ایسنا نوشت:

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: خانواده در شرایط کنونی دارای بحران‌های جدی است. انگیزه جوانان به دلیل مسائلی مانند اشتغال و مسکن پایین آمده است. از طرفی همسریابی و یافتن فردی مناسب برای ازدواج بسیار مشکل شده است و بسیاری از جوانان ما فرد مناسب خود را پیدا نمی‌کنند.

دکتر محمود گلزاری در جشن ازدواج ۲۸۶ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: متاسفانه صدها سایت غیرقانونی و ده‌ها موسسه غیرعلمی و غیراخلاقی به صورت پنهان در امر همسریابی دختران فعالیت می‌کنند و این مسئله باعث مشکلات بسیاری برای جوانان ما شده است.

وی ضمن هشدار به تمامی جوانانی که قصد ازدواج دارند، گفت: مشاوره قبل و آموزش بعد از ازدواج دو رکن مهمی است که زوج‌های جوان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

گلزاری سه تحول بزرگ زندگی انسان را تولد، ازدواج و مرگ دانست و گفت: در دو تحول تولد و مرگ اختیاری در دست انسان نیست، اما ازدواج ، تحول بزرگی است که در اختیار ماست و باید درست و سالم اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: دو فردی که قرار است با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند باید سالم و هماهنگ بوده و از سلامت جسمی، روحی، اخلاقی، جنسی، خانوادگی و ... بهره‌مند باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان خطاب به زوج‌های دانشجو گفت: شما باید از این ازدواج مراقبت کنید. هر چه سن نهال ازدواج کمتر باشد، مراقبت بیشتر می‌خواهد و همه زوج‌های دانشجو باید مدیریت اختلافات و ارتباطات موثر را بلد باشند.

گلزاری با تاکید بر ضرورت تدوین سند ملی مشاوره قبل از ازدواج گفت: قرار است با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها، دعوت از روانشناسان برجسته با محوریت معاونت ورزش و جوانان، سند ملی مشاوره قبل از ازدواج برای راهنمایی جوانان تدوین شود.

وی از دانشگاه پیام نور خواست حداقل ۵ جلسه کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های دانشجو و خانواده‌های آن‌ها اختصاص دهند تا آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    15 1
    از خواب غفلت بیدار شوید،مشکل جوانان چهار تا سایت همسریابی نیست،همه به اینرنت دسترسی ندارند.مشکل جوانان بی پولی و بیکاری است.مسبب این اتفاقات،عدم مدیریت صحیح بر منابع انسانی و آینده نگری بوده و شما هم به جای حل کردن مشکلات جوانان،سعی در انحراف اذهان عمومی از واقعیت موجود دارید.