۷ درصد تماس‌ها با اورژانس آذربایجان‌غربی،مزاحمت تلفنی است

ایسنا نوشت: رئیس اورژانس و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی گفت: کارشناسان مرکز پیام اورژانس در دی ماه سال جاری به بیش از ۴۱ هزار تماس پاسخ دادند.

فرزین رضازاده افزود: در یک ماه اخیر در حدود ۴۱ هزار و ۱۹۵ تماس با اورژانس برقرار شده است که از این تعداد ۷۰۲۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی افزود: در حدود ۳هزار تماس مربوط به مزاحمت های تلفنی بوده است و تعدادی نیز توسط پزشک اورژانس مشاوره تلفنی انجام گرفته است.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی تصریح کرد: تیم های عملیاتی اورژانس در سطح استان بالغ بر ۸هزار و ۲۸۳ مورد ماموریت انجام دادند که منجر به انتقال ۴هزار و ۶۹۴ مددجو به بیمارستان شده و تعداد ۹۲۸ مددجو در محل درمان شدند.

رضازاده ادامه داد: طی دی ماه سال جاری تعداد ماموریتهای حوادث ترافیکی شهری و جاده ای هزار و ۴۲۶ مورد بوده که هزار و ۶۵۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند.

رییس اورژانس و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به نحوه تماس مردم با اورژانس ۱۱۵ بیان کرد: برای انجام بهتر فرآیند ماموریت در اورژانس مردم باید به سوالات کارشناسان مرکز پیام، پاسخ دهند.

وی افزود: مردم در زمان تماس با ۱۱۵ شرح حال کامل بیمار یا مصدوم، اطلاعات جمع آوری شده از صحنه حادثه، تعداد مصدومین در حوادث و سوانح، آدرس دقیق و صحیح و نشانه های شاخص از قبیل مسجد و مدرسه و.. و سابقه پزشکی بیمار را به کارشناسان تریاژ تلفنی اورژانس ارائه دهند و از راهنمایی های کارشناسان بهره لازم را ببرند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =