اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان و دختران قائل است

حجت‌الاسلام عباسی، گفت: زندگی حضرت فاطمه‌ زهرا (س) در جامعه و در دوران جاهلیت و تعصبی آن زمان، نشان می‌دهد که اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان و دختران قائل است.

حجت‌الاسلام امیر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در اندیمشک، اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) دارای ابعاد مختلفی بود که شناخت ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار فقط توسط اهل بیت (ع) می‌تواند صورت بگیرد و انسان‌های عادی از بیان عظمت شخصیت ایشان عاجز هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در دورانی متولد شد که پیامبر (ص) فرمودند دختر ریحانه است افزود: هرگاه حضرت زهرا (س) به پیامبر می‌رسیدند، حضرت محمد (ص) دست ایشان را می‌بوسید و به احترام بلند می‌شد.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در دوران و جامعه‌ای متولد شد و ازدواج کرد که هیچ اهمیتی برای زن و دختر قائل نبودند و برای ازدواج از دختر نظر و اجازه نمی‌گرفتند و نظر آنها اهمیتی نداشت.

حجت‌الاسلام عباسی، عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در زمانی ازدواج کرد که افراد به دنبال زندگی اشرافی بودند اما ایشان با امام علی (ع) ازدواج و زندگی ساده‌ای را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) با تعصب‌ها و جاهلیت دوران خود مقابله کرو و آنها را از بین برد بیان کرد: این بانوی بزرگوار پس از شهادت پیامبر اسلام و ماجرای سقیفه، به در منزل مهاجر و انصار می‌رفت و از آنها کمک و یاری می‌طلبید، حضور فعالی در جامعه داشت و در صدر اسلام در جنگ‌ها پشتیبانی می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ تکاور حضرت مهدی (عج)، خاطر نشان کرد: زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه و در دوران جاهلیت و تعصبی آن زمان، نشان می‌دهد که اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان و دختران قائل است و می‌توانند در جامعه فعالیت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =