خوشحالی سفیر اسپانیا برای برپایی یک نمایشگاه عکس در ایران /  نقاط اشتراک زیادی با هم داریم

سفارت اسپانیا برای اولین بار پس از چند سال توقف همکاری‌های فرهنگی در ایران این فعالیت‌ها را در دولت جدید با برپایی نمایشگاه عکس «ردپا» از سر گرفت.

به کزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه 18 بهمن با حضور عکاس سرشناس اسپانیایی، ساموئل آراندا، در گالری راه ابریشم افتتاح شد و 28 بهمن پایان یافت.

«ردپا» شامل آثار این عکاس اسپانیایی به همراه هنرمندان ایرانی مهدی منعم، علی و رامیار، بابک کاظمی، صبا علیزاده و سعید حاتمی بود که در عکس های خود به ردپای جنگ و پیامدهای آن پرداخته بودند.

 سفیر اسپانیا، پدرو بیینا، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ضمن اشاره به وقفه چند ساله در فعالیت های فرهنگی سفارت اسپانیا در ایران، به خبرآنلاین گفت:« بسیار خوشحال هستم که امروز در اینجا هستم. مهم ترین دلیل آن هم این است که چند سال بود در همکاری های فرهنگی ما در ایران وقفه افتاده بود و امروز دوباره داریم این راه را آغاز می کنیم.»

او از اینکه نمایشگاه«ردپا» حاصل همکاری مشترکی بین هنرمندان ایرانی و عکاس اسپانیایی، ساموئل آراندا، است ابراز خوشحالی کرد و گفت:«ما تلاش داریم نشان بدهیم که نقاط اشتراک زیادی بین دو کشور وجود دارد.»

بیینا ادامه داد:«برگزاری یک نمایشگاه عکس به عنوان اولین فعالیت فرهنگی سفارت اسپانیا پس از چند سال وقفه اتفاقی نیست.  علاوه بر عکس هایی که در این نمایشگاه از حضور ساموئل آراندا در درگیری های داخلی یمن منتشر شده است آقای آراندا در پاییز 2012 هم گزارش تصویری در رابطه با اسپانیا ارائه داد. آن گزارش «ریاضت و گرسنگی» نام داشت و شرایط سخت اقتصادی اسپانیا را به تصویر می کشید. آن گزارش موجب بحث ها و انتقادهای شدیدی شد. اما ما را متوجه این کرد که بهترین راه حل برای برون رفت از بحران ها نشان دادن و شناخت واقعیت ها است. همین دریافت و استفاده از آثار او  باعث شد ما علاقه مند به همکاری با او بشویم. برای حل کردن مشکلات باید آنها را از تمام زوایا نشان داد. این باور و عقیده شخص من و دولت اسپانیا است که هیچ حقیقت و پدیده ای را نباید پنهان کرد، حالا هر چقدر هم تلخ و ناخوشایند باشد.» سفیر اسپانیا با اشاره به تعاملاتش با اقتصاددان ها و بانک داران ایرانی گفت:« من وقتی اینجا کنفرانسی برای یکسری از اقتصادادان ها و بانکداران ایرانی در زمینه اقتصاد دادم ناخودآگاه 2 تا از عکس های ساموئل آراندا را همراه بردم برای اینکه نشان بدهم هیچ چیزی برای پنهان کردن نیست اگر قرار باشد مشکلات حل شوند.»

ساموئل آراندا، برنده جایزه ورلدپرس فوتو، برای افتتاح این نمایشگاه برای اولین بار به ایران سفر کرده است.  این نمایشگاه از سوی سفارت اسپانیا و با همکاری گالری اختصاصی عکس،«راه ابریشم»، برگزار شد.

عکس: سبا صفایی

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =