ایسنا نوشت:

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بتوانیم بخش هنرهای تجسمی را در سبد هزینه‌های مردم قرار دهیم تا مخاطبان آن‌ها علاوه بر نخبگان مردم نیز باشند، موفق عمل کرده‌ایم.

علی مرادخانی که در اختتامیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سخن می‌گفت، با تایید سخنان ملا نوروزی و میرهاشمی، اظهار کرد: اگر این اتفاقات بیفتد، در هنرهای تجسمی شرایط مبارکی رخ می‌دهد.

او اظهار کرد: براساس موضوعاتی که در مورد اقتصاد هنری یعنی دیپلماسی فرهنگی مطرح کردیم، باید بگویم که در صورت پیگیری این موضوعات، باید قادر باشیم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد شکوفایی این بخش باشیم. در حوزه دیپلماسی فرهنگی باید تبادل هنرمندان و آثارشان را مدنظر قرار دهیم. البته این موضوع مدتی است که آغاز شده و به‌زودی آثار ایرانی با چند کشور تبادل خواهد شد و هنرمندان هم به ایران خواهند آمد تا در ورک‌شاپ‌های طراحی شده شرکت و فعالیت‌هایشان را ارائه کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این موارد آغاز فعالیت‌هایی برای باز شدن فضا و فراخ‌تر شدن میدان است و به‌وسیله آن می‌توانیم با دنیای دیگر ارتباط برقرار کنیم. یکی از موضوعات دیگری که باید به آن توجه شود، برقراری بینال‌های هنری(جشنواره‌های دوسالانه) است و البته مقدمات یک نمونه از آن در فرانسه فراهم شده است. این رفت‌وآمدها به برخورداری هنرهای تجسمی از پویایی کمک می‌کند.

مرادخانی همچنین توضیح داد: یکی از موضوعات قابل توجه برای بهبود شرایط بخش هنرهای تجسمی، موضوع تشکیل مقررات برای رونق بخشیدن به هنر است. باید تسهیلاتی در بخش مالیات صورت بگیرد و مالیات پرداخت شود تا در نیمه اول سال آینده بتوانیم موضوعات را به انجام برسانیم. نباید موضوعات مختلف مورد ممیزی اقتصادی قرار بگیرند بلکه باید به آن‌ها کمک شود تا بتوانند بهتر عمل کنند.

وی همچنین گفت: یکی از نکات خوب این جشنواره این است که به هنرمندان استان‌ها که دارای استعدادهای شگرفی هستند، توجه شد. در این جشنواره فهمیدیم که باید به جوانان برسیم تا شرایطی فراهم شود که آثار هنرمندان در عرصه‌های مختلف به فروش برسد تا برای ادامه کار دلگرمی پیدا کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اگر بتوانیم این بخش را در سبد هزینه‌های مردم قرار دهیم، موفق عمل کرده‌ایم. اکنون شاید مخاطب هنرمندان، نخبگان هستند. اگر بتوانیم بخش هنرهای تجسمی را در عرصه عمومی ببریم موفق بوده‌ایم. موفقیت ما در این عرصه به جریان‌سازی نیاز دارد.

مرادخانی افزود: انجام چنین حرکتی به حضور در فضاهایی مانند گالری‌ها نیازمند است. امیدوارم با کمک اساتید و حضورشان که اعتبار دهنده و دلگرم‌کننده است، به جریان‌سازی کمک شود. باید کمک شود تا مدیران این بخش بتوانند از آثاری که این دوره به وجود آمدند، در آثار هنری تاثیرگذار استفاده کنند و به جامعه‌ای مهربان و پویا تبدیل شویم. جامعه‌ای که در آن هنر وجود داشته باشد، مهربان و پویاست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =