ارادت و محبت اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص) رمز وحدت با شیعیان است 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ارادت، محبت و حمایت اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) بزرگترین رمز وحدت و انسجام با اهل تشیع است. 

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: مسأله وحدت یعنی انجام یک واجب الهی که موجب اجر است کما اینکه این واجب ترک شود مستوجب عتاب بوده و نیاز به توبه است.

وی افزود: وحدت یعنی در کنار هم بودن بدون در نظر گرفتن مذهب و سلیقه و حرمت قائل شدن برای عقاید یکدیگر و پیشبرد اهداف اسلام و دستورات الهی زیرا در آموزه‌های قرآن کریم تعبیر اخوت مطلق را داریم و تفکیک مذهب در امر اخوت لحاظ نشده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: مذاهب در اصل برداشت‌هایی از مکاتب و مجموعه‌ای از اجتهادات مجتهدان هستند که هر چند در عین حال لازم و ضروری هستند اما نباید نقش سلبی داشته و سبب تفرقه شوند کما اینکه رسالت ایجاد مذاهب هم لزوما تفرقه نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: اصحاب مذاهب خصوصا ٢ مذهب بزرگ شیعه و سنی برای تحکیم وحدت نیاز به بینشی عمیق دارند که با دید برادر دینی یکدیگر را ببینند نه با دید مذهبی، زیرا گاها مذهب تعصب می‌آورد و البته تکفیر، تحقیر و تبعیض از اسباب دوری و جدایی اصحاب مذاهب نسبت به یکدیگر است که عقلای قوم با توجه به آیات نورانی قرآن و بیانات نورانی رسول مکرم اسلام (ص) و سیره عملی ائمه اهل بیت و علمای ربانی تأکید کردند که از اختلاف مذموم دوری و در فکر حذف یا تحقیر یا نزاع و مجادلات بیهوده و تعصبات کورکورانه نباشید.

ماموستا مرادی ابراز کرد: همیشه از دشمن، دشمنی و عناد و کینه به یادگار مانده است مسلمان چه شیعه باشد چه سنی مگر چه میزان اختلاف عقیده و فقه و سلوک با هم دارند لذا اگر ما به مشترکات نگاه کنیم به حدی زیاد است که مسائل مورد اختلاف را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وی اذعان کرد: نکته مهمتر اینکه جامعه اهل سنت در طول تاریخ محبت و حامی و معتقد به اهل بیت پیامبر بوده‌اند و کتب سیره و فقهی و سلوک علمای ما گواه این مدعا است و این ارادت و محبت بزرگترین رمز وحدت و انسجام اهل سنت با برادران شیعی می‌شود حتی اگر اختلافی هم داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: جامعه اهل سنت به نسبت جمعیت احتمالا یک سوم کل جمعیت استان کرمانشاه باشند که در طول تاریخ خود تعاملی کاملا سالم و همگرایی بسیار مسالمت آمیز و منشی بس زیبا را داشته و استان کرمانشاه یک استان مثال زدنی در موضوع اتحاد است و این موضوع در دانشگاه‌ها، مدارس و محافل قابل مشاهده است و گاها ازدواج‌های فامیلی به تحیکم هر چه بیشتر این وحدت افزوده است.

وی تأکید کرد: اطاعت از فرامین الهی همراه با صداقت در قول و عمل تعهد در درون ایجاد می‌کند و باید شنونده سخنان پیامبر و بزرگان باشیم تا عملی صالح در نامه اعمال داشته باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =