اجرای طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی۶۳ هزار دانش آموز در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح رایگان وارنیش فلورایدتراپی برای ۶۳هزار و ۷۷۲ نفر دانش آموزان ابتدایی در لرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،دکتر مریم کوشکی در این رابطه اظهار داشت: طبق برنامه کشوری ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی، طی تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و بهداشت، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان ابتدایی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه سال جاری اجرا شده است، افزود: این برنامه در 4 بخش شامل خدمات آموزشی، پیشگیری (غربالگری، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت تراپی و ...)، درمان و پژوهش اجرا می گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان ها را از 25 تا 75 درصد کاهش می‌دهد و بیش از 30 سال است که این ماده در جهان به عنوان یک ماده موثر جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

دکتر کوشکی عنوان کرد: در این طرح نیروهای آموزش دیده‌ حوزه بهداشت از جمله مراقبان سلامت، مراقب سلامت دهان و بهورزان به مدارس تحت پوشش مراجعه نموده، علاوه بر ارائه آموزش، معاینه دهان و دندان و غربالگری، وارنیش فلورایدتراپی را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی و در 2 نوبت در طول سال تحصیلی انجام می‌دهند.

وی در پایان اظهار داشت: از آغاز طرح، تا پایان آبان ماه، در استان لرستان برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر دانش آموز، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی انجام گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =