تخلیه روزانه ۲۵ هزار لیتر آب در تالاب هشیلان کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: روزانه ۲۵ هزار لیتر آب به صورت نوبتی با تانکر در تالاب هشیلان کرمانشاه تخلیه می‌شود.

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه اظهار کرد: ۲۲ مرداد ماه یک جلسه پیگیری با محوریت موضوع رفع خشکی تالاب هشیلان صورت گرفت که طی سه سال گذشته نیز اقداماتی در این راستا انجام داده‌ایم.

وی افزود: از طریق شرکت بنادر، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و خیرین یک برنامه در حال اجرا است و در حال حاضر قرار بر این است که دادگستری به عنوان متولی نامه‌ای به نیرو انتظامی و شرکت بنادر و ارتش ارسال کند تا مانند سال‌های گذشته کمک رسانی کنند.

رئیس اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: هرچند انجام آبرسانی به تالاب هشیلان تاثیر خیلی زیادی بر این وضعیت ندارد اما به احیای زیست‌بندان در تالاب تا قبل از بارش باران کمک می‌کند.

وی اذعان کرد: هدف اصلی ما از اجرای این برنامه نجات دادن حیات وحش تالاب هشیلان و گونه‌های جانوری و گیاهی آن منطقه است.

جلیلیان بیان کرد: قرار بر این است که همکاران روزانه ۲۵ هزار لیتر آب به صورت نوبتی با تانکر در تالاب هشیلان تخلیه کنند که حداقل برخی از آبزیان و دوزیستان در آن منقطه تلف نشوند.


وی عنوان کرد: برنامه آبرسانی به تالاب هشیلان تا زمانی که شاهد بارش باران در ماه‌های آینده باشیم ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول ابراز کرد: یک فراخوان مهم برای صنایع طراحی شده است و هر سال یک بار صنایعی که ملاحضات زیست محیطی را رعایت می‌کنند به عنوان صنعت سرد معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: این فراخوان کمکی برای تشویق صنایع است و واحدهایی که آلاینده هستند بر اساس قانون برخوردهای لازم را با آن‌ها داریم و نهایتا اگر اقدامی نکردند صنایع را تعطیل می‌کنیم.

جلیلیان بیان کرد: صنایعی که اقدامات خوبی انجام می‌دهند و آلایندگی کمتری دارند طی مراسمی از سمت رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست لوح صنعت سرد دریافت می‌کنند که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: برای شرکت در این فرخوان تا آخر مرداد ماه نیز فرصت هست که برخی از صنایع استقبال کردند و نهایتا برای دریافت لوح صنعت سرد از استان ما نیز چند صنایع معرفی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1802195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =