۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

تسنیم به نقل از رییس انجمن قطعه سازان نوشت: در شرایطی که قیمت همه اقلام مواد اولیه افزایش یافته، انتظار ثبات قیمت خودرو عادلانه نیست.

محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، اظهار داشت: برای قیمت گذاری هر کالایی سه مولفه مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی افزود: امسال نیز هزینه دستمزد در شورای عالی کار افزایش داشت و مواد اولیه از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و ... با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش بینی ما مواد اولیه در سال 97 با افزایش 40 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته مواجه شد.

رییس انجمن قطعه سازان ادامه داد: از طرفی هزینه های سربار نیز متناسب با نرخ تورم افزایش 10 درصدی داشته که مجموع این موارد موجب افزایش 30 درصدی قیمت قطعات و 19.5 درصدی قیمت خودرو می شود.

نجفی منش با بیان اینکه نمی توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست.

وی ادامه داد: در همه کشورها قیمت گذاری خودرو توسط بازار انجام می شود که در چنین شرایطی برای مصرف کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره برخی انتقادها در خصوص تفاوت قیمت خودرو در ایران و سایر کشورها، توضیح داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در کشور خودرو سازی مثل برزیل، خودرو وارداتی تا 200 درصد با افزایش قیمت مواجه است تا به دست مصرف کننده نهایی برسد ، در حالیکه در ایران سعی شده تا به جای واردات خودرو، خودروساز وارد شود که در چنین شرایطی هم کیفیت تولید داخل افزایش می یابد و هم میزان صادرات خودرو در کشور افزایش می یابد و از طرفی مردم نیز حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    58 0
    خدا وکیلی اینقدر صحبتهای درپیت این بابا رو منعکس نکنید ،فقط رو اعصابه ،یکی نیست بهش بگه تا کجا و چقدر گرون بشه تو و امثال تو راضی میشین ؟ پراید بشه 100 تومن ؟ 206 بشه 150تومن دیگه خوبه ؟ واقعا که......
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    119 2
    اين معادله يا نامعادله را حل كنيد: افزايش حقوق ساليانه شش درصد، افزايش قيمت بقيه موارد ماهيانه بيست درصد؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    8 0
    اگر خودروسازهای داخلی خودرو رو گران کردن دولت باید تعرفه خودروهای خارجی رو برگردونه به سال 96.
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    7 0
    طبق قانون مصوب، قرار بوده است تعرفه خدورهای واردداتی تا امسال به نصف سال 93 کاهش پیدا کنه حالا تازه تقاضا میکنید مثل سال 96 بشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    5 0
    تو صنعت خودرو قیمت ها ناعادلانست ؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    9 0
    اونوقت کیفیت خودرو ها کاملا عادلانست ...
    • بی نام IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      0 0
      در ایران باید عدالت دوباره تعریف بشه چون مفهومش با آنچه در دنیا هست متفاوته . عدالت؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    1 5
    «یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست»
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    6 0
    در هیچ کجای دنیا هم مث ایران برروی خودروسازهای خارجی تعرفه نمیزارن
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    8 0
    بازار خودروی ایران رو آزاد کنن تا اونوقت فروش محصولات شما رو تو ایران ببینیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    4 0
    اخوی قطعا انتظار نداری به واردات خودرو در شرایط تحریم ارز دولتی بدهند پس با یوروی 8000 تومانی فکر می کنی چی دستت را بگیرد؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    7 0
    آقا رضا اولا که ما دلاری بجز 4200 تومنی در کشور نداریم دوما با 10000 دلار شما میتونید بهترین اتوموبیل های اقتصادی و کم مصرف و در عین حال امن و با کیفیت رو بخرید ثالثا اگر اجازه بدن روش های فروش خارج در ایران هم اجرا بشه شما با ماهی 400800 هزار تومان میتونید ماشین رو از دم قسط سوار بشید.
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    6 0
    اینها همه درست ولی آیا خودروهای تولیدی در ایران قابلیت رقابت با حتی خودرو های چینی دارد ؟آیا قیمتها در صورتی که آزاد وبر اساس عرضه وتقاضا با شد حتی یک نفر در بازار بدون انحصار تمایل به خرید خودرو های داخلی با قیمتهای نجومی را دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    14 0
    من نفهمیدم چطور ممکنه خارجی ها ماشین تولید میکنن با کیفیت و امکانات چند برابری سایپا و ایران خودرو با قیمت کمتر با وجود هزینه های دستمزد و انرژی چند برابری ایران ولی این دو شرکت همیشه زیان ده هستند و هر هفته درخواست افزایش قیمت دارن؟ ....
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    4 1
    بهتره افزایش خودرو نصف درصد افزایش دستمزدگران شود.
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    10 0
    آقای خودرو ساز : پراید 500 میلیون تومان باشه راضی میشین شما؟ سمند یک میلیاد باشه قبول می کنید ؟ می خوای باز هم گرونترش کنیم؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    1 0
    خلایق هر چه لایق. این که دیگه زور نیست که مجبور باشید ماشین صفر بخرید. یه ۶ ماه ماشین صفر نخرید بعد نتیجه معجزه اسای اونو خواهید دید.اگه خری نباشه خر سواری هم نخواهد بود. اینو بفهمید بفهمید بفهمییییید