بازارچه های صنایع دستی لرستان توسعه می یابند

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با هدف افزایش رضایت گردشگران در استان، زمینه توسعه و ارتقای بازارچه های صنایع دستی فراهم می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عطا حسن پور در جلسه بررسی وضعیت بازارچه های صنایع دستی و سرویس های بهداشتی پایگاه های میراث ملی استان گفت : بازارچه های صنایع دستی در اقتصاد جوامع محلی نقش مهم و تاثیر گذاری داشته و رضایتمندی بیشتر گردشگران را به همراه دارد.

وی افزود: با توجه به بافت تاریخی شهر بروجرد و ثبت این شهر به عنوان "شهر ملی ورشو"؛ با بررسی وضعیت اماکن تاریخی این شهر؛ ایجاد بازارچه صنایع دستی با محوریت ورشو در یکی از اماکن و بناهای تاریخی مورد تاکید است و با جانمایی نهایی، امکان ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در یکی از اماکن تاریخی وجود دارد.

حسن پور در ادامه با اشاره به افزایش بازدید کنندگان از غرفه های صنایع دستی محوطه تاریخی قلعه فلک الافلاک نیز اظهار داشت: باید برای ایجاد زیرساخت های خدماتی به گردشگران و بازدید کنندگان، اقدامی عملی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به برنامه ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک؛ لزوم جانمایی و ساخت مجموعه های سرویس بهداشتی جدید را ضروری دانست و اظهار داشت: احداث سرویس بهداشتی جدید در این محوطه می تواند موجب خدمات رسانی مطلوب تر به گردشگران شود. این نشست مشترک با حضور نمایندگان و کارشناسان دفتر امور پایگاه های وزارت، معاونین گردشگری و صنایع دستی و مدیران پایگاه های قلعه فلک الافلاک و بافت تاریخی برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1855519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =