تامین برق باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، از تامین برق مورد نیاز برای باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه برق رسانی به باغات روستاها موجب توسعه منطقه و مانع مهاجرت مردم روستا به شهرها می شود، اظهار داشت: با دستور و تاکید استاندار محترم کردستان و در راستای رضایتمندی اهالی روستا، توسعه بخش کشاورزی و باغات روستا، طرح برق رسانی به ۲۵ خانه باغ در روستای «سرریز» هورامان از توابع شهرستان کامیاران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا و کمتر از ۷ روز کاری به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی به ویژه باغداری در این مناطق، عنوان کرد: ایجاد خطوط جدید برای باغداران و کشاورزان، زمینه توسعه بخش کشاورزی و باغداری را تا حد لازم فراهم می کند و در راستای افزایش درآمد مردم منطقه بسیار موثر بوده و مشکلات مهاجرت اهالی روستا به شهرها و بیکاری مردم را تا حد ممکن مرتفع خواهد ساخت و امید است با جذب اعتبارات بیشتر، همه نیازهای کشاورزان و باغداران در این زمینه مرتفع گردد.

لهونیان در ادامه افزود: با بهره برداری از این طرح، اکثر متقاضیان برق باغات، گردشگری، خانه کارگری، کشاورزی و… پس از اخذ مجوزهای قانونی، صاحب امتیاز شده و علاوه بر داشتن برق پایدار میتوانند ازتعرفه های تخفیفی نیز همزمان بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به حجم فیزیکی این طرح، اظهار کرد: در همین راستا احداث و توسعه ۲۳۰۰ متر شبکه فشار متوسط، نصب ۴۶ اصله تیر برق در مناطق سخت و صعب العبور منطقه، نصب ۵ دستگاه ترانس ۵۰ کیلو ولت آمپر و بطور همزمان برق رسانی به چندین چاه کشاورزی و دامداری در مسیر صورت گرفت و همچنین این طرح موجب تعدیل بار خطوط مجاور نیز خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: کار اصلاح، توسعه شبکه و همچنین تعویض تجهیزات و هادی ها با اخذ خاموشی با برنامه و بدون کمترین انحراف از زمان خاموشی صورت گرفته است و گفتنی است تامین برق متقاضیان و مشترکین جدید، ارتقای ضریب اطمینان شبکه و رضایتمندی روستاییان منطقه از مهم ترین اهداف اجرایی این طرح بشمار می‌رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =