استفاده ابزاری از خداوند و دین برای پیش برد مقاصد سیاسی و مطامع دنیوی قدمتی به طول تاریخ دارد، اما برخی از چهره های سیاسی دنیا در به کارگیری این ترفند خواسته یا ناخواسته شهره آفاق شده اند.

جرج دابلیو بوش پسر، یکی از این چهره های سیاسی است که با تکیه بر باورهای اونجلیستی توانست طرفداران زیادی در آمریکا گرد خود بیاورد و دست به جنایات هولناکی بزند که حمله به عراق و افغانستان از جمله آنها است. 

پیشتر روزنامه گاردین، روایتی از ماجرای صحبت کردن خداوند با جرج بوش منتشر کرده بود که اگرچه روایت اول شخص از زبان خود بوش نبود اما با توجه به اینکه گوینده آن در آن سالها روابط خوبی با غرب و بویژه آمریکا داشته، جالب و قابل تامل است.

ماجرا در واقع به نقل از یک مقام بلندپایه وقت تشکیلات خودگردان فلسطینی نقل می شود. او از بوش روایتی را تعریف می کند که از زبان خود او و با گوش های خودش شنیده است. روایت عجیب الهام گرفتن مستقیم رئیس جمهوری آمریکا از خداوند که به او می گفته است چه کار باید بکند.

بوش خطاب به همه ما گفت: « ماموریتی از جانب خداوند به من محول شده است. خداوند به من فرموده است جرج! برو و با تروریست ها در افغانستان بجنگ. و من این کار را کردم. و سپس خداوند به من فرمود جرج! برو و به دیکتاتوری و ستم در عراق پایان بده و من این کار را کردم."

نبیل شعث، وزیر خارجه آن وقت فلسطین این روایت را در گفتگو با تلویزیون بی بی سی بازگو کرده است.

براساس آنچه گاردین به نقل از شعث نوشته، جرج بوش پسر گفته است وقتی به افغانستان و عراق حمله می کرده، از طرف خداوند ماموریت داشته است.

وزیر خارجه وقت تشکیلات خودگردان فلسطین می گوید که بوش این سخنان را درست چهارماه بعد از حمله آمریکا به عراق در سال 2003، در جریان دیدار مقامات اسرائیلی ـ فلسطینی در شرم الشیخ مصر و خطاب به همه حاضران زده است و او نیز یکی از کسانی بوده که با هر دو گوش خود این حرف را از زبان خود بوش شنیده است.


به گفته این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، بوش خطاب 
به همه ما گفت: «ماموریتی از جانب خداوند به من محول شده است. خداوند به من فرموده است جرج! برو و با تروریست ها در افغانستان بجنگ. و من این کار را کردم. و سپس خداوند به من فرمود جرج! برو و به دیکتاتوری و ستم در عراق پایان بده و من این کار را کردم.»

بوش سپس اینگونه ادامه می دهد : و حالا دوباره کلمات خداوند را که به سوی من می آیند را احساس می کنم که جرج! برو وبه فلسطینی ها کشورشان را و به اسرائیلی ها امنیتشان را بازگردان و در خاور میانه صلح برقرار کن. و به خدا قسم که من می خواهم این کار را بکنم.

جرج بوش که در چهل سالگی، از اعمال گذشته خود خصوصا دائم الخمری توبه کرده و به یک مسیحی دوباره متولد شده تبدیل شد یکی از مذهبی ترین رهبرانی است که تا کنون به کاخ سفید راه یافته است و این واقعیتی بود که حمایت وسیعی برای او در میان توده آمریکایی ها فراهم کرد.

روزنامه هاآرتص در همان ایام متن پیاده شده اظهارات بوش در آن نشست را منتشر کرد اما هیچکدام از اعضای هیأت فلسطینی تمایلی به تایید این اظهارات در رسانه ها نشان ندادند.

پخش این اظهارات توجهات زیادی را به خود معطوف کرد منتهی مشخص نشد  که چگونه دو درخواست دیگر خداوند از بوش، با کمک متحدان او از جمله تونی بلر، نخست وزیر انگلیس به سرعت و با هزینه های مادی و معنوی و انسانی بسیار سنگین محقق شد اما خواسته سوم خداوند همچنان بلا تکلیف باقی مانده است. 

حالا با گذشت بیش از 12 سال از آن روزها نه تنها فلسطینی ها کشوری از خود ندارند بلکه خاورمیانه نیز نا امن تر و بی ثبات تر از هر زمان دیگری شده است و جرج بوش پسر که تصور می کرد خداوند مستقیما با او سخن می گوید نقش مهمی در ایجاد این ناامنی و بی ثباتی داشته است. 

شاید اینک بیش از هر زمان دیگری می توان این ادعا را باور کرد که افراد عوام فریبی چون جرج بوش به طور سیستماتیک و با بهره گیری از احساسات مذهبی توده ها قصد داشتند دنیا را به جهنمی سوزان و البته آماده برای آخر الزمان تبدیل کنند. 

این روزها یک جمهوریخواه دیگر به نام دونالد ترامپ به میدان آمده است که مشابهت های زیادی با بوش پسر دارد. سخنرانی های او ناظران را به یاد جرج بوش می اندازد.

ریس ارلیک روزنامه نگار آمریکایی که هفته گذشته در کافه خبر بود از او به عنوان بی خرد ترین نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نام برد. خبر بد این است که محبوبیت او در میان طرفداران جمهوریخواه روز افزون می شود و این سوال پیش می آید که آیا قرار است یک جرج بوش دیگر در آمریکا روی کار بیاید و بار دیگر رویه های دوران او از سرگرفته شود؟

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    77 0
    عالی. اون هاله نور خیلی خوبه اول فکر کردم فوتو شاپ کردید ولی رفتم تو گاردین دیدم اونام گذاشتن خیلی حال کردم.
    • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      41 3
      نمیدونم چرا یاد یک رئیس جمهور آشنا افتادم که همین قدر هم هاله داشت. و از جانب خدا مأمور شده بود نقش رابین هود را بازی کند اما حیف که بعضی اطرافیانش بعضی مواقع از مردم و دولت و... بر میداشتند و یادشون میرفت سر جاش بذارن.
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    25 11
    بوش برو خودت را بکش
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    61 0
    بعله در طول تاریخ همیشه کسانی بودن که از جانب خداجنایت هایی انجام دادن
  • بی نام DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    11 1
    شاید
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    22 2
    بوش صدام ورداش
  • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    22 1
    عوام فریبی قصه امروز دیروز نیست. بلا نسبت هموطنان عزیزم از قدیم گفتند تا ابله در جهان هست , مفلس در نمی ماند.
  • ایرانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    24 4
    این ادعای یک شنونده است و صحت و سقم آن جای بحث دارد بنابراین به نویسنده توصیه میکنم که از مدعیان وطنی برای باز گو کردن این مشکل اجتماعی استفاده کنند که بصورت رسمی بارها و بار ها ادعا کرد با نیروهای ما فوق بشری ارتباط دارد و هاله نور میبیند.
    • بی نام CA ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      11 1
      نویسنده این مطلب درست تحقیق نکرده. چندین ودیوی بوش روی اینترنت هستند که بوش همین را میگه و از رابطه اش با خدا صحبت میکنه. به طور کلی بوش به شاخه ای از مسیحیت وابسطه بود به نام پنتاکوستالیسم که بسیار آپوکالیپسی هستند و به رستگاری خودشون و دوزخی بودن بقیه اعتقاد شدید دارند. همچنین به این باورند که خدا این مومنین مسیحی را مستقیما هدایت میکنه از جمله بوش را.
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      7 0
      آقای بی نام فرقه پنتاکوستالیسم که شما از آن سخن گفته اید در واقع زیر شاخه ای از همان انوجلیسم است.
    • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      9 2
      بی نام اولی. اولا خدا ارحم الراحمینه اما من اگه برم بهشت و جورج بوش را اونجا ببینم سر تیر میام بیرون. بنده آبم با ایشان در یک جوی نمیره و در بهشت دعوامون میشه. بهشت هم که جای دعوا نیست. پس یا جای من یا جای بوش
  • رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    31 13
    جرج نوكرتم ، خدمتي كه جرج به ايران كرد هيچ رييس جمهوري نكرده. اونم حذف صدام از مرزهاي غربي و حذف طالبان از مرزهاي شرقي بود.
    • دانشجو IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      16 2
      نوکر قاتل بشریت بودن که افتخار نیست.... در ضمن آقای بوش، شما مسئول کشته زخمی و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در عراق هستید. این صدایی که شنیدید مسلما صدای خداوند نبوده... خداوند به عدل و انصاف فرمان می دهد. کسی که یک نفر بیگناه را بکشد مانند کسی است که تمام بشریت را کشته است.
    • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      12 1
      در مرزهای شرقی به دنبال از هم پاشیدن شوروی ربانی سرکار اومد که طرفدار ایران بود عربستان که از نفوذ ایران می هراسید دلارهای نفتی رو خرج کرد تا طالبان بر افغانستان چیره شوند بعد از کارای تروریستی اونها هم امریکا بهش حمله کرد حالا مشابه این امر در عراق رخ داده بعد فروپاشی صدام، حکومت طرفدار ایران اومد سرکار عربستان باز داعش و یه سری تروریست رو حمایت کرد تا اونجا رو از کنترل دربیارن حالا بقیه داستان باز مشخصه باید امریکا مداخله کنه تا دوباره تروریستها از بین بروند و...لذا باید اماده باشیم که یه سناریوی دیگه راه بندازن
  • معجزه هزاره قبلی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    27 2
    ما هم تو ایران خودمون از این هاله باز ها داشتیم... یارانه میداد ... سخنرانی میکرد اونم کجا تو دانشگاه کلمبیا.... دنیا رو هم از دریچه چشم خودش میدید... سفر میرفت ونزوئلا دوست داشت.... ماشینش رو حراج میزد ... تو سازمان ملل موقع سخنرانی اش همه از جا بلند میشدند.... دانشگاه میخواست بزنه... تو مجلس فیلم میذاشت تا نماینده ها خستگیشون در بره گرو کشی میکرد ... قهر میکرد .... خطوط مار داشت ... دروغ نمیگفت... ریاضیش هم حرف نداشت ... دانشگاهی بود دکترا هم داشت ....اصلا یه جایی خوندم معجزه بود اونم معجزه هزاره چندم؟ آهان سوم. راست میگم ... به همون دکل گمشده قسم
  • مهدی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    15 5
    والا برای ما خدایش خوب شد اگه خدا به جرج نگفته بود صدام دک کن مگه کسی میتونست این یارو را برداره بعد هم عراق رو تحویل ایران داد.حالا شاید مخلصانه نبود ولی نتیجه اش برای ایران عالی بود ب
  • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    14 7
    و خدای متعال به بوش فرمود، ای جورج برو و برجهای دوقلو را تخریب کن و تقصیر را گردن مسلمانان بیانداز.ههههههه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    13 7
    همین بوش دشمن شماره یک ایرانو نابود کرد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    11 1
    ما هم ی رءیس دولت داشتیم وقتی میرفت سازمان ملل یک هاله مقدسی اونو احاطه میکرد
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    3 1
    و ازمیان شما گروهی با شیطان ارتباط میگیرند