برگزاری شورای عالی مسکن استان لرستان/ ۲۰۰ هکتار زمین برای مسکن ملی تامین شده

جلسه شورای عالی مسکن استان به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل دفتر فنی ، مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر زیویار در این جلسه گفت: به دلیل چابک سازی، کمیته پایش مسکن استان در ذیل شورای عالی مسکن استان لرستان تشکیل شده است و به دلیل صرفه جویی در وقت سایر دستگاه های اجرایی یک کمیته تخصصی به صورت موضوعی و با حضور دستگاه‌های پاسخگو نسبت به فرآیند نهضت ملی مسکن در استان لرستان شکل گرفته که به صورت هفتگی جلسات آن برگزار می‌شود و هر دو هفته یکبار نیز استاندار در این جلسه حضور می یابد و با توجه به تغییرات محسوس انجام شده امروز از اصحاب رسانه دعوت شد که در این جلسه حضور داشته باشند.
وی افزود: در استان لرستان از نظر تامین زمین مورد نیاز مشکلات متعددی وجود دارد ولی با همه این اوصاف برای همه متقاضیانی که واجد شرایط شناخته شده اند زمین مورد نظر تامین شده است و این تامین به معنای آن نیست که در همه شهرستان ها یکسان باشد.
استاندار لرستان اظهار داشت: در مجاورت بعضی از شهرستان های کوچک مثل؛ رومشگان، نورآباد و الشتر،زمین ها ملی نیستند به همین جهت این امکان در حال حاضر فراهم نیست که پروژه ملی مسکن در آنها دنبال شود در عین حال با هم متفاوت اند.
.
وی تصریح کرد : اما در شهر های بزرگ مثل شهرستانهای خرم آباد،بروجرد، دورود و الیگودرز شرایط تا حدودی بهتر است و تقریباً ۲۰۰ هکتار زمین به صورت قطعی تامین شده و در دستور کار قرار دارد و ۱۰۰۰ هکتار دیگر هم در دست اقدام است که در مرحله مذاکرات،توافقات و مقدمه چینی است که باید دنبال شود تا به هدف مورد نظر برسیم.
زیویار خاطر نشان کرد: در زمینه تامین مسکن روستایی در استان لرستان تقریباً خوب عمل شده و موارد متعددی داریم .
استاندار لرستان گفت: در مورد مسکن های حمایتی در اواسط اسفندماه سال جاری موارد زیادی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند اما در خصوص پروژه ملی مسکن، شیب تند آن که تعداد زیادی به بهره برداری خواهند رسید در اواسط سال ۱۴۰۲ اتفاق خواهد افتاد.
23
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1732396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =