میزان مصرف گاز استان آذربایجان‌غربی در پاییز امسال رکورد شکست

رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: روز شنبه یازدهم آذرماه امسال میزان مصرف گاز در استان به یک رکورد در فصل پاییز رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی محمودی اظهار کرد: روز شنبه یازدهم آذرماه، میزان مصرف گاز در استان به ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب رسید که در نوع خود رگوردی برای مصرف پاییزه به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: این رکورد تا نیمه اول آذرماه ثبت شده و احتمال دارد در روزهای آینده، رکورد جدیدی در مصرف گاز پاییز را هم شاهد باشیم.

رئیس اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال پاییز نسبت گرمتری نسبت به سال‌های قبل داشتیم، افزود: همین مساله باعث شده است گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، فعلا به طور کامل محدود نشود.

محمودی با اعلام اینکه نیروگاه‌های برق استان مجاز به مصرف گاز تا سقف روزانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب هستند، خاطرنشان کرد: از این میزان، ۵ میلیون مترمکعب متعلق به نیروگاه ارومیه و یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب نیز برای نیروگاه سیکل ترکیبی خوی است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت مصرف گاز برای کارخانجات سیمان نیز گفت: فقط کارخانه سیمان سفید ارومیه مجاز به مصرف روزانه ۹۰ هزار مترمکعب بوده و گاز مابقی کارخانجات محدود شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =