاسخ
    15 2

    حضور حداکثری و خلق حماسه ی سیاسی با حمایت از دکتر روحانی یعنی پیروزی نظام و شکست استکبار خشنودی رهبری و مردم و استقرار یک دولت موفق همه وهمه باهم انشالله یک یا علی با حضور همه در جمعه پای صندوق های رای

  • رضا
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 23:24:20
    پاسخ
    6 21

    مردمی که تا این حد کج سلیقه هستند که روحانی رو به عارف ترجیح دادند بهتر است از ما نخواهند با رای دادن به روحانی اشتباهشون را تایید کنیم.

  • آیلار
    سه شنبه 21 خرداد 1392 - 23:41:09
    پاسخ
    27 1

    عارف نفر دوم کنکور، نفر دوم دولت خاتمی، انشاءالله نفر دوم دولت تدبیر و امید و البته رتبه اول مروت و جوانمردی و وطن پرستی در قلبهای ما

  • مهدی
    چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 12:31:17
    پاسخ
    1 14

    عارف هم اگه می خواست واقعن کاری واسه مردم بکنه نباید کنار میرفت

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700