سه شنبه 1 خرداد 1397
دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 13:46:41 چاپ

درخواست گرانی ۱۹.۵ درصدی قیمت خودرو

اقتصاد > صنعت - تسنیم به نقل از رییس انجمن قطعه سازان نوشت: در شرایطی که قیمت همه اقلام مواد اولیه افزایش یافته، انتظار ثبات قیمت خودرو عادلانه نیست.

محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، اظهار داشت: برای قیمت گذاری هر کالایی سه مولفه مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی افزود: امسال نیز هزینه دستمزد در شورای عالی کار افزایش داشت و مواد اولیه از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و ... با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش بینی ما مواد اولیه در سال 97 با افزایش 40 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته مواجه شد.

رییس انجمن قطعه سازان ادامه داد: از طرفی هزینه های سربار نیز متناسب با نرخ تورم افزایش 10 درصدی داشته که مجموع این موارد موجب افزایش 30 درصدی قیمت قطعات و 19.5 درصدی قیمت خودرو می شود.

نجفی منش با بیان اینکه نمی توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست.

وی ادامه داد: در همه کشورها قیمت گذاری خودرو توسط بازار انجام می شود که در چنین شرایطی برای مصرف کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره برخی انتقادها در خصوص تفاوت قیمت خودرو در ایران و سایر کشورها، توضیح داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در کشور خودرو سازی مثل برزیل، خودرو وارداتی تا 200 درصد با افزایش قیمت مواجه است تا به دست مصرف کننده نهایی برسد ، در حالیکه در ایران سعی شده تا به جای واردات خودرو، خودروساز وارد شود که در چنین شرایطی هم کیفیت تولید داخل افزایش می یابد و هم میزان صادرات خودرو در کشور افزایش می یابد و از طرفی مردم نیز حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

 

3535

35 دیدگاه
  • عرشیا
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 13:54:38
    پاسخ
    57 0

    خدا وکیلی اینقدر صحبتهای درپیت این بابا رو منعکس نکنید ،فقط رو اعصابه ،یکی نیست بهش بگه تا کجا و چقدر گرون بشه تو و امثال تو راضی میشین ؟ پراید بشه 100 تومن ؟ 206 بشه 150تومن دیگه خوبه ؟ واقعا که......

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 14:31:04
    پاسخ
    118 2

    اين معادله يا نامعادله را حل كنيد: افزايش حقوق ساليانه شش درصد، افزايش قيمت بقيه موارد ماهيانه بيست درصد؟

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:17:08
    پاسخ
    41 0

    وی ادامه داد: در همه کشورها قیمت گذاری خودرو توسط بازار انجام می شود که در چنین شرایطی برای مصرف کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود. تعرفه سنگین رو بردارید اگه میتونید با خارجی ها رقابت کنید رو قیمت. وقتی همه چیز این مملکت دستوریه اون بخشی که به نفع خودتونه رو نمیتونید شناور کنید.

  • روحيه
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:17:28
    پاسخ
    47 0

    مملکت بی درو پیکر در خیلی از حوزه ها

  • رضا
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:19:20
    پاسخ
    40 0

    در همه کشورها قیمت خودرو در بازار رقابتی تعیین میشود نه اینجا که انحصاریه

  • مهدی
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:21:33
    پاسخ
    25 1

    من از ابتدای اسفند 96 هر روز به سایت فروش ایران خودرو سرکشی می کنم تا اگر فروش فوری اچ سی کراس گذاشت ثبت نام نمایم. حتی در اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان هم اعلامیه فروش فوری برای این خودرو نبود. در عوض پیش فروش مدت دار تمامی خودروها که اکثراً تحویل شهریور به بعد بود و این یعنی تضمین اینکه خودرو تا شهریور حتماً گران شده است و منافع ایران خودرو به اینصورت تامین خواهد شد. با ارزیابی روند اعلامیه های فروش به این نتیجه ناراحت کننده می رسیم که سیاست های فروش ایران خودرو به شدت مهندسی می شود تا حاشیه اختلاف قیمتی کارخانه و بازار حفظ شود تا از این اهرم بتواند به شورای رقابت و جامعه بقبولاند که به تناسب این اختلاف قیمتی، اجازه افزایش قیمت کارخانه ای به صورت سالانه بالا رود.

    • امیر
      سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 11:22:14
      34 0

      کاملا درسته. ولی اکثر مردم این قضیه رو نمیفهمن. کافیه 3 ماه خریداری نکنیم . خواهیم دید به زانو در خواهند آمد.

  • مهدی
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:30:36
    پاسخ
    13 0

    اگر مجوز پیش فروش مدت دار بیش از یکماه ایران خودرو و سایپا و باقی تولید کنندگان خودرو لغو شود میتوان امیدوار به این بود که حقوق مصرف کنندگان به صورت حداقلی رعایت می گردد. متاسفانه بحث کیفیت و ارائه خدمات مناسب هم که جزو حقوق اولیه و ذاتی مصرف کنندگان می باشد هنوز فرسنگ ها با معیارها و شاخص های جهانی فاصله دارد.

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:51:08
    پاسخ
    27 0

    به قول اون شعر معروف : آخرین سنگر سکوته ، حق ما گرفتنی نیست ...

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:58:28
    پاسخ
    24 0

    بله قیمت گذاری هیچ جا نیست.هیچ جا هم ماشین ۱۰ میلیونی رو ۲۵ میلیون نمیدن

    • بی نام
      چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 19:49:38
      2 0

      10 میلیون چیه. این فرغون 1 میلیون هم نیست

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 16:42:38
    پاسخ
    22 0

    19.5 درصد واقعا حرفی واسه گفتن ندارم

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 16:44:49
    پاسخ
    20 0

    در همه كشور هايي كه ايشون فرمودند بازار قيمت رو تعيين ميكنه كه كاملا هم حرف درست و منطقي هست ولي ايشون يه نكته رو فراموش كردن كه تو همه اون كشور ها بازار ازاد و رقابتي هست نه مثل ايران بازار انحصاري دست يه عده خاص همين كه تو يه كشوري يه ماشين ٢٠ سال پيش توليد بشه و همچنان مشتري داشته باشه نشون دهنده ناسالم بودن چرخه توليد و بازار هست حالا اسمش ميخواد رانت باشه يا مافيا يا هر اسم ديگه ايي

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 17:16:56
    پاسخ
    16 0

    کاش برای افزایش ایمنی و کیفیت در خواست می دادید

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 17:21:57
    پاسخ
    26 0

    خجالت بکشید. 40 ساله که خودروسازی از رانت برخوردار بوده و هنوز به جز یک چهارچرخه بی کیفیت خروجی نداشته. هر روز هم فقط ادعای افزایش قیمت دارید.

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 17:41:09
    پاسخ
    11 0

    مواد اولیه از پتروشیمی ک میگیریم ب نسبت سال قبل کمی کاهش قیمت چند مرحله ای داشته این وسط هزینه های افزایش دستمزد و افزایش نرخ حمل و نقل و بیمه بعلاوه افزایش هزینه های مصرف اب و برق و گاز اندکی قیمت محصول نهایی را افزایش داده اما این اقایون کیسه دوختن

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 17:50:47
    پاسخ
    10 0

    اگر منظور از عوارض واردات خودرو حمايت از خودروساز داخلي باشد، بايد زمان داشته باشد يعني مثلن خودرو ساز داخلي 2 سال وقت دارد بعد از آن عوارض واردات بشود حداکثر 10 درصد. اگر در اين 2 سال خودروساز داخلي توانست کيفيت خود را بالا ببرد و قيمت خود را کاهش دهد تا رقابتي شود که خيلي خوب. در غير اينصورت هم که حقش است که از بين برود.

  • امیر
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 17:53:05
    پاسخ
    8 0

    منم موافقم باید قیمت خودرو رو بازار تعیین کنه. ولی نه این بازار که در انحصار خودرو ساز داخلی باشه که با عدم فروشش قیمت خودرو بالاتر بره. رقابت در بازار ها جهانی گویای کیفیت محصول هست. اگر میزان افزوده خودرو های وارداتی کم شود خواهیم دید که در چنین بازاری خریدار خودرو های موجود داخلی رو به نصف قیمت حال هم نخواهند خرید. در خصوص هزینه سربار هم مدیریتتون رو بهبود ببخشد و نیروهایی رو که بدون هیچ حدو مرزی استخدام کردین و هیچ کارایی هم نداشته تعدیل بفرمایید تا هزینه سربار پایین بیاد. من به عنوان خریدار راضی به پرداخت هزینه و دستمزد افراد اینچنینی نیستم.

  • بی نام
    دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 18:57:20
    پاسخ
    12 0

    چرا به فشاری که بر مردم میارین و به زور خودروهای اشغالتون رو قالب میکنین بشون توجه نمیکنید؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:45:30
    پاسخ
    8 0

    اگر خودروسازهای داخلی خودرو رو گران کردن دولت باید تعرفه خودروهای خارجی رو برگردونه به سال 96.

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:45:44
    پاسخ
    7 0

    طبق قانون مصوب، قرار بوده است تعرفه خدورهای واردداتی تا امسال به نصف سال 93 کاهش پیدا کنه حالا تازه تقاضا میکنید مثل سال 96 بشه؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:45:57
    پاسخ
    5 0

    تو صنعت خودرو قیمت ها ناعادلانست ؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:46:13
    پاسخ
    9 0

    اونوقت کیفیت خودرو ها کاملا عادلانست ...

    • بی نام
      پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 06:52:58
      0 0

      در ایران باید عدالت دوباره تعریف بشه چون مفهومش با آنچه در دنیا هست متفاوته . عدالت؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:46:26
    پاسخ
    1 5

    «یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست»

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:46:39
    پاسخ
    6 0

    در هیچ کجای دنیا هم مث ایران برروی خودروسازهای خارجی تعرفه نمیزارن

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:46:53
    پاسخ
    8 0

    بازار خودروی ایران رو آزاد کنن تا اونوقت فروش محصولات شما رو تو ایران ببینیم

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:47:15
    پاسخ
    4 0

    اخوی قطعا انتظار نداری به واردات خودرو در شرایط تحریم ارز دولتی بدهند پس با یوروی 8000 تومانی فکر می کنی چی دستت را بگیرد؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:47:34
    پاسخ
    7 0

    آقا رضا اولا که ما دلاری بجز 4200 تومنی در کشور نداریم دوما با 10000 دلار شما میتونید بهترین اتوموبیل های اقتصادی و کم مصرف و در عین حال امن و با کیفیت رو بخرید ثالثا اگر اجازه بدن روش های فروش خارج در ایران هم اجرا بشه شما با ماهی 400800 هزار تومان میتونید ماشین رو از دم قسط سوار بشید.

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:47:49
    پاسخ
    6 0

    اینها همه درست ولی آیا خودروهای تولیدی در ایران قابلیت رقابت با حتی خودرو های چینی دارد ؟آیا قیمتها در صورتی که آزاد وبر اساس عرضه وتقاضا با شد حتی یک نفر در بازار بدون انحصار تمایل به خرید خودرو های داخلی با قیمتهای نجومی را دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:48:03
    پاسخ
    14 0

    من نفهمیدم چطور ممکنه خارجی ها ماشین تولید میکنن با کیفیت و امکانات چند برابری سایپا و ایران خودرو با قیمت کمتر با وجود هزینه های دستمزد و انرژی چند برابری ایران ولی این دو شرکت همیشه زیان ده هستند و هر هفته درخواست افزایش قیمت دارن؟ ....

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:49:00
    پاسخ
    4 1

    بهتره افزایش خودرو نصف درصد افزایش دستمزدگران شود.

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 12:49:25
    پاسخ
    10 0

    آقای خودرو ساز : پراید 500 میلیون تومان باشه راضی میشین شما؟ سمند یک میلیاد باشه قبول می کنید ؟ می خوای باز هم گرونترش کنیم؟

  • بی نام
    سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 14:18:14
    پاسخ
    11 0

    درخت تدبیر و امید در حال به بار نشستنه

  • بی نام
    پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 08:22:43
    پاسخ
    1 0

    خلایق هر چه لایق. این که دیگه زور نیست که مجبور باشید ماشین صفر بخرید. یه ۶ ماه ماشین صفر نخرید بعد نتیجه معجزه اسای اونو خواهید دید.اگه خری نباشه خر سواری هم نخواهد بود. اینو بفهمید بفهمید بفهمییییید

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی