اعتمادانلاین نوشت:حسین کمالی رییس خانه احزاب روند پیشرفت گفت‌و‌گوی ملی را مثبت ارزیابی می‌کند و تاکید دارد در خانه احزاب به عنوان جایگاه تجمع احزاب همه جریان‌های فکری پای صحبت یکدیگر می‌نشینند.

حسین کمالی رییس خانه احزاب درباره تحقق طرح گفت و گوی ملی و روند عینی انجام آن  اظهار داشت: گفت و گوی ملی چند سالی است که بین گروه ها و احزاب شروع شده و برعکس آنچه عنوان می شود به نظر من پیشرفت خوبی هم داشته است.

او با تاکید براین موضوع که در حال حاضر در خانه احزاب سه گروه اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالیون خانه را با همراهی هم تشکیل داده اند و موضوعات مهم کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار می گیرد، افزود: در این مدت در خانه احزاب به نوعی در حال رسیدن به یک تفاهم مشترک هستیم.

رییس خانه احزاب با بیان اینکه در حقیقت این گفت و گو عملا آغاز شده است، عنوان کرد: منتها برای اینکه عاملی پیدا کنیم که این احزاب و گروه ها بتوانند به یکدیگر نزدیک شوند، احساس کردیم که عوامل صنفی بیشتر از عوامل سیاسی و اجتماعی می تواند در شکل گرفتن این روند کمک‌رسان باشد.

کمالی ادامه داد: بنابراین خانه احزاب به عنوان یک مجموعه که فعالیت صنفی دارد و از حقوق صنفی احزاب اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و میانه‌رو حمایت می کند تشکیل شده است. اما در این میان افرادی که در هر کدام از جناح ها دارای مسئولیت هستند با یکدیگر گفت‌وگو نشست و برخاست دارند و در جلسات گفت و گو با یکدیگر شرکت می کنند.

رییس خانه احزاب با اشاره به نشست چند روز پیش کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICAPP) در تهران بیان کرد: در این نشست نمایندگان هر سه جریان فکری حضور یافتند و نظرات خود را مطرح کردند.

رییس خانه احزاب با اشاره به طرح گفت و گوی ملی و تاکید گروه‌های مختلف بر اجرایی شدن آن بیان کرد: این نوع گفت و گو به نوعی آغاز شده اما اینکه بخواهد چیزی سازمان یافته باشد و به نتیجه برسد، هنوز زمان لازم داد.

او ادامه داد: وضعیت به گونه‌ای نیست که بگوییم همین الان گفت و گوهای مستقیم صورت بگیرد و موضوعات کلی‌تر و اساسی‌تری مورد بحث قرار گیرد، برای این اتفاق شاید هنوز کمی زود باشد. اما به هر حال خود به خود احزاب و عقلا تلاش می کنند که به سمت گفت و گوی ملی بروند.

کمالی با تاکید براینکه باید گفت‌و‌گوی بین گروه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی شکل بگیرد، افزود: باید یک نوع گفتمان را در سطح ملی بین مردم یعنی به طور کل بین مردم با مردم، مردم با دولت، دولت با دولت و دولت با سایر دولت ها ترویج کنیم و یاد بگیریم به جای اینکه حرف خودمان را کامل و مطلق بدانیم بپذیریم که دیگران هم می توانند صاحب نظر باشند. همچنین به جز اینها می توانیم نظرهای خود را به یکدیگر نزدیک کنیم و به یک هم‌افزایی دست یابیم.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =