ضد عفونی و لایروبی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان

رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از لایروبی و ضدعفونی کردن آبشخورهای سطح مناطق تحت مدیریت استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محسن امیری در این خصوص گفت: در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک میان دام‌های اهلی و حیات وحش به خصوص بیماری تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک، آبشخورهای مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان لایروبی، شست و شو و ضدعفونی گردیدند.

امیری افزود: با توجه بیماری های واگیردار بویژه دام‌های اهلی در مجاورت حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق حفاظت شده اقدام به لایروبی، شست و شو، گندزدایی و ضدعفونی آبشخورها نمودند.

امیری اظهار داشت: با اعمال تدابیر حفاظتی درخصوص حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سالانه بیش از ۲ میلیون دام سبک توسط دامپزشکی استان در داخل و خارج مناطق تحت مدیریت استان علیه بیماری‌ طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسیناسیون و مایه کوبی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش استان با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل تهدید کننده جمعیت حیات وحش، گفت: در حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری باید هوشمندانه و تخصصی عمل کنیم.

استان لرستان با وسعتی در حدود ۱/۷ درصد وسعت کشور بیش از ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است و همچنین بیش از ۱۱ درصد وسعت استان را مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان تشکیل داده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =