نصب تابلو برای آثار تاریخی راه حل جذب بیشتر بازدید عمومی/کرمانشاه دارای ۴٢٠٠ اثر تاریخی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نصب تابلو برای آثار تاریخی و معرفی آن ها به جذب بیشتر بازدیدکنندگان عمومی کمک می‌کند. 

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: چهار هزار و ٢٠٠ اثر تاریخی در استان کرمانشاه وجود دارد که ٢ هزار و ٢٠٠ اثر ثبت ملی شدند.

وی افزود: در شهر کرمانشاه ١٠٠ اثر شامل حمام ها، پل ها، خانه‌های قدیمی، مساجد و سایر آثار به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر تپه‌های باستانی موجود در کرمانشاه به ثبت رسیدند، تصریح کرد: برخی آثار در تملک بخش خصوصی است و تعدادی خانه قدیمی بدون مالک خصوصی در کرمانشاه به سرمایه‌گذار واگذار شدند.

وی ادامه داد: این آثار شامل خانه زرشکیان، خانه فیض مهدوی، خانه رنده کش، حاج آخوند و دیگر آثار است که در دست سرمایه‌گذار هستند و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فرمانی درباره معرفی این آثار به منظور جذب بیشتر بازدیدکنندگان بیان کرد: برای معرفی این آثار باید تابلوهایی نصب شود که پیگیری لازم را در این زمینه انجام دادیم.

وی تأکید کرد: برای معرفی بیشتر این آثار تهیه نقشه، کتاب و بروشورها نیز انجام شده اما معرفی در سطح شهر کمک شایانی به جذب بازدید عمومی از این آثار می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =