تحصیل ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

رییس دانشگاه لرستان از تحصیل ۶۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد .

سید احمد موسوی: به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر علی نظری در نشست خبری با خبرنگاران در خرم‌آباد گفت : طبق سیاست های وزارت علوم از ۱۰ سال پیش تاکنون می بایست دانشگاهها ۲۰ درصد ظرفیت خود را به جذب دانشجویان خارجی اختصاص دهند و دانشجوی خارجی جذب نمایند .

وی افزود: دانشگاه لرستان در مجموع ۹۰۰۰ دانشجو دارد و در راستای سیاست وزارت علوم این دانشگاه در حال حاضر تاکنون تعداد ۶۰۰ دانشجوی خارجی جذب نموده و در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند .

رییس دانشگاه لرستان ادامه داد: بدست آوردن امتیاز جذب دانشجویان خارجی به سادگی نبوده و کشورها از منابع مختلف علمی شرایط دانشگاههای مبدا رو بررسی سپس نسبت به تفاهم با دانشگاه های ایران اقدام می نمایند که خوشبختانه شرایط علمی دانشگاه لرستان مورد پذیرش کشورهای همسایه قرار گرفت ‌.

وی دانشجویان امور بین المللی این دانشگاه را عمدتاً از کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان و نیجبریه اعلام نمود .

نظری با اشاره به دانشکده های این دانشگاه گفت : دانشگاه لرستان ۶ دانشکده از قبل داشته که ۲ دانشکده زبان و ادبیات و دانشکده علوم رفتاری و خانواده نیز اضافه خواهند شد و در مجموع تعداد دانشکده های دانشگاه به ۸ دانشکده رسیده اند .

رییس دانشگاه لرستان موفقیت این دانشگاه را در حوزه پژوهش نیز کم سابقه دانست و افزود : با توجه به فعالیتها و تلاش‌های بسیار چشمگیر در حوزه پژوهش برای اولین بار ۳ دانشگاه و ۳ استان در کشور بعنوان دانشگاههای نمونه معرفی شدند که خوشبختانه برای اولین بار دانشگاه لرستان در حوزه پژوهش جز ۳ استان برتر کشور معرفی شد که از اهمیت زیادی برای استان برخوردار بود ‌ .

دکتر علی نظری در پاسخ به انتقادات خبرنگاران در خصوص اهدای زمینهای دانشگاه به مسکن ملی گفت : طبق توافقی که وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم داشتند مقرر کردند که استانهایی که جهت نهضت ملی مسکن با مشکل کمبود زمین مواجه هستند دانشگاهها جهت کمک با استان ها همکاری نمایند .

رییس دانشگاه لرستان ادامه داد : این دانشگاه نیز از آنجاییکه دغدغه تامین مسکن اعضای هیات علمی برایش مهم است تصمیم گرفت در این موضوع ورود کرده و در این رابطه ۱۵ هکتار زمین را در اختیار نهضت ملی مسکن جهت تامین مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان قرار دادیم .

نظری در پایان تعداد اعضای هیات علمی را ۸۵۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت : به محض ساخت واحدهای مسکونی از زمینهای در حال ساخت دانشگاه به این تعداد اعضا تحویل خواهد شد .

در برگزاری این نشست خانم دکتر میثاق حیدری رییس روابط عمومی دانشگاه و پرسنل این واحد تلاشها و هماهنگی های زیادی انجام داده که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر نماییم .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =